شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
در گفتگو با مدیرعامل شرکت ماهران ساحل جنوب مطرح شد
شرکت ماهران ساحل جنوب با نام تجاری تکاوران لوله تولید کننده لوله های upvc (پلیکا) ، لوله های پلی پروپیلین (سبز) و شیلنگ های لاستیکی در شهرستان ماهشهر می باشد.
شرکت ماهران ساحل جنوب در سال 1384 با ایده تولید شیلنگهای لاستیکی به ثبت رسیده است و در سال 1386 توانست خط تولید شیلنگهای لاستیکی را راه اندازی نماید و در مدت کوتاهی موفقیت های چشمگیری کسب نماید و با شرکتهای بزرگی مانند شرکت صنایع پتروشیمی ، شرکت ملی حفاری ایران ، ایران خودرو و غیره همکاری مؤثر داشته باشد.


مدیران شرکت با توجه به نیاز بازار داخلی و ارزیابی بازارهای خارجی در نظر گرفتند که با رعایت استاندارد جهانی و با استفاده از مدرن ترین ماشین آلات روز و متخصصین اقدام به تولید لوله ( upvc پلیکا) و لوله پلی پروپیلن (pp) با نام تجاری ( تکاوران لوله ) نموده اند.
از این رو خبرنگار ما در شانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با مهندس خالد شهیبی مدیرعامل شرکت ماهران ساحل جنوب که کالای خود را با نام تکاوران لوله وارد بازار می کند مصاحبه ایی انجام داده است که در ادامه نظر شما را به این مصاحبه جلب خواهیم کرد.
مهندس شهیبی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه می تواند توانمندی های هر واحد تولیدی را به معرض نمایش بگذارد گفت: نمایشگاه مکانی برای عرضه توانمندی های هر واحد تولیدی است و می تواند با مشاهده انواع تولیدات سایر رقبا، ابتدا باعث بالابردن سطح کیفیت و همچنین کاهش قیمت و در نهایت توسعه کار و ایجاد اشتغال و ثروت برای شرکت شود.


وی ادامه داد: شرکت ماهران ساحل جنوب با نام تجاری تکاوران لوله تولید کننده لوله های upvc  (پلیکا) ، لوله های پلی پروپیلین (سبز) و شیلنگ های لاستیکی در شهرستان ماهشهر می باشد که تولید لوله هایی با ابعاد 20 تا 63 و از 63 تا 160 را در دستور کار قرار داده و در شیلنگ هم از 1/4 تا 2 اینچ را تولید می کند و انشاء الله در نظر داریم یک طرح توسعه ایی جنب کارخانه احداث کنیم و اینکه اتصالات را به تولیدات خود اضافه کنیم و حلقه مفقوده خود را اکنون در این بخش می بینیم، زیرا مشتریان در هنگام خرید محصولات ما نیازمند اتصالات لوله هم هستند.
مدیرعامل شرکت ماهران ساحل جنوب با اشاره به اینکه سرمایه گذاری طرح احداث کارخانه هزینه 4 میلیارد تومانی در برداشته است گفت: خوشبختانه اکنون در این شرکت 30 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر هم به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند و این شرکت به صورت 24 ساعته و در دو شیفت مشغول فعالیت است که در اهواز، ماهشهر و آبادان نمایندگی های خود را دایر کرده است.
شهیبی بیان داشت: با توجه به اینکه شرکت ما در ماهشهر و هم جوار پتروشیمی ها مستقر است، تاکنون هیچ مشکلی برای تهیه مواد اولیه بوجود نیامده است، اما یکی از عمده مشکلات پیش روی ما وجود کالاهای غیر استاندارد و غیر مرغوب و بدون علامت از استان های همجوار است و باعث متزلزل شدن بازار شده است و انتظار می رود اداره استاندارد با چنین موضوعی برخورد قاطع داشته باشد.
وی ادامه داد: وقتی برخورد با چنین کالاهایی در بازار صورت نگیرد و کالا با نرخ غیر واقعی و بسیار پایین تر از تعرفه موجود در بازار فروخته شود، شاهد ایجاد مشکلات برای سایر شرکت هایی که به صورت استاندارد و با بهترین کیفیت در حال کار هستند خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت ماهران ساحل جنوب با اشاره به اینکه این شرکت تصمیم دارد نمایندگی های خود را به خارج استان هم ببرد گفت: خوشبختانه با توجه به ماشین آلات در اختیار شرکت که همگی دارای فن آوری های روز دنیا می باشند کالای تولیدی ما در زمینه پلاستیک ضمانتی حداقل 10 ساله دارد و بیمه ملت می باشد و همچنین لاستیک تولیدی ما ضمانت یک ساله دارد، لازم به ذکر است که ما استانداردهای لازم را هم از شرکت های آلمانی و انگلیسی دریافت کرده ایم و همین مهم باعث صادرات محصولات ما به عراق و باکو شده است.


شهیبی در بخش دیگری از صحبت های خود با گلایه از سیستم بانکی و عدم حمایت بانکها از واحدهای تولیدی گفت: احساس ما می گوید تا یک واحد دارای پول و سرمایه باشد بانکها با او رفیق هستند و هر از مدتی سراغی از او می گیرند، اما کافی است واحد تولیدی به مشکل بر بخورد و یا اینکه برنامه توسعه داشته باشد و نیاز به ماشین آلات روز دنیا باشد قطعا خبری از آنها نیست.


وی گفت: هم اکنون ظرفیت اسمی کارخانه 7 هزار تن در سال است، اما بدلیل برخی مشکلات و عدم حمایت از سوی مسئولین استان مجبور هستیم 5 هزار تن تولید داشته باشیم، این در حالی است که اگر مسئولین به میدان عمل بیایند و کمتر شعار دهند می توان با پشتکاری که در تولید کنندگان سراغ داریم و البته نیازهای کشور به کالای داخلی رونق را که منجر به اشتغالزایی و ثروت برای واحدهای تولیدی می شود در تمام واحدهای صنعتی ببینیم.
مدیرعامل شرکت ماهران ساحل جنوب در پایان گفت: هدف ما تولید کالای با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا است، از این رو همیشه در حال به روز کردن تکنولوژی های در اختیار خود هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار