شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
در شورای ایمنی راه های خوزستان مطرح شد:
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این باره اظهار کرد: مسیر سه راهی غیزانیه- هفتکل- ایذه تا تونل کارون 4 به طول 205 کیلومتر است. این مسیر شامل 16 پروژه با اعتبار 213 میلیارد تومان در دست اجراست.
رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور با بیان این که ایمنی بستری مناسب برای توسعه کشور است گفت: وجود جمعیت های مردم نهاد شهروند غیر مسئول را به شهروند مسئول تبدیل می کند.

 محمد بخارایی در نشست شورای ایمنی و راه خوزستان که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در فرمانداری هفتکل برگزار شد اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما در تشکیل این جمعیت به حداقل رساندن تعداد تلفات جاده ای است چرا که معتقدیم حتی یک کشته هم در جاده ها برای کشور ما زیاد است. وی با تاکید برعضویت تمامی مردم در جمعیت طرفداران ایمنی و راه افزود: 75 میلیون شهروند کشور باید همگی در این جمعیت عضو باشند چرا که تمامی مردم از هواداران ایمنی و راه بوده و از کاهش تلفات جاده ای به خوبی استقبال می کنند.

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور به اقدامات فرهنگی و زیرساختی دستگاه های اجرایی برای به حداقل رساندن تلفات جاد ه ای اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی کشور در زمینه ایمنی و راه اقدامات خوبی را تاکنون در دستور کار داشته اند اما از مشارکت های مردیم غافل بوده اند.

وی بیان کرد: در سال های گذشته مشارکت های مردمی و تاثیر آن را در عرصه های مختلف بخصوص در دوران دفاع مقدس تجربه کرده ایم و انتظار می رود با تشکیل این جمعیت در سطح خوزستان نیز شاهد کاهش هرچه بیشتر اتفاقات جاده ای باشیم.

بخارایی میزان تلفات جاده ای در کشور را 40 درصد بیشتر از متوسط آمارجهانی دانست و افزود: در سال یک و میلیون و 200 هزار نفر در جهان در تلفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و این درحالی است که آمار کشور ما در این بین 17 هزار نفر است که از متوسط جهانی 40 درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر در 15 استان دفتر جمعیت طرفداران ایمنی و راه فعال هستند و برای تداوم کار باید مردم را با ظرفیت های موجود در کشور آشنا کنیم. رئیس جمعیت طرفداران ایمنی و راه های کشور مردم را 70 درصد عامل تلفات جاده ای دانست و گفت: همانگونه که مردم در این خصوص نقش دارند می توانند در کاهش تلفات جاده ای نیز نقش موثری داشته باشند.


استاندار خوزستان از 16 پروژه راهسازی بازدید کرد

استاندار خوزستان از 16 پروژه تعریف شده و در حال اجرای بخش راه استان حد فاصل محور سه راه غیزانیه تا تونل سد کارون 4 بازدید کرد.

 منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: این پروژه‌ها در طول محورهای استان حد فاصل 3 راهی غیزانیه ـ  هفتکل ـ باغملک ـ ایذه ـ دهدز تا سد کارون 4 تعریف شده‌اند که طول این پروژه‌ها در مجموع 205 کیلومتر است. وی با بیان اینکه تمام این 16 پروژه با اعتبار 213 میلیارد تومان در حال اجرا هستند و پیشرفت فیزیکی آن‌ها از 6 تا 100 درصد است، افزود: یکی از 16 پروژه در حال اجرا، پروژه احداث راه اصلی محور ایذه ـ سد کارون 3 به طول 25 کیلومتر است که برای آن نیاز به ساخت یک تونل است که امروز عملیات انفجاری کوه برای احداث این تونل با دستور استاندار از طریق بی‌سیم آغاز شد.

رحمانی بیان کرد: همچنین احداث باند سبقت دهدز- کارون 4 به طول 22،5 کیلومتر با اعتبار 250 میلیارد ریال، احداث واریانت جدید در ایذه به طول 20 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 6 درصد و اعتبار 1100 میلیارد ریال، احداث باند دوم جاده باغملک ـ قلعه تل به طول 16 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 35 درصد و اعتبار 230 میلیارد ریال، طرح احداث پل هلایجان با دو دهانه 10 و 80 متری با پیشرفت 70 درصد و اعتبار 17،6 میلیارد ریال، طرح احداث تقاطع ناشلیل با پیشرفت فیزیکی 30 درصد و اعتبار 5،2 میلیارد ریال و لکه گیری و روکش آسفالت محور باران گرد تا ایذه به طول 14 کیلومتر با اعتبار حدود 71 درصد از جمله این پروژه‌ها بوده است.

حفاری یک تونل مسیر ایذه تا سد کارون 3 آغاز شد
عملیات اجرایی حفاری تونل محور ایذه تا سد کارون 3 ، با پیام استاندار خوزستان آغاز شد.به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، استاندار در بازدید از مسیر سه راهی غیزانیه- هفتکل- ایذه به سد کارون 4، روند اجرای این پروژه بررسی کرد. در پایان این بازدید عملیات شروع حفاری تونل (انفجار کوه) مربوط به احداث مسیر اصلی محور ایذه تا سد کارون 3 به طول 25 کیلومتر با پیام استاندار از طریق بی سیم آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این باره اظهار کرد: مسیر سه راهی غیزانیه- هفتکل- ایذه تا تونل کارون 4 به طول 205 کیلومتر است. این مسیر شامل 16 پروژه با اعتبار 213 میلیارد تومان در دست اجراست.

منوچهر رحمانی افزود: پنج پروژه لکه گیری و آسفالت در این مسیر به طول 93.5 کیلومتر و با اعتبار 246 میلیارد ریال اجرا شده یا در دست اجراست.وی با اشاره به اجرای باند سبقت دهدز- کارون 4 به طول 22.5 کیلومتر و به مبلغ 250 میلیارد ریال اضافه کرد: تقاطع ناشلیل شامل یک دهانه هشت متری به مبلغ 5.2میلیارد ریال 30 درصد پیشرفت دارد.رحمانی اظهار کرد: واریانت جدید ایذه (اژگیل) به طول 20 کیلومتر به مبلغ یک هزار و 100میلیارد ریال نیز با پیشرفت فیزیکی شش درصد در حال اجراست.

وی از پیشرفت 70 درصدی پروژه پل هلایجان شامل دو دهانه 80 و 10 متری به مبلغ 17.6 میلیارد ریال خبر داد و گفت: باند دوم مسیر باغملک- قلعه تل به طول 16 کیلومتر به مبلغ 230 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در حال ساخت است.به گفته وی، باند دوم بخشی از جاده منتهی به سه راهی نمره یک به طول 11 کیلومتر به مبلغ 69.5 میلیارد ریال نیز در حال اجراست که 22 درصد پیشرفت دارد.با توجه به حادثه خیز بودن مسیر ایذه- دهدز، طرح احداث تونل این مسیر در سال 90 در دستورکار قرار گرفت.احداث این تونل ضمن کاهش خطرات این مسیر، محور 25 کیلومتری ایذه-دهدز را به 12 کیلومتر کاهش می دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار