شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
وقتی «جان دو»ی خارجی مجازات می‌کند
کسی که تن‌پرور بود بر اثر زیاد خوردن مرد و کسی که ترسو بود،از ترس، کارهایی کرد که او را به مرگ می‌رساند.
تن‌پروری، طمع، تنبلی، نزاع، غرور، شهوت و حسادت. این ها «هفت»گناه کبیره‌ای است که در فیلم «هفت» صاحبانشان را به تیغ مرگ سپرد. هفت گناهکاری که اگرچه یک قاتل داشتند اما تمام اتفاقات به گونه‌ای رقم خورد که در نهایت گویی گناه قتل بر گردن «گناه»شان بوده است. به بیانی بهتر تناسب جالبی بین جرم و مجازات وجود داشت. کسی که تن‌پرور بود بر اثر زیاد خوردن مرد و کسی که ترسو بود،از ترس، کارهایی کرد که او را به مرگ می‌رساند.

نگاهی به دو دربی تراژیک پرویز مظلومی بیاندازیم. آن بازی که دو بر صفر بازی را جلو بود. به سمت سکوها برگشت و دست‌هایش را با پیام این که تشویقش کنند تکان داد.  وقتی «جان دو»ی خارجی مجازات می‌کندشاید در میان سکوهایی که مظلومی رو به آنها کرده بود یک « «جان دو»(قاتل فیلم هفت با بازی کوین اسپیسی) نشسته بود و منتظر بود او را به مجازات گناهش برساند. غرور یکی از گناه‌های آن لیست هفت آیتمی بود و قاتل فیلم هفت نقشش را به ایمون زاید واگذار کرد تا به بازی بیاید و مظلومی را بکشد و سه امتیازی را که عزیزتر از جانش بود از او بگیرد.

پرویز مظلومی از دیدار قبلی درس گرفت. تصمیم گرفت غرور را کنار بگذارد و با پیروزی تیمش مغرور نشود. به خاطر همین فقط بعد از این که گل برتری بازی را زد مغرور نشد. به جای غرور تصمیم دیگری گرفت. ترسید. غافل از این که ترس هم جزء همان لیست است. همان گناهان کبیره‌ای که صاحبش را مجازات می‌کند. همان تعویض از روی ترس ضربه اصلی را به تیم زد. پرسپولیس شد تیم برتر میدان و آنقدر توپ روی دروازه آورد که فرصت نفس کشیدن به حریف را نداد.

این بار شانس با مظلومی یار بود.پیکر استقلال با این که ضعیف شده بود اما هر طور شده بود داشت خودش را زنده به پایان خط می‌رساند. این بار قرار بود ترسو مجازات نشود اما گناه دوم اتفاق افتاد. همان زمان که مهدی رحمتی در اوج حملات پرسپولیس با یک ضربه یک دقیقه و 30 ثانیه روی زمین خوابید. حق با رحمتی بود. در این لیست هیچ نامی از دروغ و فریب نبرده بودند و به خاطر همین رحمتی فکر کرد مجازاتی در کار نیست. اما بود. مجازاتی متناسب با جرم. باز هم «جان دو» ظاهر شد. این بار هم یک بازیکن خارجی پیدا کرد و نقشش را به او داد. بنگستون بدون هیچ ضربه‌ای بدون هیچ تلاشی و بدون هیچ زحمتی استقلال را کشت تا باز هم نتوانیم اتفاق بازی را با هیچ توضیح و توجیه منطقی و عقلانی توجیه کنیم. مثل همان دربی 3 بر 2 که هیچ عقل و منطقی از پس توصیفش برنیامد.

پرویز مظلومی دوباره مرد و احتمالا این بار به آن لیست هفت نفره یک گناه دیگر را اضافه می‌کند تا برای دربی بعدی حواسش به آن باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار