شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
رییس سازمان شیلات کشور گفت:
رییس سازمان شیلات کشور گفت: بسیاری از استان ها در زمینه پرورش ماهی در قفس از خوزستان جلو زدند در حالیکه ظرفیت آبزی پروری در خوزستان با کل کشور برابری می کند.
شوشان: رییس سازمان شیلات کشور گفت: بسیاری از استان ها در زمینه پرورش ماهی در قفس از خوزستان جلو زدند در حالیکه ظرفیت آبزی پروری در خوزستان با کل کشور برابری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر حسن صالحی ظهر امروز در ششمین جلسه ستاد توسعه شیلات خوزستان در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: امروز از نظر تولید آبزیان خوزستان در رتبه چهارم کشور است  و اگر با این قابلیت ها و با این حرکت پیشروی کنید این رتبه را هم از دست خواهید داد.

وی افزود: بسیاری از استان ها در زمینه پرورش ماهی در قفس از خوزستان جلو زدند در حالیکه ظرفیت آبزی پروری در خوزستان با کل کشور برابری می کند.

رییس سازمان شیلات کشور  ادامه داد: 20 سال پیش  کسی درباره پرورش ماهی در قفس چیزی نمی دانست در حالی که در خوزستان این شیوه رایج بود و خوزستان در زمینه پرورش ماهی در قفس در کشور پیشقراول جدی است .

 صالحی اضافه کرد: از سال 1374 که مطالعات توسعه شیلات کشور با همکار شرکت فرانسوی شروع به کار کرد جمع بندی که آن گروه به ماداد این بود که برای کل کشور یک سازمان شیلات  وبرای خوزستان به تنهایی یک سازمان شیلات باید داشته باشیم.

رییس سازمان شیلات کشور ادامه داد:علی رغم افزایش جمعیت و تثبیت سیل در 20 سال گذشته سرانه مصرف جهانی ماهی از 13 کیلوگرم به 20 کیلوگرم رسیده است در حالی که سرانه مصرف ماهی در ایران با همه تلاش ها تنها 9 کیلوگرم است.

صالحی گفت: سال گذشته در دنیا 190 میلیون تن غذا تولید شد که 51 درصد آن از محل پرورش آبزیان بوده است در حالی که این عدد در سال قبل کمتر بوده است.

وی با اشاره به درگیری ایران با  تحریم ها و تاثیر آنها  عنوان کرد: امروز بزرگترین چالش جهانی چالش امنیت غذایی است و کسی شکی در این باره ندارد و بزرگرترین طرح برای کشورها امنیت غذایی است،ضمن این که براساس اعلام فائو تنها راه کمبود غذای فقرا دریا و اقیانوس است.
.
رییس سازمان شیلات کشور با اشاره به این که اولین استانی هستید که ستاد توسعه شیلات دارد یادآور شد: در هر کار توسعه ای مسائل زیست محیطی باید دیده شود اما معنای آن دست روی دست گذاشتن نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار