شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد اروند:
چگونه است از روستاهای بهبهان نزد ما آمده اند و از ما خودرو آمبولانس دریافت کرده اند و ما هم به انها کمک کرده ایم ولی سایر دستگاه ها نمی توانند این مهم را به سرانجام برسانند.
سید زین العابدین موسوی مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان گفت: هدفی که قرار بود خودروهای منطقه آزاد اروند تامین کند بحث کیفی در سطح استان بوده است و همچنین اینکه اگر سرمایه گذاران و تجار می خواستند در منطقه آزاد سرمایه گذاری کنند بتوانند از خودروهای شیک و ایمن استفاده کنند، ولی بعد از اینکه آقای مقتدایی در سراسر استان در شورای تامین موضوع را مطرح کرد و خوشحال شدیم از اینکه اگر ما می گفتیم توانایی ورود 100 هزار خودرو به خوزستان را داریم احتمال کج سلیقگی ها بود ولی استاندار با ریزبینی و متفکرانه این موضوع را حل کرد.

وی ادامه داد: ماهیت منطقه آزاد اروند وارد کردن خودرو نیست و با ساز و کارهای که انجام گرفت توانستیم مجوز این مهم را دریافت کنیم تا تمام مردم از این مزیت بهره مند شوند، اما نمی توانیم به مردم بگوئیم چه خودرویی را سوار شوند و این سلیقه مردم است، اما وقتی کسی بتواند خودرو 500 میلیون تومانی را با 80 میلیون تومان سوار شود طبیعی است از خودرو منطقه آزاد استقبال شود و تنها اجاره خودرو 2500 سی سی را نداریم و جلوی ورود این خودرو گرفته شده است.

موسوی بیان داشت: ما برای اینکه خودرو جهت استفاده عموم و مصارف عمومی وارد استان کنیم بودجه ایی در اختیار نداریم ولی هیئت مدیره با دید مثبتی که در راستای ارائه خدمات به عموم مردم استان دارد 300 اتوبوس در نظر گرفتیم که قرار است بخشی از اعتبار اتوبوس های فوق را نفت، بخش را ما و بخشی را شهرداری تهیه کند و انشاءالله بتوانیم این مهم را هم انجام دهیم، اما قرار بود شرکتی با هماهنگی اتوبوسرانی و تاکسیرانی خرمشهر این مهم را وارد کند که با توجه به تغییر شهردار خرمشهر موضوع فوق فعال بدون نتیجه مانده است.

مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: منطقه آزاد اروند توانایی ارائه آمبولانس، آتش نشانی، خودروهای عمومی و ... را دارد و این موضوع را ما اعلام کرده ایم و حتی با شهرداری اهواز صحبت های ابتدایی را انجام دادیم ولی کسی نیامد از این ظرفیت استفاده کند، از این رو تاکید می کنم که استاندار مصوبه ای را در شورای تامین گذراند مبنی بر اینکه تمام استان می تواند از این خودرو بهره مند شود، اما احساس می کنم مردم و ادارات سخت با این مهم ارتباط برقرار می کنند، این در حالی است که ما حاضریم تسهیلات پرداخت کنیم و کمک های لازم را ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از خدماتی که در آبادان و خرمشهر توسط منطقه آزاد اروند صورت گرفت تامین تجهیزات پزشکی به صورت تمام و کمال است و حتی تجهیزاتی که وجود نداشته است را وارد کرده ایم که یکی از اهداف جذب توریست درمانی بوده است و بجای اینکه بیماران حوزه خلیج فارس برای مداوا به کشورهای اروپایی بروند در ایران مداوا شوند و به همین دلیل با یک شرکت خارجی شریک شده ایم و بسیار در این زمینه اتفاقات خوبی افتاده است و ما در تلاشیم تا بتوانیم در استان پایلوت درمانی، فرودگاهی و دانشجویی ایجاد کنیم.

موسوی گفت: در حال حاضر جمعی از پزشکان و متخصصین قلب در بیمارستان گلستان تقاضای تجهیزات عمل قلب باز را از ما کرده اند و قرار شده است در مقابل کاری که برای ما انجام می دهند ما هم این تجهیزات را در اختیار آنها قرار دهیم.

مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد اروند بیان داشت: در آبادان و خرمشهر مشکلاتی از زمان جنگ بوجود آمد و دوران های متعددی بعد از موضوع جنگ در این دو شهر رخ داده است و طبیعی است اعتبارات بسیار بالایی هم وارد این دو شهر برای بازسازی شد و نمایندگان زیادی هم به مجلس رفتند، اما متاسفانه هیچ کدام نتوانستند مشکلات این دو شهر را مرتفع نمایند، به طور مثال زمانی فاضلاب آبادان در کشور نمونه بود اما اکنون 3 هزار میلیارد تومان برای ساماندهی آن اعتبار نیاز است و مردم این موضوع را از ما به جای نماینده که می تواند با پیگیری از وزارتخانه ها به نتیجه برساند طلب می کنند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم اگر آقایان نماینده به جای اظهار نظر در رابطه با منطقه آزاد اروند به فکر انجام وظایف خود بودند بسیاری از مشکلات تاکنون رفع شده بود، همچنین اینکه ما یک منطقه آزاد صنعتی و تجاری هستیم و کسی که می تواند سرمایه گذاری کند قطعا فردی غنی است و نه فقیر و باید ما از او برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد استقبال کنیم، اما این موضوع باعث نشده است که به استان خدمات رسانی نکنیم و از مصوبات هم فراتر رفته ایم و در حال تلاشیم که خدمات رسانی خود را بیشتر هم کنیم، اما اگر نماینده مردم خرمشهر می گوید که ما باعث غنی تر شدن اغنیا شده ایم و فقیرتر شدن فقرا سوال من این است که چرا بعد از گذشت 4 سال از حضور ایشان و اکنون در دولت روحانی گلایه ها از ما آغاز شده است، ما که سه چهارم عمر کاریمان در دولتهای دیگر بوده است و ای کاش فعالیت ما همانند یک بوته بود و رشد می کرد و مردم آن را می دیدند.

موسوی تصریح کرد: متاسفانه عده ای می خواهند ما را به دور از هر گونه نگاه منطقی مورد بررسی قرار دهند، در حال حاضر 50 سال از عمر کیش و قشم می گذرد و هیچ گونه حادثه ایی در این دو بخش رخ نداده است، حال چگونه می خواهند منطقه آزاد را که 2 سال از فعالیت جدی و همه جانبه آن می گذرد با این دو منطقه بررسی کنند، این در حالی است که آمارها نشان می دهد طی 2 سال اخیر در برخی بخش ها تا حدود 3 هزار درصد در یک آیتم افزایش فعالیت داشته ایم، اما طبیعی است چون کار در زیرساخت ها معلوم نیست کسی فعالیت های ما را نمی بیند.
مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به زودی در منطقه آزاد اروند بزرگترین کارخانه ساخت آلومینیوم و فولاد را که پیشرفت فیزیکی 60 درصدی دارند خواهیم دید و این پیشرفتها یک شبه به دست نیامده است و همه این اقدامات خوب در دولت تدبیر و امید به نتیجه رسیده اند و بی انصافی است که فردی وظایف خود را انجام ندهد و ما را زیر سوال برد و از مردم هم بخواهد که ما را زیر سوال ببرند.

وی ادامه داد: آقای سامری نماینده خرمشهر 4 سال است که نماینده شده اید، برای شهرتان چه کرده اید، ما فساد اداری نداریم که تحقیق و تفحص مالی را هر روز در رابطه با منطقه آزاد در دستور کار قرار می دهید، چرا در ادوار گذشته که فساد مالی بود کسی پیگیر قضیه نبود و دوستان نگاه سیاسی به موضوع دارند و نمی خواهند که ما موفق شویم.

موسوی گفت: ما حاضریم در هر کجا که لازم شد آمار بدهیم آیا ماهیت کاری ما باعث غنی و فقیر شدن افراد شده است، اما بدون شک اگر سرمایه گذار وارد شود از او استقبال و بخواهیم که در بخش های مختلف سرمایه گذاری و به آبادانی منطقه کمک کند.

مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: چگونه است از روستاهای بهبهان نزد ما آمده اند و از ما خودرو آمبولانس دریافت کرده اند و ما هم به انها کمک کرده ایم ولی سایر دستگاه ها نمی توانند این مهم را به سرانجام برسانند.

وی بیان داشت: ما مجاز نیستیم به غیر از منطقه آزاد اروند بودجه در اختیار کسی قرار دهیم ولی اگر کسی مراجعه کرد به نام منطقه آزاد اروند در سایر بخش ها می توان کمک کردف به طور مثال 4000 کولر 2 تیکه در اختیار مدارس قرار داده ایم و هیچ استانی چنین اتفاقی را شاهد نیست و یا اینکه 370 میلیارد تومان برای روستاهای منطقه آزاد اروند جهت بهسازی مدارس و ... در دستور کار داریم که با ستاد حضرت امام و بنیاد مسکن این مهم را به سرانجام می رسانیم و مکلف به انجام آنها هم نبودیم و اتفاقا خود آقای سامری هم در این برنامه ها حضور داشته اند و اینگونه سخن گفتن علیه ما ناروا است.

موسوی گفت: ما توانایی ارائه خدمات به تمامی دستگاه ها در استان را داریم ولی اکنون روستاها و مناطقی را که داریم کار می کنیم شامل اروندکنار، شلمچه، خرمشهر و آبادان و ... می باشد، حتی از ابتدای سال به دو شهرداری آبادان و خرمشهر گفته ایم که برای امسال 20 پارک در شهرهایشان تعریف کنند و پول آن را ما پرداخت می کنیم، اما تاکنون چنین موضوعی بدلیل تورم پولی که در این دو شهرداری است رخ نداده و فکر می کنم به خوبی توانایی برنامه ریزی برای انجام پروژه ها در این شهرها نیست، اما ما به خوبی می توانیم کارهای بزرگی را در این دو شهر انجام دهیم.

لازم به ذکر است که خبرنگار ما تماس های فراوانی را برای برقراری ارتباط با شهرداران، آبادان، خرمشهر، نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر و بخش های مختلف استانداری گرفت که متاسفانه به نتیجه ختم نشد و این امادگی وجود دارد که با عزیزان در رابطه با موضوع گزارش به مصاحبه بپردازد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار