اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
سیدرسول موسوی - مدیرمسئول روزنامه عصرکارون 

مذاکرات هسته ای با عنایت پروردگار ، تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش خلاقانه و مبتکرانه سیاسی و بین المللی ریاست جمهور و وزیر محترم خارجه به تحقق رسید و این توفیقی بزرگ برای این دولت و کارگزارانش می باشد .اکنون که مشکل هسته ای برطرف شده است در سیاست داخلی گرچه از سیاست خارجی جدا نیست و آثار آن در اقتصاد به هسته سخت جامعه رسیده است و حساسیت آن برای همگان به وضوح قابل روئیت و مشاهده است بنابراین مسائل زیر اگر از مسئله هسته ای بیشتر و مهم تر نباشند، کمتر نیستند و آن عبارتند از :
1- خطر بالقوه خیل بیکاران و فارغ التحصیلان بیکار که می توانند نقش فرماندهان این لشکر داشته باشد و این نقش را می توانند به راحتی ایفا کنند کمتر از تحریم ها نیست.
2- ناهنجاری های اخلاقی ناشی از نابسامانی های اقتصادی ، فقر و محرومیت بی عدالتی و تبعیض برای کشور و نظام  مدعی اخلاق را بیش از پیش ، نظام ، مردم و حاکمیت را با تنگناهای اعتقادی مواجه می سازد باید فکری کرد ومشکل را حل کرد .
3- واقعیت های اقتصادی جامعه باید با مصرف کنندگان و تولید کنندگان در میان گذاشته شود این اقدام گرچه در کوتاه مدت آثار منفی دارد اما در میان مدت و بلند مدت قطعاً به نفع کشور خواهد بود . بنابراین پیشنهاد می شود که در برنامه توسعه ششم و برنامه های کوتاه مدت و میان مدت راه کارهای موثر وماندگاری برای بهبود محیط کسب و کار ایجاد و رونق اقتصادی را در سرمایه گذاری های مولد تشویق ، ترغیب و دنبال شود .
4- بسته های اقتصادی برای رفع تنگناهای موقت اقتصادی و در آمد مردم در کوتاه مدت می تواند مفید باشد به شرط اینکه هم خوب برنامه ریزی شود و هم در اجرا تمام ضوابط ، اجرا و مراعات گردد.
5- اهمیت و نقش توسعه بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی نباید نادیه گرفته شود، زیرا این بنگاه ها خوب مدیریت شوند و نانظارت اداره شوند ،در اشتغال جوانان بطور مسلم و قطعی تاثیر دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار