اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
نویسنده: حسین عبدالعزیزی
کارشناس مواد غذایی معاونت غذا و داروی اهواز در زمینه راه های پیشگیری از مسمومیت غذایی اظهار کرد: غذاهای مسموم کننده ممکن است بو و یا مزه ناخوشایندی نداشته باشند.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، حسین عبدالعزیزی اضافه کرد: با وجودی که بیشتر مسمومیت های غذایی معمولا در مدت 24 ساعت برطرف می شوند اما برخی از آنها مانند مسمومیت با غذای کنسروی می تواند کشنده باشد.
وی گفت: در صورت استفاده از غذاهای کنسرو شده در هنگام سفر، با جوشاندن 20 دقیقه از مسمومیت کشنده بوتولیسم پیشگیری می شود.
عبدالعزیزی ادامه داد: هرگز غذاهای پخته شده را بیش از 2 ساعت در دمای محیط رها نکنید و برای دوباره گرم کردن غذاهای باقی مانده، آنها را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید تا غذا بخار کند و همچنین غذاهای بیش از 2 روز باقی مانده را مصرف نکنید.
کارشناس موادغذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: همیشه پیش از آماده کردن یا خوردن غذا، دست هایتان را با صابون بشوئید، چون نوعی اسهال میکروبی در طول سفر و به دلیل رعایت نکردن بهداشت، قابل انتقال است.
وی افزود: علائم و نشانه های برخی مسمومیت های غذایی با تاخیر ظاهر می شود و ممکن است 12 تا 24 ساعت پس از مصرف غذای آلوده در فرد مسموم بروز کند.
عبدالعزیزی گفت: سردرد، تب، خستگی، تهوع، استفراغ، اسهال شدید، کم شدن آب بدن و ضعف و سردرد از جمله علائم مسمومیت است.
وی ادامه داد: در هنگام سفر از حمل گوشت و تخم مرغ خام و فرآورده های لبنی با ماندگاری کوتاه مدت خودداری شود چون به سرعت دچار فساد می شوند.
کارشناس موادغذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: اگر ماده غذایی دارای ظاهر یا بوی ناخوشایندی باشد به هیچ عنوان آن را نچشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار