شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان عنوان کرد:
شوشان: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: 265 مقاله به دبیرخانه طرح احیای دشت های خوزستان رسید که 97 مقاله رد و 168 مقاله پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار شوشان امید حاجتی ظهر امروز در نخستین همایش بررسی ابعاد فنی اقتصادی اجتماعی و زیست محیطی طرح 550 هزار هکتاری احیای دشت های خوزستان و ایلام اظهار کرد: از سال گذشته به جهت گستردگی طرح احیای اراضی خوزستان و تاثیری که بر بخش کشاورزی استان، اشتغالزایی و بهبود معیشت کشاورزان دارد استاندار بر ضرورت برگزاری همایش علمی کاربردی به منظور بررسی ابعاد مختلف این طرح تاکید و به پیگیری این طرح اصرار کرد.

وی افزود: در جلسات اولیه تصمیم گیری های مربوط برگزاری همایش و سازماندهی های مربوطه انجام شد و کمیته های علمی و اجرایی به ترتیب با مسئولیت آقای قمیشی به عنوان دبیر علمی و آقای مهندس مطیعی به عنوان دبیر اجرایی طرح تشکیل شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان تسریح کرد: پس از بحث و تبادل نظرهای بسیار هفت محور اصلی و 67 زیر محور برای همایش تعیین شد که شامل محورهای منابع آب مود نیاز طرح، مشکلات و مسائل تخصصی کشاورزی، ملاحظات و مسائل زیست محیطی اجرای طرح، زهکشی و مدیریت زه آب های تولیدی طرح، مسائل و ملاحظات اقتصادی مرتبط با طرح، مسائل فنی و مهندسی طرح و مسایل اجتماعی و فرهنگی بوده است.

حاجتی گفت: در مجموع 265مقاله به دبیرخانه طرح رسید و در بررسی های هیئت داوران 97 مقاله رد و در نهایت 168 مقاله پذیرفته شد که از مجموع آن ها 13 مقاله مربوط به محور آب، 34 مقاله مربوط به محور کشاورزی،10 مقاله مربوط به محور محیط زیست، 39 مقاله مرتبط با زهکشی و مدیریت زه آب ها، 40 مقاله در زمینه مسائل فنی و مهندسی، 32 مقاله در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی طرح بود.

وی اضافه کرد: در این دو روز 65 مقاله به صورت شفاهی و 103 مقاله به صورت پوستری ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان از برگزاری نمایشگاه و کارگاه های آموزشی همزمان با برگزاری همایش خبر داد و اظهار کرد: همزمان با ارائه مقالات، برگزاری سه کارگاه آموزشی تحت عناوین تسهیل گری اجتماعی و یکپارچه سازی اراضی، زه کشی با تاکید بر روش های تشکیل لایه نفوذ ناپذیر و پیشنهاد تغییر به روش مهندسی ارزش به جهت ایجاد انگیزش برای پیمان کاران، و سه نشست تخصصی با موضوعات نظام های بهره برداری در سامانه های نوین آبیاری، بررسی و ارزیابی تجربه های استفاده از سامانه های آبیاری تحت فشار و بررسی امکانات و محدودیت های تامین انرژی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هم زمان با برگزاری همایش، نمایشگاهی از توانمندی های تولید ماشین آلات و تجهیزات مربوطه و خدمات فنی و مهندسی توسط شرکت های مشاور، پیمانکار و تولیدی با حضور 39 شرکت در 49 غرفه در جوار محل برگزاری همایش و نمایشگاهی از صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری و آبرسانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و دامپزشکی با 130 واحد شرکت کننده از 17 استان کشور و 7 کشور خارجی شامل آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، فرانسه، بلژیک و چین در محل نمایشگاه دائمی خوزستان دائر می باشد.

حاجتی افزود: همچنین برنامه بازدید از پروژه های آبیاری تحت فشار و یک کارخانه ساخت کانالت پپش بینی شده تا ضمن آَشنایی با عملیات اصلی اجرای طرح شامل اجرای زهکش و کانال های فرعی و تجهیز و نوسازی اراضی، از نزدیک پیشرفت کار مشاهده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در پایان اظهار امیدواری کرد که برپایی این همایش و صدرو قطعنامه پایانی باعث برقراری پیوندی موثر میان علم و عمل در حوزه کشاورزی شده و موفقیت کامل اجرای این طرح را تضمین کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار