اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۲
استاندار خوزستان:
مقتدایی افزود: با وجود كاهش 20 درصدی اعتبارات تملك و دارایی ها فعالیت های خیلی خوبی در حال انجام است. نرخ بیكاری كاهش پیدا كرد و این نشان می دهد كه تلاش های صورت گرفته موثر واقع شده است.
استاندار خوزستان با تاكید بر لزوم ارایه آمار اشتغال در استان، درباره همكاری نکردن برخی شركت ها در ارایه آمار نیروهای منطقه ای خود گفت: دستگاه های دولتی و خصوصی در دادن اطلاعات و آمار به بازرسان اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی نباید تعلل كنند.

 عبدالحسن مقتدایی در جلسه كارگروه اشتغال استان- که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل شد- اظهاركرد: با همه ی محدودیت هایی كه در بخش های مختلف دیده می شود، اما خوزستان مسیر توسعه خود را پیدا كرده است.
 
وی افزود: پیشرفت های زیادی در طول این مدت در زمینه های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی حاصل شده و كارگروه های مختلفی در استان فعال شده كه مسیر پیشرفت را هموار و سرعت آن را شدت بخشیده است.

وی استان را به یك قطاری تشبیه كرد كه هر واگن آن یك دستگاه اجرایی است و در این خصوص گفت: قطار مسیر خود را طی می كند و به مقصد می رسد اما نتیجه این مقصد مهم است كه كدام دستگاه اجرایی با عملكرد خود میزان اثر بخشی را بالا برده است. اگر اثر بخشی دیده نشود ناشی از عملكرد ضعیف مدیر دستگاه است.

مقتدایی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی خاطرنشان كرد: عملكرد خود را در بحث ایجاد اشتغال مرور كنید تا میزان اثربخشی فعالیت های تان مشخص شود. ظرفیت های زیادی در استان داریم كه با یك خانه تكانی می توانیم ضمن شناسایی از آن ها بهره ببریم.

وی افزود: با وجود كاهش 20 درصدی اعتبارات تملك و دارایی ها فعالیت های خیلی خوبی در حال انجام است. نرخ بیكاری كاهش پیدا كرد و این نشان می دهد كه تلاش های صورت گرفته موثر واقع شده است.

استاندار خوزستان بیان كرد: خوش بختانه همیشه شعارهای مقام معظم رهبری در خوزستان محقق شده است. سالی كه به نام فرهنگ نام گذاری شد در استان ما فعالیت های فرهنگی گسترده ای انجام شد و در اقتصاد مقاومتی نیز پیش قدم بوده ایم و كارهایی انجام دادیم زبان زد خاص و عام شده است.

مقتدایی اضافه كرد: تذكر من به دستگاه های اجرایی این است كه نقش خود را در توسعه استان ایفاكنند. زیرا پس از توسعه به ترتیب اشتغال، ازدواج و كاهش آسیب های اجتماعی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: برای ایجاد توسعه و اشتغال بیکاران، می توان از سكوت قانون، آیین نامه ها و مقررات استفاده کرد و قطعا بازخواستی نخواهد بود. دستگاه های اجرایی در بحث ایجاد اشتغال همت كنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با فرماندارانی كه نشست های كارگروه اشتغال را برگزار نمی كنند برخورد می كنیم. فرمانداران موظف اند نشست های كارگروه اشتغال را در شهرستان های خود برگزار کنند و گزارش های آن را ارایه دهند.

مقتدایی درباره ملزم كردن دستگاهای اجرایی و شركت ها به تامین نیروهای خود از مراكز كاریابی خاطرنشان كرد: تا جایی كه توان دارید از ظرفیت خود در الزام دستگاهای اجرایی و شركت ها به تامین نیروی انسانی از مراكز كاریابی استفاده كنید. از جمله می توان با ابلاغ بخش نامه ای با استناد به قانون، تایید لیست هایی كه به بیمه تامین اجتماعی معرفی می شوند با مراكز كاریابی ها باشد.

وی عنوان كرد: فعالیت های بزرگی كه در ایجاد اشتغال و تقویت تولیدات داخلی استان انجام شده بخش نامه خرید كالاها و خدمات داخلی است. در فاز نخست این بخش نامه تمام دستگاه های اجرایی و شركت هایی كه در خوزستان فعالیت می كنند ملزم به خرید كالاها و خدمات خود از درون استان شدند. در فاز دوم نتیجه ی حاصل شده 90 میلیارد تومان ارزش افزوده ای بود كه در شهرداری ها برای عمران شهری هزینه می شود. همچنین 375 میلیارد تومان منابع جدیدی است كه از محل خدمات پیمانكاری و چند بخش دیگر بدست آمد.

استاندارخوزستان ادامه داد: در فاز سوم می خواهیم این بخش نامه را درون خانواده ها فرهنگ سازی كنیم تا خانواده ها كالاهای خود را از برندهای تولیدی استان تامین كنند. سرمایه گذاری های زیادی در بخش تولید استان شده كه باید از آن ها حمایت شود.

مقتدایی اضافه كرد: بخش اصناف و شركت های پخش ما نیز باید به جایی هدایت شوند كه اقلام خود را از تولیدات داخلی تامین كنند. بنابراین در مدت پایانی سال لازم است بسته مشخصی را برای حمایت بیش تر تولیدات و خدمات داخلی در همه بخش ها آماده كنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری در ایجاد اشتغال خاطرنشان كرد: در حال حاضر فقط از زیرساخت های خوزستان استفاده می شود اما ظرفیت های اقتصادی مغفول مانده است. در بخش گردشگری فعالیت های خوبی با پروژه های در حال اجرا از شوشتر تا آبادان در حال انجام است اما ظرفیت های دیگری مانند تردد زایرین حسینی و راهیان نور در مقاطعی از سال فرصت اقتصادی قابل توجهی است كه نیاز به توجه ویژه دارد. این ظرفیت ها هركدام به تنهایی سیل عظیمی از جوانان بیكار ما را شاغل می كند.

استاندار خوزستان یادآور شد: در تحولات اقتصادی پس از توافق، نخستین منطقه خوزستان است كه به دلیل توان نفتی مورد توجه قرار می گیرد و شاهد حضور گسترده ای از پیمانكاران داخلی و خارجی خواهیم بود. بنابراین این ظرفیت جدید می تواند موجب اشتغال شود که در این زمینه نیز باید برنامه ریزی هایی صورت گیرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
comment
0
0
comment بسیاری از مدیران شرکت توسعه نیشکر و شرکت های زیر مجموعه غیر بومی بوده و متاسفانه به اداره کار هم دهن کجی می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار