شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
دکتر صاکی:
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برنامه‌های این دانشگاه در راستای توسعه همکاری‌های تحقیقاتی بین‌المللی را تشریح کرد

دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاچور اهواز گفت: در حال حاضر در زمینهٔ درمان‌های ضدویروسی ایدز در حال اجرای یک پروژه با دانشگاه هاروارد هستیم که کیت‌های تشخیصی از خارج کشور در اختیار محققان دانشگاه قرار گیرد و تحقیقات تکمیلی بر روی آن‌ها انجام شود. در این پروژه دانشمندان ایرانی دانشگاه هاروارد با دانشگاه جندی‌شاپور اهواز به محوریت دکتر مکوندی همکاری می‌کنند اما مدیریت پروژه با گروه دانشگاه و همه حقوق آن برای دانشگاه محفوظ است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین در موضوع ریزگردها یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه مذاکراتی را برای اجرای یک پروژه تحقیقاتی با دانشگاه میلان ایتالیا و همچنین یک پروژه با دانشگاه میشیگان آمریکا انجام داده است زیرا مباحث مرتبط با ریزگردها بسیار پیچیده است و نیاز به ابرازهای هایتک برای تشخیص جنبه‌های مختلف این پدیده است به همین دلیل رایزنی‌هایی انجام‌شده و در حال نهایی سازی مذاکرات برای اجرای مطالعات هستیم.
 
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بابیان این‌که در حوزه سرطان نیز پروژه‌های مشترک با کشور ژاپن در حال تعریف است، گفت: این پروژه‌ها از طریق مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه در حال پیگیری و نهایی سازی است. در حال حاضر مذاکرات این طرح‌ها انجام‌شده اما هنوز نهایی نشده‌اند. پیش پروپوزال‌ها و پیش‌طرح‌ها نیز در حال نهایی شدن برای تصویب و اجرای طرح‌ها هستند؛ همچنین با این موضوع موافقت شده است که محققان و دانشمندان ما بتوانند در ژاپن دوره‌های تخصصی در مراکز علمی آن‌ها طی کنند.
 
صاکی تصریح کرد: نگاه دانشگاه به این سمت است که اساتید بتوانند از فرصت‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، استفاده کنند و با حضور در کنگره‌های بین‌المللی و ارتباط با محققان بین‌المللی بتوانیم کارهای پژوهشی و تفاهم‌نامه‌های مشترک بیشتری با دانشگاه‌های خارج از کشور داشته باشیم و در حوزه‌های کارآفرینی، صنعتی و دانش‌بنیان به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.
 
وی بابیان این‌که آمارهای دانشگاه نشان از رشد فعالیت‌های بین‌المللی دارد، افزود: با تشویق محققان توانستیم نسبت به سال‌های قبل آمارهای بهتری در این بخش ارائه دهیم به‌طوری‌که پرداخت‌ها به محققان برای حضور در کنگره‌های بین‌المللی افزایش یافت.
 
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در خصوص رویکرد دانشگاه نسبت به همکاری با کشورهای خاص، تصریح کرد: پژوهش و تحقیق به‌گونه‌ای است که در هر حوزه افراد توانمندتر و شاخص‌تری در بعضی از کشورها یافت می‌شوند که با توجه به وجود این افراد ارتباطات بین‌المللی شکل می‌گیرد. در حوزه سرطان کشور ژاپن از دانش پیشرفته‌تر سلولی و ملکولی برخوردار است به همین دلیل همکاری محققان دانشگاه با این کشور می‌تواند کمک مؤثری برای افزایش دانش و فعالیت‌های پژوهشی آن‌ها در این حیطه باشد.

صاکی ادامه داد: همچنین اگر محققانی از خارج کشور برای همکاری با دانشگاه در حوزه‌های خاص اعلام آمادگی کنند، می‌توانیم با توجه به رزومه آن‌ها با این افراد به‌عنوان همکار در پروژه‌های مشترک کارکنیم.
 
وی همچنین در خصوص برنامه‌ریزی دانشگاه برای ارتقاء سه پله‌ای از سال 93، گفت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه در حال حاضر با این رویکرد انجام می‌شود و پیش‌بینی ما این است که بتوانیم در سال 96 این امر را محقق کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار