اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
مردم در طول تاریخ همیشه به دنبال فعالیت هایی برای سرگرم کردن خود بوده اند که در میان آنها ورزش نقش مهمی داشته است. ما در اینجا عجیب ترین ورزش های جهان را برایتان آورده ایم.
در دنیا ورزش هایی وجود دارند که گاهی با تلفیق سایر ورزش ها به وجود آمده اند و گاهی خودشان به تنهایی ورزش عجیب و جدیدی به حساب می آیند اما بعضی از ورزش ها هم هستند که واقعا عجیب و غریبند.

مردم در طول تاریخ همیشه به دنبال فعالیت هایی برای سرگرم کردن خود بوده اند که در میان آنها ورزش نقش مهمی داشته است. ما در اینجا عجیب ترین ورزش های جهان را برایتان آورده ایم.

1. مسابقه حمل همسر– فنلاند

مسابقات ورزشی عجیب  ، ورزش عجیب ، ورزش عجیب و غریب


اگر فکر می کنید که فنلاند کشوری پیشرفته است که به برابری زن و مرد اهمیت می دهد، سخت در اشتباه اید. مسابقه حمل همسر تولد فنلاندی ها اختراع شد. در این مسابقه که هر ساله برگزار می شود، مردهای شرکت کننده همسران خود را به دوش می گیرند به رقابت با یکدیگر می پردازند. پیروزی این مسابقه از آن کسی است که در سریعترین زمان و با عبور از موانع زن را به نقطه پایان برساند. نوع حمل زن در این مسابقات با توجه به محل برگزاری متفاوت است. در برخی موارد زنان بر پشت مرد سوار می شوند ولی در نمونه استونیایی این رقابت، زن در حالی که واژگون شده، پاهایش روی شانه مرد قرار می گیرد. این ورزش در مناطق دیگر جهان مانند آمریکا و استرالیا هم رایج است.
 
2. سپک تاکرا- مالزی

مسابقات ورزشی عجیب مسا  ، ورزش عجیب و غریب ، ورزشهای خاص

 
این ورزش که اولین بار در قرن 15 اختراع شد، در مالزی و تایلند طرفداران زیادی دارد. سپک یک کلمه مالایی به معنای لگد زدن است و تاکرا در تایی به معنی توپ است. این بازی تا حدودی شبیه والیبال و فوتبال است و در آن دو تیم که هر کدام از 3 بازیکن تشکیل شده است، مقابل هم می ایستند. بازیکنان حق استفاده از دست هایشان را ندارند و به جای آن از پا، آرنج و چانه برای پرتاب کردن توپ استفاده می کنند.
 
3. بزکشی – افغانستان

مسابقات ورزشی عجیب  ، ورزشهای خاص ، ورزش های خنده دار

 
بزکشی که در آسیای مرکزی رایج است، بازی ملی افغانستان به شمار می آید. معنی این بازی به ترکی «کشیدن بز» است. بازیکنان بر پشت اسب می نشینند و برای جابجا کردن لاشه یک بز با هم به رقابت می پردازند. در گذشته این بازی حتی 7 روز هم به طول می انجامید اما امروزه برای آن محدودیت زمانی قایل شدند. سالها پیش این بازی زیر نظر قوانین طالبان ممنوع اعلام شد، ولی اکنون معمولا در روزهای جمعه، برپا می شود. حامیان این بازی، سرمایه داران افغانی هستند. این ورزش توسط فدراسیون المپیک افغانستان مدیریت می شود.
 
4. مسابقه شترسواری- استرالیا

مسابقات ورزشی عجیب مسابقات ورز  ، ورزش های خنده دار ، مسابقات عجیب و غریب

 
مسابقه شتر سواری مانند مسابقات اسب سواری طرفداران بسیاری دارد. شترها می توانند 65 کیلومتر در ساعت با سرعت بالا و40 کیلومتر در ساعت را در یک ساعت بدوند. افراد معمولا از شرق میانه مانند بحرین، اردن، قطر و عربستان سعودی برای شرکت در این مسابقه دور هم جمع می شوند. در راستای این مسابقه، جشنواره شترهای زیبا نیز برگزار می شود و در بعضی مناطق محصولات شتر مانند شیر به فروش می رسد.
 
5. باسبال- اسپانیا

مسابقات ورزشی عجیب  ، مسابقات عجیب و غریب ، مسابقات عجیب دنیا

 
باسبال یک ورزش ملی است که توسط بلژیکی ها اختراع و برای اولین بار در اسپانیا برگزار شده است. این ورزش ترکیبی از چند رشته فوتبال، والیبال و ژیمناستیک است. زمین بازی در این ورزش روی ترامپولین است. هر تیم ۳ تا ۵ بازیکن دارد که در دو طرف زمینی که توسط تور جدا شده، قرار می گیرند. بازیکن شروع کننده در نقطه وسط زمین قرار می گیرد و توپ را به سمت تیم مقابل پرتاب می کند. تیم مقابل باید توپ را در کمتر از 5 ضربه برگرداند. اگر توپ در زمین حریف قرار گرفت یک امتیاز به تیم مهاجم داده می شود تا در نهایت تیمی که در سه ست زودتر به امتیاز ۲۵ برسد برنده بازی خواهد بود.
 
6. موش در شلوار- انگلستان

مسابقات ورزشی عجیب  ، مسابقات عجیب دنیا ، ورزشهای عجیب

 
این ورزش عجیب از یورکشیر انگلستان می آید که ظاهرا بازی کارگران معدن زغال سنگ بوده است. بازیکنان موش خرماهای زنده را در شلوار خود می اندازند و سعی می کنند با بستن راه آنها، مانع خروج شان شوند. برنده مسابقه فردی است که مدت زمان بیشتری موش را در شلوار خود نگه دارد. رکورد این مسابقه 5:30 ساعت بوده است! بعضی ها معتقدند که این بازی از زمانی رایج شد که تنها سرمایه داران مجوز شکار موش ها را داشتند و شکارچیان برای پنهان کردن موش ها، آنها را در شلوار خود قایم می کردند. این مسابقه از سالها قبل برپا می شد اما در سال 1970 شهرت یافت.
 
7. کبدی- بنگلادش

مسابقات ورزشی عجیب  ، ورزشهای عجیب ، ورزش عجیب

 
در طول این بازی، بازیکنان از محدوده خود خارج می شوند و سعی می کنند بازیکنان تیم مقابل را به سمت مخالف هل دهند و همزمان کلمه «کبدی» را با صدای بلند و واضح، تا زمان برگشت به زمین خود، تکرار کنند به طوری که قطع کردن آن یا نفس گیری در بازی به معنی باختن محسوب می شود. کبدی در کشورهایی مانند هند، پاکستان، ژاپن و ایران رایج است. اما بنگلادشی ها آن را جزو بازی ملی خود به حساب می آورند. جام جهانی کبدی و جام کبدی آسیایی در جهان در حال گسترش است.
 
8. یوکیگاسن- ژاپن

مسابقات ورزشی عجیب  ، ورزشهای عجیب ، ورزش عجیب
 
بیشتر طرفداران نیز ورزش، کودکان هستند: جنگ گلوله های بزرگ برفی. یک گونه برف بازی ژاپنی است که تدریجا تبدیل به یک ورزش شده است. یوکیگاسن یک ورزش تیمی است که بین دو تیم ۷ نفره انجام می شود. قبل از شروع بازی 90 گلوله برفی در اختیار بازیکنان قرار می دهند. هر بازیکنی که با گلوله های برفی برخورد کند، از بازی اخراج می شود. بازیکنان برای جلوگیری از آسیب، کلاههای مخصوص با حفاظی در مقابل صورت بر سر می گذارند. این مسابقات در فنلاند، نروژ، سوئد، استرالیا، کانادا، روسیه و آلاسکا برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار