شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
هر ساله آغاز ماه محرم مراسم عزاداری و سخنرانی و رثای امام حسین جای میهن اسلامی ما و سایر کشورها برگزار می شود. شهرشیبان در شهرستان باوی همچون سایر نقاط ایران شاهد این مراسم می باشد.
بدون شک هر حرکتی که انجام می شود تاثیر خود را به صورت مثبت یا منفی بر جامعه و تاریخ می گذاررند و چه بسا مسیر تاریخ را تغییر می دهد.

حادثه کربلا از جمله وقایعی است که مسیر تاریخی بعد از خود را تغییر داده و باعث شد جهان اسلام شاهد دگرگونی های بزرگی شود و فراتر از آن مبارزان و ظلم ستیزان غیرمسلمان هم از امام حسین و یارانش الگو بگیرند.

هر ساله آغاز ماه محرم مراسم عزاداری و سخنرانی و رثای امام حسین جای میهن اسلامی ما و سایر کشورها برگزار می شود. شهرشیبان در شهرستان باوی همچون سایر نقاط ایران شاهد این مراسم می باشد.

هیت شبیه خوانی و عزاداری اصحاب الکسا از جمله هیات هایی است که در شیبان و اطراف آن مراسم شبیه خوانی و تعزیه و نوحه سرایی برگزار می کند.

خیابان های شیبان در شب های محرم شاهد هنرنمایی اعضای این هیات هستند. و همراه و هم نوا با صدای خوشی و دلنشین مرثیه سران و شبیه خوانی این هیئات به عزاداری برای سالار شهیدان و یاران باوفایش می دارند.

علاوه بر آن در مساجد و حسینیه های شهر نیز حاضر می شوند و مراسم عزاداری هم به پا می دارند.هنرمندان اصحاب الکساء همراه ا هیئات های کشور در برج میلاد قهرمان حاضر بودند و بهترین اجرای کشوری نیز انجام دادند .

زیدان جبری مسئول و عضو موسسات است و در سال های 75 و 76 همراه با آقای عباس شادگانی و کمک اهالی شیبان این هیئات را تشکیل دادیم.
جبری از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان باوی و حاج حسین دشت بزرگ و شهردار شیبان مهندس صالح عبدالهی و اعضای شورای شهر خانم های دلفی و خنافذه و جاسم دلفی محبوب شیبان و مدیران مدارس شیبان ، تقی جاسمی ، عبدالعلی حمید و خانم ناهید اساسی و خانم صدیقه نبهانی و سارا امیدبخش و سایر همکاران و دانش آموزان مدارس شیبان به خاطر حمایت های بی دریغ از هیئات اصحاب الکساء تشکر می کنیم.

زیدان همچنین از حاج لفته سلامات ، سنهری (دلفی) ، سید محمد حسین ، منصور کربلاوی ، هادی برشدی ، محسن برسدی ، خالد دلفی و قادر شریفی مداحان هیئات تشکرمی کنیم.

رییس هیئات در ادامه از برادران محمد فلیح نژاد ، مهدی سنهری ، حسین حمید، فرهاد جبری ، زین العابدین هلیچی ، فواد جبری ، عبدالنبی خنافره ، حسین خسرجی ، رضا سلبوطی ، رسول زهیری ، خالد شمعونی ، عبدالحسین خنافره، جلیل خنافره ، صادق سیاری که به عنوان شبیه خوانی ایفای نقش می کنند تشکر دارد.

زیدان جبری در پایان از متولیان حسینیه خدام العباس به خصوص حر زرگانیو استودیو فیلم برداری مرجان به مدیریت حسین سلامات و جلال شمخانی که در طول شب های مرم و برپایی مراسم حسینی تصویربرداری انجام می دادند تشکر و قدردانی می کنیم .

بهار امسال این هئیات باحضور در دبیرستان حضرت خدیجه همگام با سایر نهادهای شهرستان و شهر شیبان و در حضور رییس اداره آموزش و پرورش باوی مجید موحدیان و صالح حلفی با اجرای مراسم شبیه خوانی یاد و خاطره شهید مطهری و روزمعلم را گرامی می داشتند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار