شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
در طول هفته بهداشت روان، به 1060 دانش آموز مناطق شهری، روستایی و حاشیه شهر تحت پوشش مرکز بهداشت غرب، در مورد مهارتهای زندگی و سلامت روان، آموزش داده شد
در طول هفته بهداشت روان،  به 1060 دانش آموز مناطق شهری، روستایی  و حاشیه شهر تحت پوشش مرکز بهداشت غرب، در مورد  مهارتهای زندگی و سلامت روان، آموزش داده شد.

به گزارش وب دا خوزستان، مهندس شریفی رییس مرکز بهداشت غرب  اهواز با اعلام این خبر افزود: مهارت‌های زندگی، ابزاری قدرتمند در دست متولیان بهداشت روانی جامعه برای توانمندسازی جوانان در ابعاد روانی - اجتماعی است.

وی گفت: فقدان مهارت ها و توانایی های عاطفی، روانی و اجتماعی، افراد را در مواجهه با مشکلات، آسیب پذیر می کند و در معرض انواع اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می دهد.

شیما حسین پور مسوول واحد سلامت روانی-اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت غرب اهواز نیز گفت: مهارت های زندگی شامل مجموعه ای از توانایی هاست که قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد را افزایش می دهد. در نتیجه فرد قادر می شود بدون اینکه به خود یا دیگران صدمه بزند، مسوولیت های مربوط به نقش اجتماعی خود را بپذیرد و با چالش ها و مشکلات روزانه زندگی به شکل مؤثر روبرو شود.

حسین پور خاطر نشان کرد: محققان تأثیر مثبت مهارت های زندگی را در کاهش سوء مصرف مواد، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های هوشی و شناختی، پیشگیری از رفتارهای خشونت آمیز، افزایش خوداتکایی و اعتماد به نفس و... مورد تأیید قرار داده اند، بویژه در کاهش سوء مصرف مواد بر نقش کلیدی مهارت های زندگی تأکید می شود.

مسوول واحد سلامت روانی-اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت غرب اهواز، ضمن اشاره به اهمیت توانمند سازی دانش آموزان با مهارتهای زندگی، گفت: به این منظور و در طول هفته سلامت روان، چندین جلسه آموزشی توسط کارشناس ستادی و کارکنان مراکز تحت پوشش برگزار شده  که علاوه بر سخنرانی و پرسش و پاسخ، دانش آموزان به صورت عملی و در قالب نقش بازی کردن، با تکنیک ها و مهارت نه گفتن، آشنا شده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار