شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
شهردار مینوشهر گفت:11 کیلومتر خط مرز آبی با کشور عراق تعریف شده که 1.5 کیلومتر خاکریز برداشته شد و مشاور طرح برای اجرای پروژه فضای سبز و ساحل سازی اروند، بزودی تحویل پیمانکار می شود.
شهردار مینوشهر گفت:پنج مصوبه هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند برای رونق اتقصادی و بهسازی محیط شهری در جزیره مینو در دست اجراست.

هاشم سیاحی روز سه شنبه در گفت و گو ایرنا افزود:پروژه آسفالت منطقه جرف با اعتبار 40 میلیارد ریال و جزیره مینو با اعتبار 20 میلیارد ریال، جدول گذاری و آسفالت آرامستان جرف با اعتبار 11 میلیارد ریال و احداث پارک های ایثار و خیابان امام حسین با اعتبار 13 میلیارد ریال و احداث ایستگاه های اتوبوس و مینی بوس با اعتبار چهار میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد اروند مصوب شد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه آرامستان جرف را 80 درصد خواند و گفت:50 درصد اعتبار این پروژه جذب شده و بخشی دیگر از این پروژه که در حوزه خدمات شهری مرکزی آبادان و بخشی در حوزه خدمات مینوشهر واقع شده است، پیش بینی می شود با جذب اعتبار باقی مانده مشکل تردد مردم جرف رفع شود.

سیاحی گفت:مرحله نخست پروژه پیاده روسازی خیابان امام خمینی(ره) حدفاصل خیابان خلیج فارس تا ابتدای خیابان امام حسین(ع) نیز کاملایی اجرا شده و مرحله دوم این طرح نیز در صورت تامین اعتبار و برآورد ریالی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، آغاز می شود.

وی اظهار داشت:به منظور رفاه حال شهروندان مینوشهری 17 پروژه عمرانی در مینوشهر به سازمان منطقه آزاد اروند پیشنهاد شد و پیش بینی می شود، عملیات اجرایی آن در نیمه دوم سال آینده به نتیجه برسد.

سیاحی اظهار داشت:جزیره مینو به عنوان قطب گردشگری و توریستی منطقه آزاد اروند مطرح است که با اجرای این طرح ها، تحول خوبی در این منطقه به وجود می آید.

شهردار مینوشهر، تکمیل ساحل سازی اروند صغیر و برداشتن خاکریز اروند رود را از اولویت های سازمان منطقه آزاد اروند دانست و گفت:3.5 کیلومتر ضلع سمت جزیره مینو به دلیل تامین نشدن اعتبار در دوره قبلی هیات مدیره منطقه آزاد و بحث حقوقی پیمانکار و تملک اراضی متوقف شده است، ولی در حال حاضر با پیگیری هیات مدیره جدید این سازمان، پیمانکار و مجری طرح در حال پیگیری و رفع معارض و تملک اراضی و تعیین پیمانکار و اسناد مناقصه طرح می باشند.

شهردار مینوشهر گفت:11 کیلومتر خط مرز آبی با کشور عراق تعریف شده که 1.5 کیلومتر خاکریز برداشته شد و مشاور طرح برای اجرای پروژه فضای سبز و ساحل سازی اروند، بزودی تحویل پیمانکار می شود.

سیاحی همچنین از اجرای لوله گذاری دفع آب های سطحی جزیره مینو خبر داد و گفت:این طرح، فاضلاب سنتی قبلی را به شکل مهندسی در منطقه جبار عبدالامام قبل محقق می کند.
مینوشهر شهری کوچک است که در جزیره ای به نام جزیره مینو در نزدیکی دو شهر آبادان و خرمشهر و در مرز آبی با کشور عراق قرار گرفته است.

سال های گذشته، این نقطه به نام بخشداری جزیره مینو شناخته می شد و بخشی از شهرستان آبادان بود، ولی طی سالهای بعد دارای شهرداری شد و به «مینوشهر» تغییر نام یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار