شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
مدیر کل امور مالیاتی خوزستان در دیدار با مدیر کل آموزش وپرورش استان:


به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خوزستان محسن کاویانی مدیر کل امورمالیاتی خوزستان در دیدار با تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن بیان اینکه ماليات ها نه فقط تنها ابزار جايگزين براي جذب قدرت ثروت است، بلكه وسيله موثرتري براي بسيج منابع موجود توسعه اقتصادي استان است افزود: ماليات ها سبب بسيج اقتصادي و به منظور توسعه، تداوم و گسترش اقتصاد در استان ميشود و این امر توسعه اقتصادي جامعه را نیز به همراه دارند.

وی افزود: نقش سازمان امور مالياتي با توجه به سياست دولت در کاهش نقش نفت و افزايش سهم ماليات در اداره امور جاري کشور تعيين کننده است و همچنين يكي ديگر از مهمترين اهداف اخذ ماليات ها ،كاهش شكاف بين درآمد هاي طبقات ثروتمند و مابقی طبقات جامعه است. اصولاً توسعه به معني به ارمغان آوردن رفاه اجتماعي براي توده هاي مردم است. توده هاي مردم، هنگامي از رفاه اجتماعي و اقتصادي برخوردار خواهند بود كه توزيع درآمدها به صورت عادلانه صورت گيرد، تا مردم عادي بتوانند نيازهاي اقتصادي خود مانند مسكن ،غذا ،بهداشت و رفاه را تامين كنند. در اين حالت ،كاهش نابرابري ها در توزيع درآمد و ثروت نيازمند ابزار هاي جداگانه است و نيز تنها وسيله براي كاهش قدرت عوامل سنتي بر روابط اقتصادي ،سياسي و اجتماعي به شمار مي آيد. بنابراين اعمال ماليات هاي تصاعدي به از بين بردن نابرابري هاي عميق و گسترده در توزيع درآمد و ثروت منتهي مي شود.  همچنين در يک كشور در حال توسعه ،ماليات ها موثرترين وسيله جهت انتقال منابع به بخش دولتي و هدايت آنها به سمت طرح هاي مولد است.

وی بیان نمود: نقش و تاثير ماليات در توسعه اقتصاد کشور و انجام زيرساخت ها پروژه هاي عمراني و همچنين آثار آن بر همگان واضح و روشن است. طرح هايي عمراني همچون: بزرگراه ها،خيابان ها، جاده‌ها، پل ها،حمل و نقل عمومي، مديريت شهري، مديريت سلامت جامعه، توسعه آموزش وپرورش در مناطق کمتر توسعه يافته و گسترش خدمات در مناطق محروم مستلزم تامين منابع مالي عظيمي می باشد.






نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار