شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
معرفی شرکت ها به دادگاه
شركت هایی كه با بازرسان ما همكاری نكنند به دادگاه معرفی می كنیم. آماری كه از شركت ملی توسعه نفت گرفتیم كامل نبوده و باید همكاری كنند تا تكمیل شود. ابزار قانونی برای برخورد با این شركت و موارد مشابه آن را داریم.
هوشمند صفائی در جلسه كارگروه اشتغال استان که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل شد، ضمن تشكر از حضور استاندارخوزستان در سخنانی گفت: سال گذشته اعتبارات ابلاغی به استان 33 میلیارد تومان از منابع داخلی بود كه به دلیل جذب نشدن كامل آن به 25 میلیارد تومان كاهش یافت.
 
وی افزود: یكی از دلایل جذب نشدن کامل این اعتبارات بالا بودن نرخ سود تسهیلات است كه رغبتی از سوی متقاضیان برای جذب وجود نداشت.
مدیركل تعاون،كار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان كرد: براساس آخرین آمار دریافتی از بانك های عامل تنها 4 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شده است. با توجه به وضعیت نرخ سود تسهیلات، به نظر می رسد امیدی برای جذب كامل این اعتبارات وجود ندارد.
صفایی تصریح كرد: نقطه عطفی كه امسال داشتیم تصمیم دولت در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با سود 4 درصد بود كه شرایط بهتری را برای این بخش رقم زد.
وی خاطر نشان كرد: برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بانك های ملی، ملت و صادرات معرفی شده اند. تاكنون پرونده های زیادی به شعب این بانك ها ارسال شده است. با توجه به این كه برای هر بانك سهمی تعیین شده كه به متقاضیان پرداخت شود اما بانك صادرات اعلام كرد: تنها 25 درصد مبلغ تعیین شده را پرداخت می كند. این مساله ابهامی در روند پرداخت تسهیلات به وجود آورده است كه اگر حل نشود فرصتی است که از دست استان می رود.
وی از بانك صادرات خواست تا كل سهمیه تعیین شده خود را پرداخت كند زیرا متقاضیان زیادی در این بخش منتظر دریافت تسهیلات هستند.
مدیركل تعاون،كار و رفاه اجتماعی خوزستان رویكرد دولت را در توسعه مشاغل خانگی و كسب و كارهای كوچك دانست و بر ضرورت فعالیت در این خصوص در استان تاکید کرد.
صفائی تصریح كرد: برای ارایه توانمندهای مشاغل خانگی به دنبال برگزاری نمایشگاه دایمی از تولیدات مشاغل خانگی هستیم.
وی درباره اطلاعات سامانه رصد گفت: مطابق روال گذشته دستگاه ها میزان اشتغال یك ساله خود را به عنوان تعهد اشتغال ثبت كرده اند كه هر ماه ضمن رصد در كارگروه تخصصی اشتغال مطرح می كنیم.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان، میزان تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی را تا پایان سال 20 هزار و 784 شغل دانست و درباره بازرسی از شركت مهندسی توسعه نفت در جذب نیروهای غیر بومی اظهاركرد: چهار تیم بازرسی برای بازرسی از این شركت مامور شدند كه متاسفانه در ابتدای كار با مخالفت این شركت در ارایه گزارش به كار گیری نیروهای بومی مواجه شدند. بر اساس قانون تمام شركت ها و دستگاه های اجرایی باید پاسخ گوی بازرسان ما باشند. بر همین اساس ما مدیران این شركت را به دادگاه معرفی كردیم.
مدیركل تعاون،كار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان كرد: شركت مهندسی توسعه نفت تعداد 67 واحد زیر مجموعه و پیمانكاران زیادی در خوزستان دارد. با انجام بازرسی های جامع و فراگیر در واحدهای این شركت متاسفانه اطلاعات كاملی در اختیار بازرسان ما قرار نگرفت.
صفائی ادامه داد: در نتایج بازرسی ها از این شرکت مشخص شد از مجموع كل نیروهای به کار گرفته ی خود كه 5 هزار و 316 نفر است 4 هزار و 224 نفر آن بومی و مابقی غیر بومی هستند. در حقیقت 20 درصد از نیروی های مورد نیاز این شركت از خارج استان تامین شده است. وقتی ما نیروی متخصص و كار آزموده داریم چرا باید نیروی غیر بومی به كار بگیریم؟!
وی بیان كرد: شركت هایی كه با بازرسان ما همكاری نكنند به دادگاه معرفی می كنیم. آماری كه از شركت ملی توسعه نفت گرفتیم كامل نبوده و باید همكاری كنند تا تكمیل شود. ابزار قانونی برای برخورد با این شركت و موارد مشابه آن را داریم.
مدیركل تعاون،كار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان كرد: بازرسی از شركت ها در به كارگیری نیروها را به طور مستمر انجام می دهیم تا به نقطه مطلوب برسیم و بتوانیم فرصت های اشتغال بیش تری را برای مردم استان فراهم كنیم.
وی با اشاره به نقش مراكز كاریابی در ایجاد اشتغال گفت: با پی گیری و حمایت هایی که شد از دو سال گذشته تاکنون مراكز کاریابی فعال شدند و امروز نقش پررنگی در تامین نیروی كار پیدا كرده اند. همچنین تمام دستگاه های اجرایی و شركت ها موظف شدند تا نیرو های مورد نیاز خود را از مراكز كاریابی تامین كنند.
صفائی یاد آور شد: متاسفانه برخی فرمانداری ها به تشكیل كارگروه اشتغال شهرستانی اهمیت نمی دهند.
وی برلزوم حمایت از كاریابی های در شهرستان ها تاكید كرد و گفت: فرمانداران باید به این مراكز توجه کنند و نظارت بیش تری برای حمایت و پشتیبانی آن ها داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار