شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
دکتر برات قبادیان:
مشاور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا کنون کسی به نقش دانشگاه در اشتغال و ایجاد فناوری توجه نداشت اما اکنون معتقدیم این نقش باید وجود داشته باشد و جدی گرفته شود.
مشاورمعاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا کنون کسی به نقش دانشگاه در اشتغال و ایجاد فناوری توجه نداشت اما اکنون معتقدیم این نقش باید وجود داشته باشد و جدی گرفته شود.

شوشان-سپیده اسکندری: دکتر برات قبادیان بعد ازظهر امروز در جلسه ی هماهنگی کنگره ملی همکاری های دولت، صنعت و دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز که با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه در مقاطع مختلف رویکردهای مختلف داشته است. نسل اول دانشگاه های ما دانشگاه های آموزش محور بودند که بر مدرک گرایی استوار بودند و هیچ نقشی در تولید علم نداشتند و تنها، مصرف کننده ی آن بوده اند و افراد، دانش آموخته یا فارغ التحصیل دانشگاه محسوب می شدند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد ظهور نسل دوم دانشگاه ها هستیم. نسل دانشگاه هایی که علاوه بر آموزش، تولید علم در قالب پژوهش های دانشگاهی را بر عهده دارند. و با توجه به فعالیت صنایع و بخش های مختلف در کشور، علم باید در جهت هدایت این صنایع و خدمت بشر قار بگیرد تا پیشرفت صورت گیرد.

قبادیان تسریح کرد: در حال حاضر پایان نامه ها به استاد و دانشجوست؛ دانشجو دنبال گرفتن مدرک است و استاد هم موظف به هدایت دانشجو در این امر است. این امر هدفدار نیست اما قرار است از این پس هدایت پایان نامه ها در ارشد معنادار و هدف گرا باشد؛ به این معنی که می خواهیم دانشجو را پژوهش گر کنیم و در دکترا به دنبال تولید علمی باشیم.

وی در خصوص هدف و برنامه ی کنگره ی ملی همکاری های دولت، صنعت و دانشگاه بیان داشت: بناست در این کنگره، صنایع و بخش های مختلف اجرایی کشور مشکلات شان را در قالب برنامه های تحقیقاتی تدوین کنند و در اختیار دانشگاه ها قرار بدهند تا دانشگاه ها با توجه به پتانسیل علمی شان در حل آن کمک کنند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
معراج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
comment
0
0
comment دکتر قبادیان
مجلس از افراد بیسواد پر شده متاسفانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار