اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۴۰
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
ناصری نژاد:
متاسفانه شادگان علیرغم تمامی داشته ها و ظرفیت هایی که عنوان شد، با مردمی محروم روبه رو است و اغلب جمعیت این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و یا جوانان بیکاری که همگی می توانند در ظرفیت های عنوان شده مشغول کار و زندگی شوند.
شوشان:
 شهرستان شادگان بدون شک یکی از بهترین شهرهای خوزستان در تمامی بخش های، صنعتی، گردشگری، اقتصادی، دامپروری، شیلات، بندر، نیشکر، کشاورزی، نخیلات و فولاد و پتروشیمی و از همه مهمتر نفت و نیروگاه اتمی است و هر شهری که این ظرفیت ها را داشته باشد نه تنها می تواند خود، بلکه می تواند یک استان را از محرومیتها، عقب افتادگی های اقتصادی و عمران و بیکاری نجات دهد.

پس طبیعتا هر فردی که می خواهد در شادگان مشغول فعالیت شود باید با توجه به وجود چنین ظرفیت هایی به فکر عمران در شادگان باشد و هر چه سریعتر و البته با هماهنگ کردن و یکدل کردن مدیران این شهرستان، شهری درخور شان زندگی برای نه تنها مردم شادگان بلکه مردم خوزستان بسازد.

اما متاسفانه شادگان علیرغم تمامی داشته ها و ظرفیت هایی که عنوان شد، با مردمی محروم روبه رو است و اغلب جمعیت این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و یا جوانان بیکاری که همگی می توانند در ظرفیت های عنوان شده مشغول کار و زندگی شوند.

از این رو پایگاه خبری شوشان با دعوت از حجت الاسلام و المسلمین شیخ مجید انصاری یکی از کاندیداهای شهرستان شادگان برای حضور در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص مسائل مختلف این شهرستان به گفتگو نشست که در ادامه نظر شما را به این گفتگو جلب می کنم.

ناصری نژاد صحبت های خود را این گونه آغاز می کند: به نظرم در دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی نمایندگان بیشتر فردی عمل کرده اند تا جمعی و همین موضوع باعث شده که ما بیشتر به مسائل روزمره دامن بزنیم و مسائل اساسی استان روی زمین ماند و به آنها توجه نشد، این در حالی است که طی تجربه ایی که در مجلس دارم بارها و به کرار دیده ام که نمایندگان سایر استانها بعد از رای اعتماد گرفتن از مردم همگی طی یک جلسه اولویت ها را برنامه ریزی و با توجه به نیاز مردم در مجلس به فکر رفع آن مشکلات بر می آیند.

وی ادامه داد: از این رو ما در مجلس هشتم تلاش فراوانی برای هماهنگی سایر نمایندگان انجام دادیم و بعد از آن این موضوع صورت نگرفت و آن چیزی که انتظار می رفت در خوزستان به نتیجه نرسید، مثلا در موضوع انتقال آب من معتقدم باید برای یک بار این موضوع حل شود، زیرا قضیه جدی است و با شعار و حرف و تجمع نمی توان به نتیجه رسید، انتقال آب از خوزستان و کارون به صلاح کشور نیست و این موضوع به لحاظ علمی موضوعی ثابت شده است و نمی توان با انتقال آب به جای دیگر باعث نابودی خوزستان شد.
نماینده سابق مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان دارای ثروتها و نعمات خدادادی فراوانی است و اگر به طریق منطقی و قانونی به داشته های خوزستان بنگریم اولویت این است که نفع و منافع آن باید به خوزستان برسد، چون تمام مشکلات زیست محیطی، زیرساخت ها، فاضلاب و پساب و بیماری و آلودگی به ضرر استان خوزستان و باعث مهاجرت مردم و فرار سرمایه ها شده است و قطعا باید ابتدا خوزستان را مورد توجه قرار داد.

ناصری نژاد تصریح کرد: با توجه به شرایطی که خوزستان دارد و البته افزایش جمعیتی که صورت گرفته اولویت و دغدغه تمامی مسئولین باید اشتغال باشد و اشتغال تنها با توجه به ظرفیتها و پتانسیل های خوزستان ایجاد می شود و اگر قرار باشد ظرفیت ها به نتیجه برسند نیاز به اعتبار و بودجه و کار کردن در این بخش ها است تا بتوان ضمن فعال نمودن ظرفیت ها هم به اشتغال رسید هم به ثروت که لازمه توسعه و عمران هر بخشی هستند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه اکنون اشتغال اولویت اول استان خوزستان نیست به نحوی که بعضا شاهد حضور نیروهای غیربومی و یا اینکه عواید و عوارض و فواید برخی طرح ها و فعالیتها در تهران پرداخت می شود، این در حالی است که باید این مهم به ارتقاء سطح کیفی اموزش و پرورش، درمان و تربیت و بهداشت و ... برسد و این حق شرعی مردم است.

ناصری نژاد بیان داشت: در دوره آقای احمدی نژاد شعاری داده شد مبنی بر اینکه شرکتها باید به مراکز استانها بروند و با توجه به ظرفیت های فراوانی که در خوزستان وجود دارد قطعا باید شاهد حضور دفاتر زیادی در خوزستان می بودیم و بخش عمده ای از مشکلات بیکاری حل می شد، اما متاسفانه اکنون نیشکر، نفت، پتروشیمی و سازمانها و بنادر و دریانوردی و شیلات و ... که زادگاه آنها خوزستان است و باید با مرکزیت خوزستان اداره شوند و محوریت فعالیت آنها خوزستان است در مرکز کشور هستند.
نماینده سابق مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خواسته های مردم در زمان انتخابات باید این باشد که برنامه کاندیداها را برای 4 سال از کاندیداها بخواهند، زیرا یک کاندید در صورت ورود به مجلس باید 4 سال عهده دار نمایندگی مردم باشند و قطعا بدون یک برنامه 4 ساله نمی توانند به نتیجه خوبی دست یابند و اگر این موضوع در کل استان نهادینه شود قطعا عواید آن به تمام شهرهای استان خوزستان با توجه به یکدلی و همدلی نمایندگان می رسد، در کنار اینها مسائل سیاسی و فرهنگی وجود دارد ولی هدف ما باید استان خوزستان باشد و اگر این مشکلات حل نشود بدون شک به سمت نابودی خوزستان خواهیم رفت.

وی گفت: مقام معظم رهبری به صورت حکیمانه و نافذ سیاستی را در راستای اقتصاد مقاومتی مطرح کردند و قطعا ایشان این روزها را پیش بینی می کردند که وضعیت درآمدهای کشور از نفت به پایین ترین رقم می رسد و از این رو نباید تنها اتکا ما به درامدهای نفتی باشد و باید از سایر ظرفیتها بهره جست و می توان از ظرفیت هایی همچون بندر، صیادی، گردشگری که بسیار در تالابها، مال آقا، دزفول و خرمشهر و شلمچه به این مهم رسید، یا در بحث کشاورزی و صنایع تبدیلی ظرفیت های عظیمی وجود دارد و می توانند این ظرفیت ها جایگزین نفت شوند و اشتغال پایدار هم بوجود آورند.

ناصری نژاد تصریح کرد: متاسفانه خوزستان و دشتی که می تواند مکانی برای ایجاد میلیون ها تن تولید و اشتغال برای هزاران نفر باشد رها شده است و به فکر این هستیم که آب را از سر این زمین ها به جایی ببریم که هیچ گونه ظرفیتی برای کشت و کشاورزی مثل خوزستان ندارد و برای این کار میلیاردها تومان هزینه کنیم و این واقعا ظلم به کشور و اقتصاد مملکت است.

وی ادامه داد: ما باید در خوزستان در تمامی زمینه های کشاورزی اعم از باغبانی، دامپروری، آبزی پروری و شیلات و هر آنچه که در حیطه اختیارات کشاورزی است با توجه به پتانسیلهای استان خوزستان به فکر نجات کشور باشیم و ثروت و شغل ایجاد کنیم، ما می توانیم از پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن بهره ببریم، همچنین از فولاد و این ظرفیت ها برای به نتیجه رسیدن نیاز به کار و تلاش دارند.
نماینده سابق مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید برای رسیدن به اهدافمان از شعار زدگی فاصله بگیریم، متاسفانه اکنون سالهاست در خوزستان فقط فریاد زدیم که ما محروم هستیم و مظلوم و به دادمان برسید، اما راهکاری ارائه نکردیم، ما حتی از ظرفیت های انسانی خود که نیروهای ارشدی در کشور هستند هیچ گونه بهره ای نگرفته ایم و بیشتر آنها را طرد کرده ایم تا اینکه از آنها کمک بگیریم و قطعا باید در مجمع آینده نمایندگان از این مسائل دوری کنیم که به صورت فردی حرکت کنیم و بعد باعث عقب ماندگی استان خوزستان شویم و مدام از وزرا بخواهیم که ردیف های اعتباری به ظرفیت های خوزستان تعلق گیرد.
ناصری نژاد اظهار داشت: یکی از معضلاتی که باید به صورت کلی در استان خوزستان مرتفع شود عدم پرداخت عوارض شرکت ها به تهران است و اینکه نباید نیروی غیربومی که آشنایی به استان خوزستان ندارد وارد مشاغل استان شود، ما باید به جای اینکه بگوئیم نیروی مورد نیاز خود را در استان نداریم به فکر تربیت نیروی انسانی باشیم و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شوشان مبنی بر اینکه نزدیک به 10 سال است که اتفاق خاصی در شادگان از دید مردم در راستای رفع مشکلات بیکاری رخ نداده است گفت: در شادگان چیزی به نام طرح فولاد نداشتیم و بسیار تلاش کردم تا این طرح به شادگان آمد و بعد نماینده فعلی شادگان در جایی گفته اند که اگر من بودم نمی گذاشتم فولاد به شادگان بیاید و ظرفیت شادگان کشاورزی است، اما سوال من این جاست که آیا شادگان باید تک ظرفیتی باقی بماند و یا اینکه می توان سایر ظرفیت ها را در شادگان داشته باشیم، ما شهرک صنعتی نداشتیم و امروز 13 کارگاه کوچک در آن فعالیت دارند، پتروشیمی و بندر راه اندازی شده اند و کار می کنند و متاسفانه در دوره بعدی تمام مصالح پتروشیمی را به جای دیگر بردند و بعضا هم مصالح را با عنوان توسعه روستاها فروختند که طرح شان هم به نتیجه نرسید و باعث ناراحتی مردم شدند.

نماینده سابق مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: پنل خورشیدی را ما به هزار خواهش از تهران توانستیم برای تالاب شادگان بگیریم و ایستگاه گردشگری در آنجا احداث کردیم ولی متاسفانه آنها را آتش زدند و تخریب کردند، در سال 89 با رایزنی های فراوان موفق شدیم همایش بین المللی خرما را از کرمان به شادگان بیاوریم ولی متاسفانه تمامی اقدامات فوق که اکنون باید ثمر می دادند و مردم از آن لذت می بردند به دلیل بی توجهی ها فراموش شدند و این بسیار مرا ناراحت می کند.

ناصری نژاد اضافه کرد: فولاد شادگان 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون 65 درصد آن واگذار شده است و بخش احیاء ان هم به نتیجه نرسید، اکنون جراحی آب ندارد و کسی هم صدایش برای این موضوع درنمی آید و حتی یک بار هم این معضل پیگیری نشد و 3 میلیون نخل داریم که به جای اینکه ما را قطب تولید خرما کند در حال از بین رفتن هستند و به جای رفع بیکاری مهاجرت را به ما ارمغان داده اند.

وی در پایان گفت: برای وحدت بین سایر نمایندگان باید راهکار و برنامه داشته باشیم و این برنامه ها قطعا باید مشترک باشند و این مهم می تواند ما را به وحدت برساند و اگر اهداف مشترک نباشد وحدت بوجود نمی آید و کارها به خوبی پیش نمی رود، اما اگر وحدت ایجاد شود قطعا ظرف 4 سال به نتایجی خواهیم رسید که بتوانیم سرمان را بخاطر آنها بالا بگیریم.




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۸
comment
comment
دلسوز خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
comment
1
0
comment سلام... آقای ناصری نژاد حرف شما کاملا دلسوزانه و متین ولی کو گوش شنوا؟؟؟
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
comment
2
0
comment گل گفتی اقای ناصری.مردی
comment
محمد چلداوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
comment
3
0
comment صدای رسای خوزستان سلام ، ان شاالله مردم فهیم شادگان بادرایت ،علم و آگاهی هر چه تمامتر درصحنه ی انتخابات حاضر خواهند شد و به شیخ مجید ناصری نژاد تجدید بیعت خواهند نمود
comment
محمد چلداوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
comment
1
0
comment صدای رسای خوزستان سلام ، ان شاالله مردم فهیم شادگان بادرایت ،علم و آگاهی هر چه تمامتر درصحنه ی انتخابات حاضر خواهند شد و به شیخ مجید ناصری نژاد تجدید بیعت خواهند نمود
comment
محمد البوغبیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
comment
1
0
comment احسنت آقای ناصری نژاد تو این چهار سالی که شما نبودید خدا میداند شادگان چه خساراتی داشت ولی تمام امید ما جوانان شادگان به برگشت همچنیین شیر مردی مثل شما هست.ومن الله التوفیق
comment
محمد البوغبیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
comment
1
0
comment احسنت آقای ناصری نژاد تو این چهار سالی که شما نبودید خدا میداند شادگان چه خساراتی داشت ولی تمام امید ما جوانان شادگان به برگشت همچنیین شیر مردی مثل شما هست.ومن الله التوفیق
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
comment
2
0
comment سلام به رویه ماهتون آقا
شما آقایه مایید
حرفتونو بادلو جانمون میخریم چون دلی حرف میزنید وما شاء الله کاربلد، وضیفه شناس، متین وخردمند هستید اما کیست که قدر بداند
comment
شهروند شادگانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
comment
0
1
comment 1-موضوع انتقال آب به قمرود در سال 86 یعنی همزمان دوره بانمایندگی آقای ناصری نژاد درمجلس اتفاق افتاد وایشان و 11 نماینده دیگرخوزستان آنزمان عضو کمیسیون انژی مجلس بودند پس چرا با آن طرح مخالفت نکردند
2-موضوع فروش فولاد شادگان درزمان ایشان اتفاق افتاد وایشان پیگیر ومشوق فروش آن بودند که آقای ناصری نژاد درحضور احمدی معاون وزیر صنایع گفتند کسی فولاد را نمیخردوفیلم آن هم اخیرا" در اینترنت منتشر شد .ما نمیدانیم دم خروس را باورکنیم یا قسم حضرت عباس را !!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
comment
2
0
comment اقاي ناصري واقعا" فقط شماميتوني درد خوزستان به مجلس ميرسوني
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
comment
2
0
comment تنها اقاي ناصري نژاد مي تواند اين شهر ارتقا دهد چون او ٨سال كارنامه درخشاني داشته به اميد موفقيت در انتخابات
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment فقط دکتر هاشم خنفری
comment
رزاق آلبوخنفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment ما به نماينده اى جسور و شجاع مثل آقاى ناصرى نژاد احتياج داريم و ان شاء الله اين دورة همه با هم در راه احياى شادگان راى آرى به حجت الإسلام ناصرى نژاد خواهيم داد.
comment
لر باغیرت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment فقط دکتر شجاع پوریان شایسته نمایندگی مردم

سوابق دکتر شجاع پوریان:

عضو فعلی شورای شهر تهران
نماینده اسبق 2 دوره بهبهان در مجلس
رئیس فراکسیون اقلیت(اصلاحات) در مجلس هفتم
عضو موسس حزب اتحاد ملت
مدیر مسئول روزنامه همدلی
استاد دانشگاه چمران اهواز
مورد حمایت 20 حزب اصلی و محوری اصلاحات
سرلیست اصلاحات در استان خوزستان
comment
لر باغیرت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment فقط دکتر شجاع پوریان شایسته نمایندگی مردم

سوابق دکتر شجاع پوریان:

عضو فعلی شورای شهر تهران
نماینده اسبق 2 دوره بهبهان در مجلس
رئیس فراکسیون اقلیت(اصلاحات) در مجلس هفتم
عضو موسس حزب اتحاد ملت
مدیر مسئول روزنامه همدلی
استاد دانشگاه چمران اهواز
مورد حمایت 20 حزب اصلی و محوری اصلاحات
سرلیست اصلاحات در استان خوزستان
comment
لر باغیرت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment فقط دکتر شجاع پوریان شایسته نمایندگی مردم

سوابق دکتر شجاع پوریان:

عضو فعلی شورای شهر تهران
نماینده اسبق 2 دوره بهبهان در مجلس
رئیس فراکسیون اقلیت(اصلاحات) در مجلس هفتم
عضو موسس حزب اتحاد ملت
مدیر مسئول روزنامه همدلی
استاد دانشگاه چمران اهواز
مورد حمایت 20 حزب اصلی و محوری اصلاحات
سرلیست اصلاحات در استان خوزستان
comment
شهروند دلسوز شادگانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment فقط جناب شیخ مجید ناصری نژاد می تواند مشکلات و عقب ماندگیهای شهر محروم شادگان را حل نمایند شادگان مردی می خواهد که پیگیر دلسوز با شجاعت و با تدبیر باشد به امید انتخابات امسال با انتخاب شیخ مجید ناصری نژاد تا اینکه شادگان دوباره جان بگیرد.
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
comment
0
0
comment گل گفتی اقای ناصری.مردی
comment
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
comment
0
0
comment فقط شیخ مجید ناصری می تواند مشکل خوزستان حل کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار