تاریخ این تصویر تیرماه سال 1387 است. در این عکس از سمت راست : فرماندار اهواز ، استاندار خوزستان وزیر کلنگ به دست مسکن در آن زمان و در نهایت رییس مسکن و شهرسازی خوزستان دیده می شوند

"> کلنگ زنی بی رمق وزیر سابق در خوزستان
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۲

تاریخ این تصویر تیرماه سال 1387 است. در این عکس از سمت راست : فرماندار اهواز ، استاندار خوزستان وزیر کلنگ به دست مسکن در آن زمان و در نهایت رییس مسکن و شهرسازی خوزستان دیده می شوند

 

شوشان : تاریخ این تصویر تیرماه سال 1387 است. در این عکس از سمت راست : فرماندار اهواز ، استاندار خوزستان وزیر کلنگ به دست مسکن در آن زمان و در نهایت رییس مسکن و شهرسازی خوزستان دیده می شوند که همگی خنده بر لب در انتظار پایین آمدن کلنگ وزیر بر زمین مانده اند.  هر چند این لبخندها در ابتدا امید را در دل ها زنده کرد اما پس از گذشت تقریبا 5  نه لبخندها به بار نشسته و نه هنوز افتتاحی صورت گرفته است. حالا دیگر نه سعیدکیا وزیر مسکن است و نه درویش علی کریمی مدیرعامل شهر جدید رامین. فرد غایب این تصویر درویش علی کریمی است که در روز کلنگ زنگی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری می شود

 

بی شک مسکن مهر اهواز در دو شهر رامین و شیرین شهر نسبت به سایر شهرها به دلیل جمعیت این کلانشهر از اهمیت زیادی برخوردار است. نگاهی گذرا بر روند پروژه مسکن مهر در شهر رامین و تاسیس شهر های جدید رامین می تواند تا حدودی چشم انداز اجرای این طرح را در استان مشخص نماید.

سال 1367 : تاسیس شهر جدید رامین

در سال 1367 به منظور جلوگیری از توسعه افقی اهواز و از طرفی سیل مهاجرت و افزایش جمعیت، تاسیس شهر جدید رامین که در فاصله 42 کیلومتری شهر اهواز قرار دارد به عنوان گزینه مناسب پیشنهاد و در سال 1369 محدوده مکانی شهر در زمینی به وسعت 13000 هکتار و محدوده طرح جامع شهر 2400 هکتار برای جمعیتی حدود 240000 نفر به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید. به دلایل متعدد در سال 1383 محدوده استحفاظی طرح به 1800 هکتار و محدوده قانونی به 600 هکتار برای جمعیتی معادل 63000 نفر تقلیل و در شورای عالی مذکور مصوب شد.

تیر ماه 87 : کلنگ زنی شهر جدید رامین

بعد از تاخیر تقریبا 20 ساله ، پنجم تیرماه 87 کلنگ شهر جدید رامین با حضور سعیدی کیا، حجازی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولین بر زمین زده شد. بر زمین زدن کلنگ مصادف شده بود با غیبت درویش علی کریمی ممدیرعامل وقت این شهر. همزمان با کلنگ زنی مدیرعامل این شهر بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان به سر مي‌برد.

در این مراسم استاندار خوزستان وعده داد تا یک ماه آینده عملیات ساخت و ساز در این منطقه متناسب با الگوی شهرسازی به مرحله اجرا در آید. وی همچنین با اشاره به اعتبارات شهر جدید رامین گفت: در مرحله نخست ساخت شهر رامين، عمليات آماده‌سازي و اجرايي معابر و خيابان‌هاي اصلي با 40 ميليارد ريال اعتبار شروع مي‌شود.

شهریور 87 ، آغاز زیرساخت ها

در شهریور ماه سال 78 یعنی دو ماه پس از کلنگ زنی ، دهقانی رییس سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان در مصاحبه ای با اشاره به اعتبارات 17 میلیارد تومانی برای ایجاد تاسیسات زیربنایی در شهرهای جدید اهواز ، بیان می کند که این میزان اعتبار برای احداث پست برق ، خرید تجهیزات شبکه برق ، شبکه آب و فاضلاب و همچنین تکمیل جاده ، میدان ، ورودی شهر ، فضای سبز و .. در نظر گرفته شده است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

آذر 87 : وعده ساخت

فرماندار اهواز  دریازدهم آذرماه 87 در گفتگو با یکی از خبرگزاری های استان از آماده سازی 180 هکتار زمین مورد نیاز مسکن مهر در شهر رامین تا کمتر از یک ماه آینده خبر می دهد و می گوید با آماده سازی این میزان زمین ، عملیات اجرایی ساخت 6 هزار واحد مسکونی آغاز می شود.

دی 87 : وعده واگذاری

مدیرعامل شهر جدید رامین در یازدهم دی ماه 87 در مصاحبه ای با روزنامه کیهان از اجرایی شدن عملیات ساخت 2 هزار واحد مسکونی در شهر رامین خبر می دهد.

وی با اشاره به اینکه در ساخت و ساز شهر جدید رامین از آخرین دستاوردها و تکنولوژی های ساخت استفاده کرده ایم می گوید : در حال حاضر زمین های مربوط به 2 هزار واحد مسکونی آماده شده و واجد شرایط به تعاونی هست.

بهمن 87 : باز هم وعده یک ماهه

از وعده ی یک ماهه استاندار خوزستان تا مصاحبه مطبوعاتی معاون عمرانی اش تقریبا چند ماهی می گذشت که باز هم همان وعده اجرای عملیات زیربنایی مطرح می شود.معاون وقت عمرانی استاندار در جلسه بررسی مشکلات شهرهای جدید ، با گلایه از تاخیر در ساخت و ساز و تملیک اراضی در رامین شهر ، علت تاخیر در ایجاد امکانات لازم برای سکونت مردم در این شهرها را نبود اراده قوی و مطمئن در خوزستان اعلام می کند. وی بعد از گذشت 5 ماه از وعده ی استاندار مبنی بر ساخت و ساز در شهرهای جدید ، بار دیگر همان وعده را تکرار می نماید. طباطبایی خطاب به مدیران عامل شهرهای رامین و شیرین شهر ، از آن ها می خواهد حداکثر ظرف مدت یک ماه برنامه ها و طرح های خود را اجرا نمایند.

12 بهمن 87 : اولتیماتوم به تعاونی ها

در 12 بهمن 87 مردم و تعاونی ها و مدیران اتحادیه ها به خاطر تاخیرها و تعویق ها و ارائه آمارهایی نه چندان صحیح در ساخت مسکن مهر از سوی مسئولین و همچنین به دلیل عدم امکانات و زیرساخت های لازم ، در نامه های متعدد ، نارضایتی خود را برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری در شهر جدید رامین اعلام می دارند. در 12 بهمن 87 ، مدیرکل وقت تعاون خوزستان با توجه به این تردیدها و نارضایتی ها ، در مهلتی 3 روزه از آن ها می خواهد که تصمیم خود را مبنی بر ساخت و ساز و یا انصراف اعلام نمایند.

اردیبهشت 88 : انصراف تعاونی ها

اردیبهشت ماه سال 88 تعاونی های مسکن مهر در نامه ای خطاب به امینی مدیرکل وقت تعاون خوزستان ، انصراف خود را از حضور در شهرهای جدید رامین اعلام می دارند.

25 تیرماه 88 : اعتراف به یک واقعیت

طبق گزارش نتشر شده در خبرگزاری ایرنا به نقل از جدول دفتر برنامه ريزي و تلفيق بودجه شرکت مادر تخصصي عمران شهرهاي جديد ، بررسی اطلاعات مربوط به جدول استقرار دستگاه های دولتی در شهرهای جدید نشان می دهد از شکل گیری این مناطق و شهرهای جدید تاکنون ، کماکان با مشکل عدم حضور دستگاه های خدماتی مواجه هستند. بر اساس این گزارش ، شهرهای جدید رامین و شیرین شهر در استان خوزستان فاقد جمعیت و امکانات هستند و متقاضیان مسکن مهر رغبتی به سرمایه گذاری و سکونت در این شهرها را ندارند.

از کلنگ زنی تا آخرین دستاوردها !

از کلنگ زنی تا به کارگیری آخرین دستاوردها  در ساخت و ساز شهر جدید رامین بیش از یک سال می گذرد . آنچه در طول این 14 – 15 ماه از پروژه مسکن مهر خوزستان مشاهده شد چیزی فرای آمارهای مسئولین خوزستان و وعده های یک ماهه ی آن هاست. در سال 88 ، در بدو ورود به این منطقه ( شهر رامین ) به جای دیدن 6 هزار واحد مسکونی ، شبکه آب و فاضلاب ، شبکه های برق ، فضای سبز ، میدان ، جاده و ... به جای اینکه جدیدترین تکنولوژی ها و دستاوردها در معماری چشم ها را نوازش دهد ، آنچه مشاهده می شد بیابانی بود 20 هکتاری با تپه ای به ارتفاع 4 متری و جاده ای مالرو که توسط زمین های کشاورزی احاطه شده است.

مرداد1390 : باز هم خلف وعده

در مرداد ماه سال 90 ، مديرعامل پروژه مسكن مهر شهر جديد رامين گفت که  بيش از 6 هزار واحد مسكوني ويژه طرح مسكن مهر، در اين شهر احداث مي‌شود. بابك حيدري در این تاریخ وعده داد تا پايان سال‌جاري مراحل ساختمان سازي 2 هزار و 400 واحد مسكوني مهر از 6 هزار واحد به پايان مي رسد و براي انجام عمليات زيربنايي آماده مي‌شوند.

8 ارديبهشت 91 : وعده افتتاح

ماه گذشته در هشتم اردیبهشت ماه مديرعامل شهر جديد رامين گفت که تا پايان امسال پنج هزار و 932 واحد مسكن مهر اين شهر تكميل و افتتاح مي‌شود كه 2 هزار واحد از اين تعداد در شهريورماه به متقاضيان تحويل داده خواهد شد. بابك حيدري گفته که در مرحله اول 2 هزار واحد در شهريورماه و باقي‌مانده در اواخر سال به‌بهره‌برداري مي‌رسد، اظهاركرد: استقبال مردم براي خريد اين واحد‌ها خوب بوده است.

8 ارديبهشت 91 : انتقاد از نداشتن آب

همزمان با انتشار اخباری درخصوص افتتاح مسکن مهر شهر رماین در شهریور ماه امساتل ، خبری بر روی خبرگزاری ها منتشر شد با این مضمون : مديريت شهر رامین به وظايف اجرايي خود درباره ساختن شهر عمل كرده‌ است اما شهر يا ساختمان ساخته شده بدون آب، برق و گاز فاقد كارايي لازم است و اين مسله باعث مي‌شود افراد تمايلي براي اسكان در شهر نداشته باشند !

9 ارديبهشت 91 : وعده افتتاح دوباره

با وجودی که شرکت های خدمات رسان مثل آب و برق و گاز و ... عملکرد مطلوبی برای ارائه خدمات به شهر رامین نداشته اند و مدیریت این شهر نیز به آن اذعان داشته ، فرماندار اهواز در مصاحبه ای از بهره برداری سه هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید شیرین شهر طی 9 ماهه اول امسال خبر داد.

به عبارتی بهتر اگر وعده فرماندار اهواز اجرایی شود تا 9 ماه دیگر باید شاهد اسکان اهوازی ها در این شهر باشیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار