اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
رییس اتاق بازرگانی اهواز اعلام کرد:
رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: با توجه به اینکه صادرات ما از مرزهای خوزستان به عراق بیشتر مربوط به محصول سیمان بوده، افزایش تعرفه‌های گمرکی عراق موجب کاهش صادرات ما در ماه‌های اخیر شده است.
رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: با توجه به اینکه صادرات ما از مرزهای خوزستان به عراق بیشتر مربوط به محصول سیمان بوده، افزایش تعرفه‌های گمرکی عراق موجب کاهش صادرات ما در ماه‌های اخیر شده است.

شهلا عموری در نشست خبری به مناسبت رونمایی از اولین سایت تجاری فعالان اقتصادی و معرفی گروه بازاریابی استان که امروز، 11 آبان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اهواز سال‌های گذشته بانک اطلاعاتی داشت اما اطلاعات تجار استان به طور کامل در آن ثبت نشده بود و به همین دلیل این بانک اطلاعاتی را بروز و تمام جزئیات اطلاعات فعالین اقتصادی را در آن درج کردیم.

وی افزود: بانک اطلاعاتی به منظور معرفی فعالین اقتصادی استان در سطح داخلی و خارجی ایجاد شده است تا با تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارتباط داشته باشند و با استفاده از این بانک اطلاعاتی حتی تجار خارجی می‌توانند از جزئیات اطلاعات تجار ما مطلع و ارتباط برقرار کنند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: در حال حاضر 1200 عضو در اتاق بازرگانی اهواز داریم که 1100 نفر آن‌ها فعال هستند. 950 نفر در بخش بازرگانی، 110 نفر صنعت و سه نفر در بخش معدن فعالیت می‌کنند.

عموری تصریح کرد: راه‌اندازی بانک اطلاعاتی تجار از سه ماه گذشته شروع شده که با جمع‌آوری اطلاعات از همه اعضای اتاق اهواز تکمیل شده است؛ این بانک اطلاعاتی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ترجمه شده است. تمام اطلاعات تجار به تفکیک ثبت شده و همچنین واحدهای تولیدی و حتی نوع کالای این واحدها نیز در بانک وجود دارد و از این طریق بازرگانان و فعالین اقتصادی داخلی و خارجی به سهولت می‌توانند به اعضای اتاق بازرگانی اهواز دسترسی پیدا کنند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به مشکلات تجار خوزستانی در بازار عراق اظهار کرد: طیف وسیعی از بازرگانان ما با عراق ارتباط تجاری دارند که متاسفانه این بازار به دلیل نوسانات مکرر، تجار ما را دچار مشکل می‌کند. تجارت با این کشور برای برخی از تجار ما ریسک است و حتی مواردی پیش آمده که تاجری تمام سرمایه خود را از دست داده و این مساله به طور کلی موجب کاهش صادرات ما شده است.

عموری افزود: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که مشکل تجارت ما با عراق عدم آگاهی از بازار این کشور است و از سه ماه گذشته به بازرگانان استان فرصت دادیم که گروه بازاریابی اینترنتی اتاق بازرگانی اهواز را راه‌اندازی کنند و خوشبختانه این گروه با شش بخش از ماه گذشته شروع به کار کرد و از این جهت توانستیم بخشی از مشکلات تجارت با عراق را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی در سطح کشور 8 میلیارد و 400 میلیون دلار در سه ماهه اول امسال صادرات انجام شده، در حالی که میزان واردات 10 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده و این نشان می‌دهد که میزان صادرات ما خیلی کاهش یافته است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه متاسفانه در خوزستان خیلی کم روی برندسازی کار شده است، اظهار کرد: تولیدات زیادی داریم که در سه مرحله از سال کشت و برداشت می‌شوند اما متاسفانه به دلیل نبود بازار از بین می‌روند؛ در این راستا با شناسایی بازارهای خارجی می‌توانیم به تولیدکننگان خوزستانی، کمک و حتی با توجه به نیازهای بازارها، نوع کشت را برای کشاورزان مشخص کنیم.

عموری تصریح کرد: به طور نمونه ماه گذشته یک هزار کامیون هندوانه به قیمت 100 دلار فروش رفت در حالی که هزینه حمل آن بیش از این مبلغ می‌شد و اگر کشاورز الگوی کاشت داشته باشد، دیگر محصول روی دستش نمی‌ماند و از تولید خود منتفع می‌شود.

وی با اشاره به مناسب بودن بازار روسیه در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روسیه اکنون در شرایط تحریم قرار دارد، به محصولات ما نیاز دارد. اکنون با رایزنی‌هایی که انجام شده و کاهش تعرفه‌ها، می‌توانیم از این بازار بهره مند شویم.

عموری گفت: پیش از این شهرستان‌های شمالی استفاده خوبی از بازارهای روسیه داشته‌اند و اخیرا یکی از اعضای اتاق و رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اهواز برای ایجاد فرصت برای خوزستان، یک انبار، کرایه و شرکت صادرات در آن کشور ثبت کرده است تا بازار آن کشور را برای خرید کالاهای خوزستان جلب کند و این اقدام خیلی خوب بوده و در آینده نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: در حال حاضر هفته‌ای دو بار سبزیجات دزفول به روسیه صادر می‌شود و ما با این کشور به عنوان بازار هدف کار می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار