شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
وزير تعاون از آغاز ثبت نام اينترنتي بازنشستگان تامين اجتماعي براي دريافت کارت هاي خريد کالاي ايراني در سراسر كشور خبر داد .
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما علي ربيعي در حاشيه همايش تعاوني هاي مسكن افزود: يکي از برنامه هاي دولت براي خروج از رکود، صدور کارت هاي خريد کالا است تا قدرت خريد مردم افزايش يابد.

وي با بيان اينکه صدور كارت خريد كالا در قالب دو برنامه اجرا مي شود، گفت: يک برنامه به صورت مستقيم، تمام مسئوليت آن بر عهده وزارت تعاون است که براي آن گروههاي اجتماعي تعيين شده است و طرح ديگر را بانك مركزي اجرا مي کند.

ربيعي افزود: در مرحله نخست، از بازنشسته هاي تامين اجتماعي آغاز کرديم و در دو استان به صورت نمونه اجرا شده است.

وزير کار ادامه داد: ثبت نام کارت هاي خريد کالا براي تمام کشور مقدور است و بازنشستگان تامين اجتماعي از همين امروز ثبت نام را با ورود به سامانه refahi انجام دهند.

وي گفت: بازنشسته هاي تامين اجتماعي با ورود به سامانه "رفاهي" مي توانند بانک خود را انتخاب و از آن بانک کارت را دريافت کنند.

ربيعي تصريح کرد:‌ بازنشسته هاي تامين اجتماعي تا 4 برابر حقوق دريافتي مي توانند کارت خريد كالا دريافت کنند که اين كارت قابليت پر شدن دارد.

وي با بيان اينکه اين کارت زمان دار نيست، افزود: اين افراد مي توانند از فروشگاههاي بزرگ،‌ تعاوني ها و نمايندگي ها کالاهاي مورد نياز خود را در سراسر کشور تامين کنند.

ربيعي درباره بازپرداخت اعتبار كارت نيز گفت: بازنشسته ها از همان بانکي که کارت را دريافت مي کنند متعهد شده و بانک از حقوق آنها کسر مي کند.

وي ادامه داد: اين طرح براي بازنشستگان کشوري تا 10 روز آينده ديگر اجرايي مي شود.

وزير تعاون با بيان اينکه در آينده نزديک ديگر طبقات اجتماعي نيز از اين کارت بهره مند مي شوند، گفت: در حال حاضر فقط موضوع تعيين بازپرداخت هاست و تا جايي که کارفرمايان که تضمين مي کنند اين موضوع ادامه مي يابد.

ربيعي درباره کساني که اشتغال به كار ندارند، افزود: اين افراد نيز با تضمين يارانه ها مي توانند در آينده از کارت خريد کالا استفاده کنند.
وي درباره خريد کالا با اين کارت نيز گفت: بخشي از اين کارت براي خريد کالاهاي ايراني است ولي در بخش ديگر دارنده کارت آزاد است هر نوع کالايي بخرد.

ربيعي افزود: تا 2 ماهه اول بازپرداخت بهره اي ندارد و بعد از آن 12 درصد سود مبلغ کارت خريد خواهد شد.

وي در ادامه به طرح بانک مرکزي نيز اشاره کرد و گفت: در اين طرح گروه هاي هدف با مشارکت وزارت تعاون تعيين مي شود.
وزير تعاون با بيان اينکه گروه هدف طرح بانک مرکزي کارمندان و زوج هاي جوان هستند، گفت: اعتبار اين طرح بيش از 4 هزار ميليارد تومان است.

وزير رفاه با بيان اينکه مشکلي در ارائه کارت خريد کالا از 2 منبع (وزارت رفاه و بانک مركزي) وجود ندارد، افزود: فقط شخص بايد تضمين بازپرداخت آن را انجام دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار