شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
در پی سه روز بارندگی شدید و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی شرایط بحران در خوزستان اعلام شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارندگی شدید سه روز گذشته از تشکیل ستاد بحران استان برای مقابله با سیل و آبگرفتگی خبر داد.
هاشم بالدی افزود:در این نشست که صبح جمعه با حضور تمام دستگاه های اجرایی ذیربط و اعضای ستاد بحران تشکیل شده، هماهنگی لازم برای آمادگی ستادهای بحران شهرستان ها اعم از گروه های امداد، جلوگیری از قطع برق، رفع نقص ایستگاه های پمپاژ دفع آب های سطحی و رصد کردن وضعیت سدهای استان انجام گرفته است.
وی نسبت به احتمال وقوع سیلاب در استان هشدار داد و افزود:با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید بارندگی در روز شنبه ، سیل و آبگرفتگی نه تنها شهرهای شمالی بلکه حتی شهر اهواز را نیز تهدید می کند به همین دلیل باید از هم اکنون آمادگی برای مقابله با این شرایط ایجاد شود.
بالدی گفت: با توجه به خشکسالی سال های اخیر و خالی بودن مخازن سدها، ظرفیت تحمل سیلاب در آنها بالاست اما در صورت تداوم بارندگی احتمال دارد مجبور به رهاسازی آب پشت سدها شویم.
وی در ادامه گفت: در اثر بارندگی روزهای اخیر در اغلب شهرهای استان آبگرفتگی و قطع برق اتفاق افتاده اما گزارش ظهر امروز شرکت های توزیع برق و آب و فاضلاب و شهرداری مبنی بر عادی شدن اوضاع است همچنین نشان می دهد که قطعی برق و آب های سطحی نسبت به سال های گذشته حدود 30 درصد کاهش داشته است.

بالدی افزود: اهواز بیش از سایر شهرها با معضل آبگرفتگی روبه رو بوده و قرار شد یک طرح میان مدت با همکاری شهرداری اهواز، شرکت آبفا اهواز و اداره کل بحران برای اجرای یک طرح دفع آب های سطحی در مناطق کوی علوی و سه راه خرمشهر اجرا شود.

به گفته وی، اخطار لازم به همه فرمانداری ها ابلاغ شده و ستاد بحران شهرستان ها به ویژه در شهرهای شمالی تشکیل گردیده است ضمن اینکه هلال احمر و نیز اداره راه و شهرسازی در حالت آماده باش بسر می برند.

بر اساس این گزارش وقوع اولین باران پاییزی در خوزستان علاوه بر سیلاب و آبگرفتگی، مردم را با بحران تنگی نفس نیز مواجه کرده است. 

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اهواز از چهارشنبه شب تاکنون بیش از هفت هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

بارندگی شدید از چهارشنبه در خوزستان آغاز شده که بر اساس پیش بینی هواشناسی تا شنبه ادامه خواهد داشت. 

این در حالیست که خوزستان در سال های اخیر با خشکسالی شدید و بیش از 40 درصد کاهش بارندگی روبه رو بوده است.

از شروع بارندگی در استان خوزستان از چهارشنبه تا روز جمعه بر اثر قطع سیم برق یک کودک در گتوند قربانی شده همچنین در اندیمشک و دزفول نیز صاعقه جان دو نفر را گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار