شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
متأسفانه امروز سرگرمي‌هاي فراواني که در اطراف ما هستند و به‌ سهولت همه مي‌توانند به آن‌ها دسترسي داشته باشند تا حدود زيادي بين ما و کتاب به ‌ويژه نسل نوجوان و جوان با کتاب فاصله انداخته است.
در نشستي با حضور مسوولين و مردم  شهرستان لردگان از كتاب لوگوس اثر ابراهيم اردشيري در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر رونمايي شد.
در اين مراسم امام جمعه شهر لردگان با اشاره به نقش و جايگاه کتاب و کتابخواني، در مراسم هفته کتاب و کتابخواني گفت: کتابخواني مسير رهايي از ظلمت و جهل را براي امت و ملت ما به ويژه جوانان روشن خواهد کرد.
 
حجت الاسلام انصاري افزود: متأسفانه امروز سرگرمي‌هاي فراواني که  در اطراف ما هستند و به‌ سهولت همه مي‌توانند به آن‌ها دسترسي داشته باشند تا حدود زيادي بين ما و کتاب به ‌ويژه نسل نوجوان و جوان با کتاب فاصله انداخته است.
 
وي به نقش کتاب در هدايت، رستگاري، و پيشرفت علمي و فرهنگي انسان‌ها و جامعه بشري اشاره كرد و گفت: اهميت کتاب و کتابخواني و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدي است که خداوند متعال يکي از سوره‌هاي قرآن را به نام )قلم( نام‌گذاري کرده به قلم و به آنچه مي‌نويسد، در کتاب خود قسم ياد مي‌کند، چنان‌که در سوره قلم آمده است: )ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُون( ؛ سوگند به قلم و آنچه مى‏‌نويسند.
 
امام جمعه لردگان به جايگاه کتاب از ديدگاه رهبر فرزانه انقلاب پرداخت و اظهار داشت:تنبلي در خواندن کتاب به عنوان يکي از بدترين و پرخسارت ترين تنبلي ها است.
  
وي، همچنين ضمن تشکر از برنامه‌هاي کتابخانه‌هاي عمومي در  لردگان و زحمات رئيس اداره کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان، در خصوص اين برنامه‌ گفت: اميدواريم با برنامه‌ها و فعاليت‌هاي پيش‌بيني شده و تحقق يافتن برنامه‌ها شاهد شکوفايي بيش از پيش فرهنگ مطالعه در لردگان باشيم.

همچنين ابراهيم اردشيري در جريان اين مراسم ضمن تقدير از همراهي مسوولين فرهنگي شهرستان لردگان گفت: فلسه ، تاريخ و نتيجه ي تشيع در منجي آخرالزمان خلاصه مي شود اما منجي آخرالزمان متعلق به همه ي مردم جهان است.

وي افزود : براي رسيدن به مقدمات تشكيل حكومت جهاني به باور عمومي و خودباوري نيازمنديم كه براي ايجاد اين خودباوري بايد توجه داشت كه سرزمين ما همواره از وجود انسان هاي بزرگ برخوردار بوده است.
در پايان از کتاب لوگوس اثر نويسنده توانمند شهرستان لردگان، ابراهيم اردشيري،  در سالن آمفي تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لردگان رونمايي شد.

برچسب ها: لوگوس ، رونمایی ، کتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار