شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
رئیس بیمارستان ابوذر:
بدون شک بعد از اجرای این طرح مراجعه بیماران به سیستم های درمانی دولتی بیشتر شده است و با توجه به زیرساخت های موجود بیمارستانی و امکانات و ظرفیت ها مشکلات زیادی برای ما بوجود خواهد آمد.
همچنین دکتر مهران حکیم زاده رئیس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: بیمارستان ابوذر مثل سایر بخش های درمانی کشور و با توجه به ابلاغیه در راستای اجرای طرح تحول سلامت از سال گذشته مشغول اجرای دستورالعمل ها بوده است و خوشبختانه دستاوردهای خوبی هم از این بایت حاصل شده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهمترین اتفاقات بعد از اجرای طرح، کاهش پرداختی بیماران می باشد که این مهم برای بیماران روستایی حدود 3 درصد پرداختی و در بیماران شهری 6 درصد شده است و با توجه به اینکه اغلب بیماران ما را اقشار کم درآمد جامعه تشکیل می دهند نقش دولت و بیمه ها می تواند بسیار پررنگ باشد و انتظار می رود سازمان های بیمه گر بازوی وزارتخانه در اجرای این طرح باشند.

حکیم زاده بیان داشت: یکی دیگر از دستاوردهای این طرح که تا قبل از اجرا به سختی انجام می شد و هیچ وقت رضایت بیمار را جلب نمی کرد، تامین تمام اقلام مورد نیاز در بیمارستان می باشد و این مهم با کمک وزارتخانه و دانشگاه بدست آمد و دیگر نیازی نیست هیچ کدامیک از اقلام مورد نیاز مداوای بیماران از جای دیگری تامین شود، این وسایل هم شامل وسایل آزمایشگاهی و اتاق عمل و ... می شود و خوشبختانه کمترین پرداختی را هم دارد.

رئیس بیمارستان ابوذر گفت: در حال حاضر اقدامات تصویربرداری، ام آر آی، سونوگرافی و ... به راحتی صورت می گیرد و از لحاظ رفاهی سعی شده است بخش های بیمارستانی را بازسازی کنیم و بهسازی را در قسمت های مختلف به نتیجه برسانیم، به طور مثال امکانات رفاهی برای بیماران و همراهان، تخت های مجهز و سرویس های بهداشتی و همچنین چون ما در بیمارستان کودکان مشغول ارائه خدمات هستیم به همراهان و مادر بیماران زیر 12 سال غذای رایگان می دهیم، کیف بستری برای پوشش بیماران و ... را هم در سطوح مختلف ارائه می دهیم.

وی تصریح کرد: بدون شک بعد از اجرای این طرح مسلما مراجعه بیماران به سیستم های درمانی دولتی بیشتر شده است و با توجه به زیرساخت های موجود بیمارستانی و امکانات و ظرفیت های در دسترس مشکلات زیادی برای ما بوجود خواهد آمد که در صدد رفع آنها هستیم و انتظار می رود که بیمه ها، دانشگاه و وزارتخانه با هماهنگی بین یکدیگر به فکر رفع مشکلات باشند، در غیر این صورت طرح فوق نمی تواند به موفقیت کامل برسد.

حکیم زاده با اشاره به اینکه بیمارستان جدید در سال 96 به بهره برداری می رسد گفت: با توجه به ظرفیت بیمارستان نیروها در چارچوب ظرفیت بیمارستان فعالیت می کنند، اما در صورت افتتاح بیمارستان جدید در جوار ما نیاز به نیرو داریم و انشاء الله بتوانیم در مدت باقی مانده با جذب و اموزش لازم به نیروها یک بیمارستان با نیروهای خوب و مجهز را برای ارائه خدمات به مردم داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار