شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد:
کتاب های کمک درسی حاوی جلد موهن منتشر شده توسط انتشاتی های گاج و خیلی سبز از سطح استان و کشور جمع آوری شده و تجدید چاپ این دو کتاب بعد از اصلاح و دریافت مجوز دوباره امکان پذیر خواهد بود.
پانا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: انتشارات ˝گاج˝ و ˝خیلی سبز˝ که ناشر کتاب‌های آموزشی کمک درسی هستند برای طرح جلد دو کتاب آموزشی و کمک درسی دانش‌آموزان از تصاویری توهین‌آمیز استفاده کردند که پس از مشاهده سریعا موضوع اعلام و اقدامات و برخورد لازم توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در پی چاپ و نشر دو کتاب آموزشی کمک درسی با طرح جلد موهن در انتشارات "گاج" و "خیلی سبز" ضمن اعلام انزجار از این اقدام توهین‌آمیز از جمع آوری دو کتاب مذکور و نیز برخورد معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ناشران متخلف دو کتاب مذکور خبر داد.

همایون قنواتی در این باره گفت: انتشارات "گاج" و "خیلی سبز" که ناشر کتاب‌های آموزشی کمک درسی هستند برای طرح جلد دو کتاب آموزشی و کمک درسی دانش‌آموزان از تصاویری توهین‌آمیز استفاده کردند که پس از مشاهده سریعا موضوع اعلام و اقدامات و برخورد لازم توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

وی با بیان این که اداره کل نظارت بر کتاب به هر دو ناشر تذکرات لازم را داده است تاکید کرد: قطعا برخوردهای قانونی لازم با این موضوع صورت می‌گیرد؛ هرچند کارهایی که باید از نظر قانونی صورت پذیرد انجام شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طرح جلد این دو کتاب کمک درسی را‌ نوعی کژسلیقگی دانست و ابراز کرد: قطعا این دو ناشر که در حوزه کتاب‌های کمک درسی و آموزشی فعالیت می‌کنند از وزارتخانه تذکرات لازم را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین از جمع آوری کتاب های مذکور خبر داد و گفت: کتاب های کمک درسی حاوی جلد موهن منتشر شده توسط انتشاتی های گاج و خیلی سبز از سطح استان و کشور جمع آوری شده و تجدید چاپ این دو کتاب بعد از اصلاح و دریافت مجوز دوباره امکان پذیر خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار