شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در راستای گسترش تعاملات دانشگاه و صنعت، ۲۲ مورد قرارداد را نهایی کرده است

دکتر نادر صاکی، معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اهواز، درباره اهمیت پژوهش بیان داشت: بی شک توسعه علمی کلید توسعه همه جانبه و پایدار است.

وی افزود: اگر علم توسعه یابد فرهنگ، سیاست، اقتصاد و جامعه نیز در سمت و سوی توسعه و پیشرفت قرار می گیرد و حرکت کشور به سوی اهداف متعالی شتاب می گیرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اقتدار حقیقی یک ملت در گرو علم است که بقیه منابع و مایه های اقتدار را به کشور ارزانی می دارد.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: امروزه استمرار سنت علم اندوزی که با ظهور پیامبر رحمت و معرفت در پیکره سر زمین های اسلامی جان گرفت جز با مجاهدت خالصانه در راه گسترش مرزهای دانش امکان پذیر نیست و استادان، پژوهشگران و دانشجویان نباید افتخار پیشتازی در این عرصه را به دیگران واگذار کنند.

صاکی در خصوص رشد تولیدات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افزایش حجم مقالات چاپ شده در نمایه های برتر کاملا" محسوس است.

وی بیان کرد: از نظر تعداد مقالات چاپ شده در مقایسه دو سال اخیر با مدت مشابه خود در قبل، از 1354 مقاله به 2580 مقاله رشد نشان می دهد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: همچنین مقالات چاپ شده در مجلات معتبر ISI   در مقایسه دوسال گذشته با مدت مشابه در قبل، از 464 به 692 عدد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: در مجلات Pubmed از عدد 111 به 414 رسیده که رشد بسیار چشمگیری را نشان می دهد و مقالات چاپ شده درScopus نمایه   به تنهائی از 177 به 241 رسیده که رشد قابل قبولی را نشان می دهد.


صاکی درباره رشد علمی گفت: از آنجایی که تعدادی از مجلات با نمایه Scopus نمایه های Pubmed و نیز  ISI دارند رقم رشد مقالات در پایگاه استنادی Scopus، رقم 1314 میباشد.

وی در باره میزان رشد مقالات علمی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: نشر مقالات اعضای هیئت علمی و فراگیران عزیز در سایر نمایه های انگلیسی و نیز فارسی رشد چشمگیری را نشان می دهد و از 602 مقاله به 1233 رسیده که رشدی بیش از صد در صد نشان می دهد.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد طرح‌های تحقیقاتی مصوب در دو سال گذشته توضیح داد: در این حوزه از 1017 به 1770 افزایش نشان می دهد که در طرحهای غیر پایان نامه ای از266 به  423 افزایش یافته اند.

وی همچنین بیان کرد: طرح‌های پایان نامه در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای، دکترای تخصصی و فوق تخصصی، دکترای PH.D آموزشی و پژوهشی و MPH است.

صاکی با اشاره به فعالیت کمیته اخلاق در پژوهش و شورای پژوهشی دانشگاه نیز افزود: در راستای نظارت بر روند پژوهش و کاهش زمان رسیدگی به طرح‌های تحقیقاتی با تشکیل جلسات منظم کمک موثری به پژوهشگران کرده اند.

وی عنوان کرد: کمیته اخلاق در پژوهش 91 جلسه در دو سال گذشته تشکیل داده که در مقایسه با مدت مشابه در قبل که 61 جلسه تشکیل شده موفق شده 1346 طرح تحقیقاتی را در مقایسه با مدت مشابه قبل که 757 طرح می باشد را مورد رسیدگی قرار دهد.

 معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: شورای پژوهشی دانشگاه که به طرحهای بالای یک صد میلیون ریال رسیدگی میکند، موفق شده 301 طرح را در مقایسه با 198 طرح در مدت مشابه رسیدگی کند.

وی درباره حضور اساتید در سمینارهای خارجی نیز گفت: در راستای تشویق پژوهشگران به شرکت در همایش های بین المللی بر اساس مصوبه شماره 4 پانزدهمین نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به تاریخ ۲۶ مرداد امسال که به تصویب هیات امنا دانشگاه نیز رسیده است، سقف هزینه های کنگره های خارج از کشور افزایش یافته است که به شرح زیر میباشد:


کشور

سقف هزینه های قبلی

سقف هزینه های جدید

قاره آمریکا ، اقیانوسیه ، افریقا

چهار میلیون تومان

هفت میلیون تومان

اروپا ، شرق آسیا

سه میلیون تومان

پنج میلیون تومان

کشورهای همسایه، آسیای نزدیک

دو میلیون تومان

سه میلیون تومان


صاکی درباره ارتباط با صنعت گفت: دفتر ارتباط با صنعت در راستای گسترش تعاملات دانشگاه و صنعت و پیشبرد فعالیت‌های تحقیقاتی موفق به عقد 22 مورد قرارداد با صنعت شده که در مقایسه با مدت مشابه گذشته خود که 17 مورد بوده است، جذب سرمایه بیشتری برای محقق و دانشگاه داشته باشد که در زیر نشان داده شده است:


دوره

تعداد مصوب

تعداد دردست اجرا

تعداد خاتمه یافته

جمع کل بوجه (ريال)

1390/10/1– 1392/10/1

17

67

17

5.489.160.000

1392/10/1- تاکنون

22

72

30

6.788.760.000



وی درباره ثبت اختراع در دانشگاه گفت: دفتر ثبت مالكيت فكري و نوآوري هاي سلامت دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز از ابتداي سال 1393 با مجوز اداره ثبت اختراع سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به‌عنوان مرجع رسيدگي كننده در امور مربوط به ثبت اختراع، انتخاب شده است و طبق مجوز مذكور صلاحيت ارزيابي اختراعات را دارد.

صاکی گفت: افرادي كه مايل به پركردن اظهارنامه ثبت اختراع جهت دريافت گواهي ثبت اختراع از اداره ثبت اختراع كشور را می باشند، مي توانند اين دفتر را به‌عنوان مرجع استعلام انتخاب کنند.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان به بخشی از فعالیت های حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اهواز پرداخت که به شرح زیر میباشد:

مراکز تحقیقات با مجوز قطعی از 5 مرکز به 7 مرکز ارتقا یافته و برای قطعی شدن 6 مرکز دیگر نیز مکاتبات با وزارت بهداشت انجام شده است که تا در پایان سال جاری به مراکز مصوب قطعی اضافه می شود.

تدوین و اجرای آیین نامه پایه تشویقی اعضاء هیئت علمی فعال پژوهشی و تجلیل از 26 نفر اعضای هیات علمی

تدوين و اجراي برنامه استراتژيك تحقيقات و فناوري دانشگاه در جهت گسترش و ارتقای كيفيت پژوهش

فراهم کردن بستر مناسب جهت طرح‌هاي تحقيقاتي مشترك با ساير دانشگاه‌ها، مراكز تحقيقاتي، سازمان‌ها و صنايع

بازنگری در آیین نامه تشويق و پرداخت حق‌التحرير مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمي داخلي و خارجي در راستای هدایت پژوهشگران به سمت چاپ در مجلات با کیفیت و چارک های بالا

تهیه و تصویب شیوه نامه پرداخت برخط حق‌التحرير مجلات داخلي دانشگاه بدون نیاز به حضور پژوهشگران دانشگاه در حوزه پژوهشی در راستای تسهیل امور و تکریم ارباب و رجوع

تهیه و تصویب شیوه نامه ارسال تأييديه مقالات اعضاي هيئت علمي به دانشکده ها برای ارتقای سالیانه اعضاء و انجام فرایند ارتقای بدون حضور عضو هیات علمی به صورت غيرحضوري

راه اندازی سامانه مدیریت همایش های علمی و طراحی و ایجاد 8 سایت جهت کنگره های مختلف

ارتقاء، استاندارد سازی و مستندسازی ساختار شبکه معاونت

بروز رسانی بالغ بر 40 پورتال حوزه معاونت توسعه پژوهش و واحدهای تابعه

راه اندازی سامانه های  Eprint – Download و اخبار فناوری اطلاعات دانشگاه جهت افزایش شاخص های وبومتریک دانشگاه

تبدیل فرمهای دستی موجود در فرایندهای کاری حوزه معاونت پژوهشی به فرم های الکترونیک آنلاین

راه اندازی دفتر نشریات علمی دانشگاه در محل معاونت و هماهنگی در انتشار 7 مجله علمی پزوهشی دانشگاه به زبان فارسی و  انگلیسی

اخذ مجوز 5 نشریه جدید برای دانشگاه در دو سال اخیر به زبان انگلیسی و استقرار دفاتر آنان در محل دفتر نشریات


  (انتشار اولین شماره) (Jundishapur Journal of Oncology (1393/8/10

(Jundishapur Journal of Physiology (1394/6/11

(Jundishapur Journal of Toxicoligy (1393/10/8

(Jundishapur Journal of Environmental Technology Research (1393/8/26

(Jundishapur Journal of Genetics & Genomics (1393/11/7

کتب تالیف در مقایسه دو سال فعالیت، از 25 مورد به 49 مورد افزایش نشان می دهد.

راه‌اندازي پيشخوان الكترونيكي توزيع مراجعان در کتابخانه مرکزی

نيازسنجي، شناسايي، انتخاب و خريد يازده هزار عنوان كتاب الكترونيكي (Ebook) و اقدام به ورود تدريجي اطلاعات آن در سامانه.

جذب بودجه و مديريت خريد كتب چاپي نوبت اول سالانه شامل خريد 3378 نسخه كتاب فارسي و 781 نسخه كتاب چاپي لاتين براي كل كتابخانه‌هاي دانشگاه.

برقراري امكان درخواست EBOOK به صورت آنلاين

تأمين پانزده هزار مقاله از طريق سرويس تأمين مقالات و ارسال به ايميل آكادميك اعضاي محترم هيئت علمي و دانشجوياني كه با ايميل آكادميك درخواست مقاله داده‌اند

تهيه 540 مجله لاتين تمام متن در قالب فايل PDF و واگذاري آن‌ها به واحدها

الكترونيكي كردن فرايند درخواست VPN  از طريق فرم الكترونيكي در پورتال

پرداخت های مالی طرحهای تحقیقاتی تا پایان آذر ماه تامین اعتبار شده تا محققین بدون دغدغه مالی کیفیت کار را سر لوحه خود قرار دهند

پرداخت های مالی شرکت در کنگره ها تا پایان آبان ماه سال جاری انجام شده است.

پرداخت های مالی تشویق مقالات تا پایان آبان ماه سال جاری انجام شده است

راه اندازی سامانه مدیریت کارگاههای معاونت

تجهیز و استاندارد سازی فضای مرکز رشد برای اخذ مجوز GMP

تدوين و اجراي برنامه استراتژيك تحقيقات و فناوري دانشگاه در جهت گسترش و ارتقاء كيفيت پژوهش

فراهم کردن بستر مناسب جهت طرح‌هاي تحقيقاتي مشترك با ساير دانشگاه‌ها، مراكز تحقيقاتي، سازمان‌ها و صنايع

 تامین اعتبار طرح‌های تحقیقاتی برای پرداخت طرحهای تحقیقاتی تا پایان آذر 94

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار