شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
امام جمعه موقت اهواز:
حجت الاسلام حسن زاده افزود: هم اکنون بیشترین چیزی که جامعه ما به آن نیاز دارد ترویج روحیه بسیجی در بین تمامی دستگاه ها، نهادها ، دانش آموزان، دانشگاه ها، حوزه ها، مراکز علمی، اقتصاد و فرهنگ و صنعت و مردم است.
امام جمعه موقت اهواز گفت: استکبار جهانی و کشورهای غرب آرزوی تضعیف بسیج و فرهنگ بسیجی را با خود به گور خواهند برد چرا که روحیه بسیجی است که این انقلاب را بیمه کرده است.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده درخطبه های نمازجمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه ترویج فرهنگ بسیج وظیفه تمامی مسئولان است و تضعیف آن خدمت به استکبار محسوب می شود اظهار کرد: نقش موثر بسیج در دوران پس از پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی برهیچکس پوشیده نیست چرا که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم در کنار سپاه و ارتش، خدمات شایانی را به کشور ارایه دادند و در تمامی صحنه ها بویژه در دوران دفاع مقدس اثرگذاری خود را به همگان به اثبات رساندند.

وی افزود: هم اکنون بیشترین چیزی که جامعه ما به آن نیاز دارد ترویج روحیه بسیجی در بین تمامی دستگاه ها، نهادها ، دانش آموزان، دانشگاه ها، حوزه ها، مراکز علمی، اقتصاد و فرهنگ و صنعت و مردم است.

امام جمعه موقت اهواز به ویژگی های بسیجیان اشاره کرد کرد و گفت: بصیرت، آگاهی و به روز بودن، وابسته نبودن به دنیا، ولایت پذیری، اخلاص در عمل، نهراسیدن از دشمن، زیر بار ذلت نرفتن تنها مواردی از خصوصیت های بسیج است.

وی ادامه داد: امروز روحیه بسیجی چه در سطح مردم و حتی در سطح منطقه، رواج یافته و ما می توانیم نمونه بارز آن را در کشورهای لبنان، سوریه، عراق و بحرین به وضوح مشاهده کنیم که مردم این مناطق دیگر به آسانی زیر بار زور استکبار نخواهند رفت.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه به سفر سخنگوی دولت به خوزستان و بازدید از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مصوبات سال های گذشته و دستور رهبر معظم انقلاب بود که بخشی از آن اجرا و بخشی دیگر نیز در حال اجرا است و بی شک اجرای کامل این طرح می تواند در جهت ایجاد اشتغال پایدار و رونق کشاورزی درخوزستان نقش مهمی را ایفا کند.

وی تامین آب این طرح 550 هزار هکتاری را یک اقدام ضروری و اساس دانست و ابراز امیدواری کرد که با درایت مسئولان استانی و کشوری این امر به خوبی تحقق یابد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به جنایت های گروه های تکفیری در کشورهای غرب بویژه در فرانسه اشاره کرد و گفت: این گروه های جنایتکار را کشورهای غرب و استکبار جهانی پرورش دادند و هم اکنون آتش آن دامن خودشان را نیز فرا گرفته است.

وی با بیان اینکه با کشتار مردم بی گناه در هیچ کشوری در جهان موافق نیستیم افزود: نمونه این جنایت های اخیر گروه های تکفیری در فرانسه در کشورهای منطقه نیز مانند لبنان و سوریه بوجود آمد اما متاسفانه کشورهای غرب چنین واکنشی از خود نشان ندادند.

حجت الاسلام حسن زاده همچنین به اجرای برجام اشاره داشت و اظهار کرد: برجام از سوی مجلس و شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسید و رهبر معظم انقلاب نیز شروط 9 گانه ای را برای اجرای آن مطرح کرد که رعایت این شروط لازم است اما برجام به هیچ عنوان بهانه ای برای نفوذ آمریکا به داخل کشور نیست.

وی ادامه داد: نخستین قدم برای نفوذ آمریکا به داخل کشور این است که برخی ها در درون کشور چهره آمریکا را آن گونه که هست نشان ندهند، در حالی که آمریکا همان حامی منافقانی است که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ضربه های زیادی را به کشور ما وارد آوردند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: با وجود مذاکراتی که با آمریکا صورت گرفت آنها چند روز پیش قطعنامه ای را ضد ایران مبنی بر نقض حقوق بشر صادر کردند و این در حالی است که در هیچ جای دنیا مانند کشورمان نسبت به رعایت حقوق شهروندان چه شیعه و چه غیر شیعه عدالت برقرار نیست.

وی همچنین درخطبه های خود به فرارسیدن اربعین حسینی اشاره داشت و بر حضور هرچه بیشتر مردم در این آیین مذهبی تاکید کرد و گفت: جا دارد از تمامی افرادی که در زمینه خدمت رسانی به زائران حسینی در طول مسیرهای منتهی به کربلا تلاش می کنند قدردانی شود و امید است که در صرفه جویی و رعایت بهداشت و مسایل نظافت نیز تلاش خوبی صورت گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار