مسوولان سازمان تامين اجتماعي براي انجام بيمه تكميلي بازنشستگان با بيمه دي قرارداد بسته‌اند، اين سازمان هم براي انجام قرارداد و تهيه مدارك فقط از طريق بانك‌هاي عامل خود اقدام به دريافت مدارك مي‌كند

"> بازنشستگان خوزستان در صف‌های تحقیرآمیز
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۴

مسوولان سازمان تامين اجتماعي براي انجام بيمه تكميلي بازنشستگان با بيمه دي قرارداد بسته‌اند، اين سازمان هم براي انجام قرارداد و تهيه مدارك فقط از طريق بانك‌هاي عامل خود اقدام به دريافت مدارك مي‌كند

 

شوشان : در خبرها آمده بود مسوولان سازمان تامين اجتماعي براي انجام بيمه تكميلي بازنشستگان با بيمه دي قرارداد بسته‌اند، اين سازمان هم براي انجام قرارداد و تهيه مدارك فقط از طريق بانك‌هاي عامل خود اقدام به دريافت مدارك مي‌كند اين در حالي است كه بانك دي شعبات بسیار كمي در سطح شهر اهواز دارد و در برخی از شهرستان های استان حتی یک شعبه هم ندارد.

بسياري از افراد بازنشسته كه عمدتا ناتوان و بيمار هستند براي دريافت كارت بيمه تكميلي با مشكل مواجه هستند. اول به دليل اينكه تعداد شعبات كم است و مدت‌ زمان سه، چهار ماهه براي دريافت كارت اعلام مي‌كنند و دوم اينكه در سطح كل استان فعال نيست. چرا مسوولان مردم را به زحمت مي‌اندازند؟

مگر روش ديگر يا بانك‌هاي با تعداد شعبات بيشتر وجود نداشت؟ چه نفعي براي سازمان بيمه دارد كه كهنسالان بازنشسته را اسير خيابان‌هاي شهر مي‌كنند؟

از سوی دیگر عدم هماهنگی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و بانک دی در کشور از همان ابتدا برای بازنشسته‌ها دردسرساز بوده است. ثبت اشتباهی اسامی برخی از متقاضیان توسط بانک دی، صدور عابر بانک به نام افرد دیگری غیر از متقاضیان و کسر حق بیمه بیش از آنچه صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین کرده بود از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که از آغاز طرح بیمه تکمیلی درمان برای این افراد پیش آمده است. اما مشکل بزرگتری که هنوز برای برخی از بازنشستگان حل‌نشده باقی مانده است کسر حق بیمه از حقوق بازنشستگی آن‌ها علیرغم عدم تمایل آن‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی درمان است. مشکلی که تامین اجتماعی معتقد است با اعلام انصراف افرادی که تمایلی به استفاده از این بیمه ندارند مرتفع خواهد شد.

یک فرآیند وارونه که تنها برای افراد پا به ‌سن‌گذاشته‌ای که در سال‌های پیری خود می‌خواهند به دور از کاغذبازی‌های اداری باشند، دردسر درست کرده و آرامش را از آن‌ها سلب کرده است. از سوی دیگر عدم هماهنگی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و بانک دی از همان ابتدا برای بازنشسته‌ها دردسارساز بوده است. ثبت اشتباهی اسامی برخی از متقاضیان توسط بانک دی، صدور عابر بانک به نام افراد دیگری غیر از متقاضیان و کسر حق بیمه بیش از آنچه صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین کرده بود از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که از آغاز طرح بیمه تکمیلی درمان برای این افراد پیش آمده است. اما مشکل بزرگ تری که هنوز برای برخی از بازنشستگان حل‌ نشده باقی مانده کسر حق بیمه از حقوق بازنشستگی آن‌ها علیرغم عدم تمایل آنها برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی درمان است.

مسئولان تامین اجتماعی و بیمه دی به جای اینکه در صورت رضایت و تمایل بازنشستگان به استفاده از این بیمه، مبلغی را که از پیش اعلام کرده‌اند از حقوق آنها کسر کنند، از ابتدا با این پیش‌فرض غیرمنطقی که همه متقاضی استفاده از این بیمه هستند از حقوق تمام بازنشستگان ماهیانه مبلغی را کسر کرده و سپس از کسانی که قصد استفاده از خدمات این بیمه را ندارند اعلام کرده‌اند که انصراف خود را اعلام کنند و برای بازگشت مبالغی که از آنها کسر شده، از بانک عابر بانک بگیرند! تاکید چند باره مسئولان تامین اجتماعی بر رفع مشکل بیمه بازنشستگان در تناقض با رفتارهای ناخوشایند و مشکلاتی است که این روزها این عزیزان در صف‌های طولانی بانک دی باید پشت سر بگذارند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار