شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۷
جمع زیادی از آنان پاسخ حل مشکلات خود را دریافت کردند
کیامرث حاجی زاده مدیرمرکزسامد استانداری خوزستان رسیدگی وحل مشکلات مردم را یک عبادت قلمداد کرد و گفت : خیلی از مواقع ممکن است برای حل مشکل مردم کاری ازدست ما برنیاید اما همین که ارباب رجوع پیگیری های کارکنان مرکزسامد را ازنزدیک مشاهده می کنند تا با رایزنی ادارات و سازمان گره ای ازمشکلات آنان بازکنند , راضی و خرسند می شوند.
مرکزمدیریت سامد استانداری خوزستان امروزدوشنبه شلوغ ترین مراجعات مردمی خود را پشت سرگذاشت . جمع زیادی از جوانان و والدین با اطلاع قبلی ازحضورمدیرکل تعاون، رفاه و کاراجتماعی استان خوزستان دراین مرکز, دور هوشمند صفایی مدیرکل این اداره و کیامرث حاجی مدیرمرکزسامد حلقه زده بودند تا گره ای ازمشکلات بیکاری خود را بگشایند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان , اغلب مراجعه کنندگان که درگروه سنی جمعیت فعال بودند , بصورت نوبتی درحالی که برگه ثبت درخواست مرکزسامد را دردست داشتند وارد سالن دیدارحضوری مردم و مسوولان درمرکزسامد می شدند.

دربین آنان فارغ التحصلان بومی  درمقاطع  لیسانس و فوق لیسانس متالوژی ، شیمی ؛ نفت , راکتورهسته ای , کشاورزی , عمران  که تعداد شان بالغ بر20 نفرمی شد ، مشاهده گردید که برای پیدا کردن شغل آبرومندی دست به دامن مدیریت سامانه الکترونیکی ارتباط دولت و مردم ( سامد) شده بودند.

این جوانان امید وارند تا نمایندگان دولت تدبیرو امید درخوزستان , برای حل معضل بیکاری شان چاره ای خواهند اندیشید.

   گزارش خبرنگارماحاکی است که  اغلب مراجعه کنندگان درپایان این دیداردرحالی که که برگه معرفی نامه  مدیرکل تعاون , رفاه وکاراجتماعی خوزستان خطاب به شرکت ها و سازمان ها باقید فوریت دردست داشتند با  امیدواری خاصی سالن جلسات را ترک می کردند.

  هوشمند صفایی مدیرکل تعاون , کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان درگفت وگو با خبرنگارما نقش مرکزسامد را دررسیدگی فوری به مشکلات مردم موثردانست و گفت : در دولت تدبیرو امید حضورمردم دراین مرکزگسترده تر شده است . این امر نشانه اعتماد مردم به دولت  است و وظیفه ماست که بخوبی به این اعتماد پاسخ مثبت دهیم .

  وی افزود: البته نقش محوری مدیریت مرکزسامد و همکاران ایشان را نباید ازنظردورنگه داشت که بلحاظ پیگیری مجدانه آقای حاجی زاده مدیراین مرکزدر رسیدگی به مشکلات مردم , اعتماد مردم افزایش یافته و همچنان به حل مشکلات توسط خادمان دولت درخوزستان امیدوارند.

 صفایی ادامه داد : درخواست اغلب مراجعه کنندگان , شغلی بود , ما هم براساس وظیفه و نیز اطلاع ازنیازمندی شرکت ها و موسسات به رشته های فنی , تمام فارغ التحصیلان  رشته های مهندسی متالوژی ؛ نفت , برق , فوق لیسانس راکتورهسته  ای و مهندسی مکانیک را باقید فوریت به شرکت ها معرفی کردیم و امید داریم که این عزیزان بلحاظ نوع تخصص شان جذب کارشوند.

وی رویکرد دولت تدبیرو امید را توسعه اشتغالزایی آنهم با اولویت مشاغل خرد و خانگی عنوان کرد و گفت : درسال جاری مبلغ 14 میلیاردو 800 میلیون تومان اعتبار ازسوی صندوق کارآفرینی اختصاص یافته است که با بهره 4 درصد ازطریق بانک های عامل دراختیارمتقاضیان قرارگرفته است .

   صفایی مشکل عمده عدم جذب جویندگان کار درخوزستان را نداشتن مهارت فنی عنوان کرد و گفت : حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز بایدمهارت های فنی شغلی را متناسب با رشته خود فراگیرند تا بتوانند جذب کارشوند.

   وی گفت : سال گذشته 25 هزارفرصت شغلی به اداره کاریابی ها معرفی گردید که ازاین میزان 8هزارفرصت شغلی بلاتصدی ماند چون متقاضیان مهارت لازم را نداشتند .

کیامرث حاجی زاده مدیرمرکزسامد استانداری خوزستان رسیدگی وحل مشکلات مردم را یک عبادت قلمداد کرد و گفت : خیلی از مواقع ممکن است برای حل مشکل مردم کاری ازدست ما برنیاید اما همین که ارباب رجوع پیگیری های کارکنان مرکزسامد را ازنزدیک مشاهده می کنند تا با رایزنی ادارات و سازمان گره ای ازمشکلات آنان بازکنند , راضی و خرسند می شوند. وظیفه ماست که به مردم خدمت کنیم .


وی گفت : امروز مرکزسامد حداقل پذیرای خیل زیادی از مردم خوزستان  اعم از اهوازو شهرستان ها بود . باتوجه به شرایط خاص و صنعتی بودن این استان , اغلب آنان درخواست پیدا کردن شغلی داشتند که خوشبختانه با نظرمساعد و پیگیری های مدیرکل تعاون , رفا و کاراجتماعی استان , گشایشی حاصل خواهد شد.

حاجی زاده گفت : امروز ازسوی این مدیریت تعداد 30 نفر برای دریافت وام قرض الحسنه و 20 نفر برای اخذ وام خود اشتغالی به صندوق کارآفرینی امید استان خوستان معرفی شدند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار