اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
شهردار اهواز:
مجموعه آب و فاضلاب اهواز با مدیریت آقای براتی بسیار توانمند ظاهر شده اند و تعامل خوبی با شهرداری دارند
شوشان: اینکه شهرداری مسئول عمران در شهر است و انتظارات از این نهاد بالاست، امری بدیهی می باشد و با توجه به اینکه شهردار و اعضای شورای شهر همیشه در دسترس هستند خواسته های مردمی از آنها بیش از اندازه است، اما برخی خواسته ها از ما مثل ساماندهی شبکه فاضلاب واقعا با توجه به کمبود اعتبارات موضوعی نگران کننده است.

مهندس سید خلف موسوی  شهردار شهر اهواز در گفتگوی اختصاصی با شوشان گفت: موضوع فاضلاب و مشکلات این مهم را بارها در جلسات مختلف با استاندار و مدیران شرکت آب و فاضلاب مطرح کرده ایم و اشاره شده که این موضوع به زیرساخت های شهر اهواز آسیب جدی رسانده است و متاسفانه به یکی از مشکلات حاد شهر اهواز تبدیل شده است و مردم نارضایتی بالایی از این موضوع دارند، اما هنوز اتفاقی در زمینه ساماندهی شبکه فاضلاب رخ نداده است.

وی ادامه داد: در کلانشهر اهواز 1700 کیلومتر شبکه فاضلاب و 178 ایستگاه وجود دارد و اینکه از سال 73 فاضلاب اهواز از شهرداری به سازمان آب و فاضلاب تحویل داده شده است و اینکه این مهم در قالب شرکت آب و فاضلاب اهواز فعالیت های زیادی را انجام داده است ولی حجم و وسعت کار در اهواز به اندازه ایی است که به نظرم تنها با حمایت همه جانبه مسئولین چه در بعد ملی و چه استانی می تواند این مشکل را مرتفع نمود.

شهردار اهواز بیان داشت: به یاد دارم در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی قرار بود از شوشتر خط انتقال آبی برای اهواز مد نظر قرار گیرد، اما متاسفانه این موضوع نتوانست مشکلات اهواز را مرتفع کند و تنها به نظر می آید با با فروش اوراق مشارکت، یا از طریق بانک جهانی و فاینانس و در نهایت سرمایه گذاری به فکر رفع مشکلات فاضلاب باشیم.

موسوی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر شرایط سیستم فاضلاب در اهواز به گونه ای است که حتی در فصل های غیر  بارانی شاهد گرفتگی فاضلاب و بالا آمدن آن و جاری شدن به سطح خیابان هستیم و این معضل باعث شده در زمینه توسعه عمران و آبادانی شهر با مشکل روبه رو باشیم، از این رو در طرح توسعه پایدار وقتی نظر ما را خواستند و پیگیری استاندار را در این قضیه دیدیم اعلام کردیم تا زمانی که مشکل فاضلاب در خوزستان و به خصوص در مناطق حاشیه ای شهر که بسیار مورد تاکید برای توسعه است حل نشود نمی توانیم به توسعه برسیم، زیرا ابتدا باید زیرساخت های توسعه فراهم شود تا بعد از آسفالت شاهد حفاری دوباره و یا بالا آمدن فاضلاب و شکافتن آسفالت نباشیم.

وی گفت: مردم برای رفع مشکلات تمامی خواسته هایشان حتی در زمینه رفع مشکلات فاضلاب از ماست و با توجه به کمبود اعتبارات و عدم توانایی شرکت آب و فاضلاب برای رفع این مشکلات موضوعی نگران کننده پیش روی ما قرار دارد، این در حالی است که مجموعه آب و فاضلاب اهواز با مدیریت آقای براتی بسیار توانمند ظاهر شده اند و تعامل خوبی با شهرداری دارند، ولی کمبود اعتبارات باعث شده که مشکلات فاضلاب در اهواز به نتیجه نرسد و شرکت آب و فاضلاب اهواز علیرغم کمبود اعتبارات به سختی در تلاش برای رفع مشکلات هستند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ساکن شهرک برق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
comment
0
2
comment با عرض خسته نباشید خدمت شوشان، باید به عرض برسانم که اگر هر منطقه یک آب و فاضلاب جداگانه داشته باشد به نظر می آید این مشکل فاضلاب در شهر اهواز کمتر خواهد شد ولی متاسفانه ساکن شهرک برق برای مشکل فاضلاب می بایست به کمپلو مراجعه کند. در ضمن آب و فاضلاب علی رغم اسم طویل و بلندش از دستگاهها و ماشین آلات و افراد فنی بسیار ضعیفی برخوردار است. متاسفانه اهواز با این مشکلات فاضلابی مستلزم مدیریت و امکانات بسیار قوی می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار