شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
وی با اشاره به اینکه داوری دیدار استقلال و پرسپولیس هم بسیار خوب بود، افزود: اینکه پای داور خارجی به دربی باز نشد و قضاوت خوب ترکی را در این بازی شاهد بودیم، بسیار عالی بود.
 مهدی تاج در خصوص دربی 81 و اینکه اتفاقات خوبی در این بازی رقم خورد، گفت: نقطه عطف و پیشانی لیگ ما دربی سرخابی است. سازمان لیگ قصد دارد فروش بلیت الکترونیک را جا بیندازد که سخت‌ترین جای آن هم دربی بود و خوشبختانه به خوبی این کار انجام شد. 40 هزار نفر از تماشاگران دربی بلیت بازی را به صورت الکترونیک در خانه‌ها خریدند و این مسئله کمک کرد که ما هم بپذیریم فروش بلیت بازی به صورت کلی الکترونیکی شود. شب قبل از بازی هم فقط 300 تا 500 نفر مقابل ورزشگاه آمدند.
وی با اشاره به اینکه داوری دیدار استقلال و پرسپولیس هم بسیار خوب بود، افزود: اینکه پای داور خارجی به دربی باز نشد و قضاوت خوب ترکی را در این بازی شاهد بودیم، بسیار عالی بود. ضمن اینکه ما شاهد عزاداری 100 هزار نفری در این بازی هم بودیم و فکر نمی‌کنم در کشور هیئتی باشد که 100 هزار نفر جمعیت  داشته باشد، اما این اتفاق در ورزشگاه آزادی افتاد. حاشیه‌ها در این بازی جمع شد، تماشاگران یکدیگر را تشویق کردند، هادی نوروزی، ناصر حجازی و غلامحسین مظلومی از سوی تماشاگران هر دو تیم تشویق شدند. همه تماشاگران به یکدیگر احترام گذاشتند و دوست داشتن و دوست داشته شدن را در این بازی شاهد بودیم و خوشبختانه اتفاق خاصی رخ نداد.
رئیس سازمان لیگ درباره اینکه اعلام کرده از گلزنی پرسپولیس خوشحال شده است و این مسئله کمی شائبه برانگیز شده است، خاطرنشان کرد: روز گذشته از رسانه‌ها به دلیل کار خوبی که در دربی و برای پوشش آن انجام دادند، تشکر کردم و منظورم از این حرفی که بین آنها زدم چیز دیگری بود. به نظرم نتیجه مساوی در دربی عادلانه‌ترین نتیجه بود و گلی که پرسپولیس زد عدالت را در بازی رقم زد. من با خود مظلومی و افشارزاده هم در این خصوص صحبت کردم و به نظرم نتیجه مساوی عادلانه بود و خوشبختانه اتفاقی رخ نداد. حتی اگر بازی یک بر صفر هم می‌شد، اتفاقی رخ نداد و تماشاگران پرسپولیس بسیار فهیم بودند.
تاج که با برنامه رادیویی صبح و ورزش گفت‌وگو می‌کرد درباره برنامه‌های تیم ملی و تداخل آن با برنامه‌های لیگ، اظهار داشت: بازی‌های تیم ملی در فیفادی است، البته همیشه در همه جای دنیا این اختلافات بین باشگاه‌ها و تیم ملی بوده، اما قانونگذار این شرایط را فراهم کرده است. ما فیفادی‌ها را با کی‌روش برنامه‌ریزی کردیم، در برنامه لیگ اردوهای تیم ملی و تیم امید گنجانده شده و گنجاندن تمام این شرایط در برنامه لیگ سخت است. ما لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی، انتخابی المپیک و مقدماتی جام جهانی را پیش‌رو داریم که تعیین زمانی برای آنها بسیار سخت بود. در دنیا به این شکل است که تیم‌ها شنبه تا چهارشنبه بازی می‌کنند و در هفته هم دو بازی انجام می‌دهند و ما هم باید این مسئله را در لیگ‌مان جا بیندازیم. خوشبختانه اکنون هم در لیگ جوانگرایی شده و در همه تیم‌ها جوان‌ها بازی کرده‌اند و کمترین بازی‌های آنها سه تا پنج بازی انجام داده‌اند.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کی‌روش برنامه‌هایش را قبل از لیگ به سازمان لیگ داده و روی اردوها برنامه‌ریزی کرده است، گفت: درست است که به باشگاه‌ها هم فشار آمده، اما ما باید تمام برنامه‌ها و اردوهای تیم ملی، تیم امید، جوانان و نوجوانان را در نظر بگیریم و خوشبختانه اکنون لیگی داریم که حتی جوان‌ها نیز در آن بازی می‌کنند. ما هم قبل از آغاز لیگ برنامه را به باشگاه‌ها داده بودیم تا آنها نقطه نظرات‌شان را بدهند و بعد از این مسئله، برنامه را به هیئت رئیسه دادیم. اکنون هم که اردوی تیم ملی در حال آغاز است و تیم‌ها در جام حذفی بازی دارند، مشکلی وجود ندارد و خواستیم که بازیکنان سپاهان پنجشنبه بازی حذفی‌شان را برگزار کنند و بعد از آن به اردوی تیم ملی بروند. در مجموع سعی می‌کنیم که مشکلی به وجود نیاید.
تاج درباره جام حذفی و اینکه آیا برگزاری فینال این رقابت‌ها در خرمشهر به قطعیت رسیده یا نه، اظهار داشت: جام حذفی به نام آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود و قرار نیست فینال آن در جای دیگری باشد و همه جای دنیا هم فینال جام حذفی‌شان را در یک شهر برگزار می‌کنند. هیئت رئیسه تصمیم گرفت که بازی فینال در در خرمشهر باشد و این اتفاق رخ می‌دهد. من هم با استاندار خرمشهر و فرماندار آبادان صحبت کردم، برای بازدید به ورزشگاه رفتیم و دو روز پیش هم غلامرضا بهروان و همکاران برای بازدید به ورزشگاه رفتند که مشکلی وجود ندارد و ورزشگاه آماده خواهد شد و کسی نباید به برگزاری فینال در خرمشهر شک کند.
رئیس سازمان لیگ تأکید کرد:  باید تلاش کنیم این بازی‌ها به نام آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم خوب خرمشهر برگزار شود و هر تیمی هم که به فینال رفت، باید زمینه برای تماشاگران فراهم شود تا به خرمشهر بروند. آنهایی هم که نتوانند به ورزشگاه بروند، بازی پخش مستقیم دارد و می‌توانند از گیرنده‌های خود این بازی را ببینند، اما قطعاً این بازی در خرمشهر برگزار خواهد شد. ما دوست داریم بازی سوم خرداد 95 برگزار شود، اما اگر یکی از تیم‌های فینالیست آسیایی باشد، چون چهارم خردادماه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیاست، ما باید نهم یا سی‌ام بازی را برگزار کنیم، اما تاریخ قطعی برگزاری فینال جام حذفی در صورت فینالیست نبودن آسیایی‌ها، سوم خرداد ماه 95 است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار