شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
مقتدایی در گفتگو با شوشان:
اگر صنعت از رابطه با دانشگاه سود ببرد و پاسخ چالش های خود را از دانشگاه بگیرد این ارتباط به مدلی پایدار تبدیل می شود.
دکتر مقتدایی در پاسخ به سؤال خبرنگار شوشان در خصوص دلایل برگزاری نوزدهمین کنگره همکاری های دولت ، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی گفت : از هر فرصت و ظرفیتی که به توسعه استان کمک کند حمایت می کنم .

  این کنگره ملی با رویکرد توسعه استان برگزار می شود ، استعداد و ظرفیت عظیم خوزستان از جهت منابع ارزشمند انسانی و بنگاههای بزرگ صنعتی و اقتصادی باید بخوبی دیده شود وعامل رفع محرومیت و توسعه استان گردد.

باید گفت که همکار ی دانشگاه و صنعت در کشور تا کنون خروجی مطلوبی نداشته و موانع موجودبر سر راه ارتباط دانشگاه و صنعت به سرعت و به سادگی قابل رفع نیست ولی دولت با بهبود روشها و سیاستگزاری در پی اثر بخشی رابطه متقابل صنعت و دانشگاه و افزایش بهره وری است .

استاندار خوزستان گفت : دانشگاهها باید علاوه بر تولید علم به نیازهای واقعی صنعت توجه کتتد و در پذیرش و تربیت دانشجو و انجام پژوهش های کاربردی این نیازها را لحاظ کنند.

چالش های موجود در صنایع استان باید مسئله دانشگاههای ماباشدو طرح های تحقیقاتی دانشگاهها باید به حل مسائل و مشکلات پیش روی بنگاههای اقتصادی استان کمک کند تا اعتماد صنعت به دانشگاه جلب شود .

اگر صنعت از رابطه با دانشگاه سود ببرد و پاسخ چالش های خود را از دانشگاه بگیرد این ارتباط به مدلی پایدار تبدیل می شود.

قابل ذکر است به گزارش دبیر خانه کنگره مستقر در آموزشکده فنی شهید چمران اهواز در نوزدهمین کنگره همکاری های دولت ، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی که در 30 دی ماه در اهواز برگزار می شود ، 750 نفرصاحب نظر ، کارآفرین ، صاحبان صنایع دولتی و بخش خصوصی  و رؤسا و اساتید دانشگاهها شرکت می کنند .

علاوه بر آن از سوی استانداری خوزستان 45 نفر از مسئولان کشوری که اختیارات لازم را برای کمک به توسعه استان دارند ، بعنوان میهمانان ویژه کنگره دعوت بعمل آمده است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار