شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان: زائرین اربعین حسینی حداقل دو هفته قبل از عزیمت به عراق نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام نمایند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان: زائرین اربعین حسینی حداقل دو هفته قبل از عزیمت به عراق نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام نمایند.

دکتر شکراله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار وبدا خوزستان، ضمن عنوان این مطلب اظهار داشت: با توجه به حجم بالای جمعیت حاضر در مراسم اربعین حسینی و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا در این مقطع زمانی و با توجه به تجارب سالهای قبل توصیه میشود زائران عتبات عالیات حداقل دو هفته قبل از اعزام نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام نمایند زیرا بطور متوسط حدود دو هفته طول میکشد تا واکسن اثر محافظتی خود را در بدن ایجاد کند.

سلمان زاده ادامه داد: آنفلونزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه فوقانی و تحتانی است که در اثر عفونت با ویروس مولد آنفلوانزا ایجاد میگردد و در هر سنی میتواند افراد را مبتلا سازد و علائم آن شامل تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلو درد، سرفه خشک و گاهی علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال میباشد.

رئیس مرکز بهداشت استان اهمیت آنفلوآنزا را در سرعت و وسعت انتشار و قابلیت ایجاد همه گیری مهم دانسته و افزود: اطفال، سالمندان و افرادی که دارای بیماریهای زمینه ای مانند بیماریهای قلبی، ریوی، کلیوی، نفص ایمنی، کم خونی و متابولیک هستند بیشتر در معرض ابتلا به اشکال شدید آنفلوانزا هستند و بنابراین توصیه میشود واکسن آنفلوانزا را قبل از فرا رسیدن شروع فصل سرما و افزایش شیوع بیماری دریافت کنند و به همین دلیل نیز تزریق واکسن برای زائران به خصوص گروه پرخطر اهمیت دو چندان دارد.

سلمان زاده در ادامه به راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری و همچنین درمان آنفلوانزا اشاره نموده و تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی از قبیل شستن مکرر دستها با آب و صابون، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه اهمیت زیادی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد و چنانچه فردی دچار علائم آنفلونزا شد باید بلافاصله به پزشک مراجعه و دستورات درمانی پزشک مانند استراحت کافی، تغذیه مناسب و استفاده از مایعات را رعایت و تا زمان بهبودی و رفع علایم از تماس نزدیک با افراد و ورود به اماکن سربسته و شلوغ خودداری نماید.

وی از افرادی که به عیادت بیمار مبتلا به آنفلوانزا میروند نیز خواست ضمن استفاده از ماسک فاصله حداقل یک متر را با بیمار حفظ کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار