شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
مقتدایی مردم را از ارکان مهم انتخابات دانست که هم در نظارت و هم در اجرا نقش اساسی دارند زیرا حدود 70 درصد از 960 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات مردم هستند.
اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان از اعمال تغییراتی در ترکیب هیات های اجرایی انتخابات استان و معرفی اعضای جدید خبر داد.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی سه شنبه در همایش آموزشی و توجیهی منطقه ای اعضای ستاد انتخابات کشور در سالن امام رضا شهرک نفت اهواز، با تاکید بر حضور نیروهای جدید در هیات های اجرایی انتخابات، گفت: این نیروها باهدف تبادل افکار و تجارب بین نیروهای جدید و قدیمی بکارگیری می شوند.

وی با اشاره به برخی مشکلات قدیمی که در انتخاب هیات های اجرایی وجود دارد، تصریح کرد: لیست بعضی هیات های اجرایی از قبل مشخص شده است و برخی از آنها در معرفی مسئولان صندوق های آرا حرفه ای شده اند که وظیفه ما جلوگیری از این روند است.
مقتدایی تاکید کرد: باید ترکیب جدیدی در هیات های اجرایی خوزستان و روی صندوق های رای گیری اعمال شود که در همین راستا فرمانداران موظف به تهیه لیست هایی جدید از افراد شده اند.

به گفته وی ترکیب جدید شامل سن و سال متفاوت و جریاناتی است که سلامت انتخابات را تضمین می کنند.

استاندار خوزستان همچنین برگزاری همایش های آموزشی انتخابات را به صورت منطقه ای نشانه حساسیت موضوع دانست و افزود: وظیفه هیات های اجرایی صیانت از انتخابات است تا حقوق شهروندان و کاندیداها حفظ شود.

وی با اشاره به تجاربی که جمهوری اسلامی ایران از سختی های سال های گذشته به دست آورده، اظهار کرد: حکومت و نظام باید به سلامت این انتخابات را برگزار کند زیرا صیانت نکردن از آرا و مخدوش شدن انتخابات می تواند باعث سست شدن پایه های نظام شود.

مقتدایی مردم را از ارکان مهم انتخابات دانست که هم در نظارت و هم در اجرا نقش اساسی دارند زیرا حدود 70 درصد از 960 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات مردم هستند.

وی تاکید کرد: آموزش عوامل اجرایی بر سایر مسائل اعم از امنیت و اجرای انتخابات مقدم است.
مقتدایی با بیان اینکه وظیفه ما صیانت از دو مجموعه مردم و کاندیداهاست اظهار کرد: مدیران برگزار کننده باید آنقدر شهامت داشته باشند تا از تخلفات و تضییع حقوق کاندیداها جلوگیری کنند درغیراینصورت شریک تخلف می شوند.

همایش آموزشی و توجیهی منطقه ای اعضای ستاد انتخابات با حضور فرمانداران و بخشداران استان های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد امروز در اهواز تشکیل شد که نشست خبری معاون وزیر کشور در حاشیه این نشست برگزار شده است.
دهمین انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره نمایندگان مجلس خبرگان اسفند امسال برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار