اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
حسین عبدالعزیزی

همانطور که می دانیم رسانه ملی وسیله‌ ای است برای سوق دادن شهروندان جامعه به فرهنگ اسلامی، ابزاری برای معرفت و آشنایی مردم با درخشندگی های اسلامی و انسانی است و بی شک امروزه نقش و تأثیر رسانه ‏ها به ویژه رسانه های مکتوب، مطبوعات، خبرگزاری ها، رسانه های دیداری و شنیداری همچون صدا و سیما، فضای مجازی، شبکه‏ های عظیم اطلاع‏رسانی اینترنتی و نرم افزاهایی همچون واتس آپ، تلگرام، لاین، وایبر و غیره از بمب اتم بیشتر است و البته باید تاکید کرد که همواره اثرگذارترین مجموعه‏ی فرهنگی در کشورمان رسانه‏ی ملی و عمومی است و نباید از این نکته غافل شد که جنگ واقعی جهان پیچیده امروز جنگ رسانه هاست و تهاجم خبری، تبلیغی، فرهنگی و اخلاقی رسانه های تحت کنترل و حمایت زورمندان جهانی به ملت ها به ویژه کشور عزیزمان ایران در اوج خود قرار دارد که نقش رسانه ملی در تقابل با این رسانه ها بسیار حائز اهمیت است.

همچنین باید اذعان کرد که صدا و سیما، عهده دار یکی از حساس ترین و مهم ترین وظایف انقلاب و کشور یعنی تبلیغ است. مسئله رساندن پیام انقلاب، یکی از اساسی ترین مسائل انقلاب است که باید از طریق صدا و سیما به گوش ملت برسد.

البته باید تصریح کرد که نقش رسانه ملی در هدایت جامعه به عنوان یک دستگاه تأثیرگذار بر رفتار، اندیشه های سیاسی، عقاید مذهبی و فرهنگ عمومی مردم بی بدیل است.

ناگفته نماند که هدف رسانه ملی، تأثیر گذاشتن بر روی انسان ها و کشاندن آنها به سمت آن انسانی است که اسلام و بینش انقلابی اسلامی می خواهد آن انسان را بسازد و به وجود بیاورد که غفلت از این مهم یک نوع آفت برای رسانه محسوب می شود.

و ذکر این نکته ضروری است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی رسانه‌ها مى‌توانند زمينه‌ساز گفتگوى آزاد و دوجانبه و چندجانبه‌ى بين ملت ها باشند و اين يكى از بزرگ‌ترين امتيازات رسانه‌هاى عمومى و فراگير است. همچنین رسانه‌ها مى‌توانند به صورت اخلاقى و استدلالى، مفاهيم ملت ها را ميان يكديگر تبادل كنند و داد و ستد معنوى، اخلاقى و فرهنگى كنند و اين مسئله‌ى بسيار ارزشمندى است.

البته ایشان بارها فرموده اند که رسانه‌ها با مسائل كشور مسؤولانه برخورد كنند، و این امر به این دلیل است که دشمن مى‌خواهد مطالب خود را در بين مردم به‌دروغ و فريب انتشار دهد.

که دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی مى‌خواهد در فضاى فكرى و فرهنگى جامعه ما اختلاف ایجاد کند و در داخل كشور توسط مطبوعات، رسانه‌ها و تريبونها به خورد مردم دهد و اين خطاى بسيار بزرگى است که چنانچه عمداً و با توجّه صورت گيرد، خيانت بزرگى است و اگر از روى غفلت باشد، خطاى بزرگى است و بايد خيلى آگاه و مراقب بود.

و در پایان باید گفت که درحال حاضر در شرايطي واقع شده ايم که فرهنگ عمومي بدون در نظر گرفتن مرزهاي جغرافيايي و عقيدتي دستخوش تغيير و دگرگوني است يعني عرصه فرهنگ عمومي امروز يک عرصه کاملاً رقابتي است و کساني مي توانند در عرصه هاي رقابت حضور پيدا کنند که بتوانند از قانونمندي هاي عرصه رقابت استفاده کنند و آن قانون مندي هاي را خوب بشناسند و منطبق با عملکرد آن قانونمندي ها حرکت کنند و اين عرصه در تمام امور سياسي اقصادي و حتي در امور روزمره و جاري صادق است البته در شناخت اين عرصه آنچه اثر را بيشتر مي کند اين است که از طرفي پيام نگرش و ارزشي به گونه اي به عنوان فرهنگ و آن هم فرهنگ عمومي به مخاطبان ارائه شود که منطبق با نيازهاي عموم جامعه باشد . يعني جامعه نسبت به آن پيام فرهنگ و ارزش احساس نياز بکند و از سویی زمانی مي توانيم موفق شویم که بتوانيم آن پيام ارزش را به نحوی شایسته برای مخاطب اطلاع رسانی کنیم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار