اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

بارها و بارها از رسانه های گروهی شنیده ایم و دیده ایم که کارشناسان متعددی در میزگردها و نشست هایی در خصوص مشکلات جمعیتی و کم شدن رشد جمعیت و چرایی آن سخن گفته اند و اینکه جمعیت ایران درحال پیر شدن است ، سن ازدواج در حال افزایش است ،  جوانان تن به ازدواج نمی دهند ، ازدواج سفید در بعضی از شهرهای ایران رواج پیدا کرده است و ... مشکلات عدیده ای است که در پی تورم بوجود آمده گریبانگیر جوانان ایرانی شده است که تن به ازدواج نمی دهند و کارشناسان جامعه شناسی و اقتصادی همگی اذعان دارند که تورم و مشکلات اقتصادی باعث عدم گرایش جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده شده است .

حال این سئوال مطرح می شود چرا مسئولین راههایی برای این جریان و درمان آن پیدا نمی کنند ؟ و به جای حل این بحران اجتماعی ، دولت راهی دیگر را انتخاب می کند و آن پرداخت وام خرید خودرو با اقساط بلند مدت از طریق تبلیغات گسترده در رسانه ملی است که درطول شش روز 110 هزار خودرو را به فروش می رساند . آیا بنیان خانواده ها اولویت دارند یا خرید خودرو ؟!

واقعا دولتمردان  نمی تواند با وام های بلند مدت و با سود کم جوانها را ترغیب به ازدواج نمایند و این بحران اجنماعی که آینده مملکت اسلامی ما را تهدید می نماید ، درمان کنند؟

 چه اتفاقی می افتد که وزارت اقتصاد ، بانک مرکزی و خودرو سازان برای شکستن کمپین نخرید خودرو پول هنگفتی را در یک چرخه ، ابتدا چهارده درصد به بانک ها می دهد و بانک ها این پول را با سود شانزده درصد به خودروسازان و بعد از آن مردم با این سود شانزده درصد در طول شش روز 110 هزار خودرو را پیش خرید  می کنند. 

با یک حساب دو دوتا می توان نتیجه گرفت که هم دولت و هم بانک ها و هم خودرو سازان در این چرخه سود هنگفتی به جیب زدند ، آیا واقعا خریدن خودرو و شکستن رکود آن مهمتر از رکود ازدواج جوانان و رهایی جامعه از اثرات مبتلابه آن است ؟

 پس همانطور که مسئولین توانستند با جلسات متعدد و تصمیاتی کمپین خرید خودرو را بشکنند، می توانند مشکل ازدواج جوانان را هم حل نمایند... 

بهنام مهمانپذیر_کارشناس فرهنگی    


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
comment
0
1
comment واقعیت تلخی است که مشکلات هم برای درمان پارتی میخواهد
خودرو ساز رانت و قدرت دارد و میتواند زمینه رونق خود را فراهم کند ولی جوان مجرد جویای کار و مسکن و ... هیچ هزینه ای برای درمان مشکلاتش ندارد
کشور فقر مالی ندارد فقر مدیریتی دارد
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
comment
0
0
comment داستان وام ازدواج با وام خودرو کاملا متفاوت است.به هیچ وجه قصد دفاع ازخودروسازان یا توجیه وام خودرو را ندارم اما دولت با اعطای وام برای خودرو از برشکسته شدن چندیدن شرکت وابسته به صنعت خودرو که اولین نتیجش بیکاریه جلوگیری میکنه و بابتش هم از خریداران سود بانکی میگیره البته حقوق مصرف کنندگان خودرو هم باید لحاظ بشه.اما وام ازدواج بدون بهره است .درخیلی ازموارد اقساطش سرموقع پرداخت نمیشه.وام ازدواج هم باید پرداخت بشه فقط میخاستم بگم مقایسه این دو وام اشتباه چراکه اصولا مربوط به دوحوزه متفاوت هستن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار