شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کارگاه یک روزه مدیریت خطر با هدف ارزیابی ریسک به روش FMEA که شامل تعیین حالات شکست و آنالیز اثرات آن است در سالن کنفرانس بیمارستان سینا برگزار شد.
خواجوی کارشناس اعتباربخشی گفت: در سیستمهای بهداشتی و درمانی به خصوص در بیمارستانها به علت ماهیت کار، نقایص ساختاری و... مخاطرات مختلفی ایجاد شده که تهدیدکننده بیماران و پرسنل است. وی گفت: علل بروز حادثه ممکن است شامل اعمال ناایمن، شرایط نا ایمن و یا بدون علت مشخص باشد که در همین راستا لازم است در هر بیمارستان روشهای اجرایی مناسب جهت شناسایی مداوم خطرات ایجاد اجرا و نگهداری شود.

وی انواع خطرات را شامل خطرات ایمنی (مانند سقوط، برخورد و تصادف، حریق و...) و خطرات بهداشتی(عوامل زیان آور فیزیکی، عوامل زیان آور شیمیایی ، عوامل ارگونومیکی و.. میباشد.

کارشناس اعتبار بخشی بیمارستان سینا اظهار داشت : FMEA به معنی بررسی حالات خطا، اثرات آن در سیستم از جمله ابزارهای سیستماتیک به منظور تجزیه و تحلیل خطرات بالقوه موجود در سیستم و بررسی اثرات آنها میباشد. هدف از انجام این روش شناسایی راههایی که ممکن است یک فرآیند دچار شکست شود، اثرات یا نتایج بروز این شکستها، علل احتمالی بروز این شکستها می باشد.

وی در توضیح مراحل انجام این روش گفت: تشکیل تیم، مشخص نمودن فرآیند، مشخص کردن گامهای فرآیند، فهرست کردن حالات بالقوه خطا می باشد در این راستا باید مواردی از جمله شدت خطا، نوع وقوع خطا و قابلیت کشف خطا مشخص گردد. .وی با فرمول گذاری مراحل گفته شده افزود هرچه عدد اولویت ریسک بالاتر باشد خطر مورد نظر بحرانی تر و جدی تر است و بنابراین تلاش سریع تر و گسترده تری را از سوی کارشناسان سازمان می طلبد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار