شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
یکی از صاحبان مرغداری ها در این تجمع گفت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ برای مرغداری ها 41 هزار ریال است، این در حالیست که واسطه ها و دلالان ، هر کیلوگرم مرغ را 30 هزار ریال از مرغداری ها خریداری می کنند.
جمعی از صاحبان مرغداری های خوزستان با تجمع در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اهواز، خواستار رسیدگی به خواسته های خود شدند.

یکی از صاحبان مرغداری ها در این تجمع گفت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ برای مرغداری ها 41 هزار ریال است، این در حالیست که واسطه ها و دلالان ، هر کیلوگرم مرغ را 30 هزار ریال از مرغداری ها خریداری می کنند.

وی افزود: این مساله باعث می شود مرغداری ها ضرر زیادی متحمل، و نتوانند هزینه های خود را تامین کنند که منجر به ورشکستگی فعالان این صنعت می شود.

رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان در این باره گفت: در خوزستان 940 واحد مرغداری فعالیت می کنند که می توانند نیاز استان را تامین کنند.

علیمراد محمدی با بیان اینکه مصرف خوزستان ماهانه سه میلیون قطعه مرغ است افزود: مرغداری های خوزستان ماهانه سه هزار تن تولید دارند اما نیاز خوزستان با واردات از سایر استان ها تامین، و تولید استان مصرف نمی شود.

وی اضافه کرد: واردات مرغ از سایر استان ها باعث شده ماهانه یک هزارتن از تولیدات خوزستان به صورت مازاد مصرف، روی دست مرغداری ها بماند.

محمدی خواستار تامین مصرف مرغ خوزستان از مرغداری های داخل استان شد.

بیش از 50 نفر از صاحبان مرغداری ها در این تجمع شرکت کردند. این تجمع از صبح تا ظهر در مقابل ساختمان استانداری برگزار شد و سه تن از نمایندگان برای بررسی و پیگیری موضوع، به معاونت سیاسی اجتماعی استانداری رفتند. پس از آن تجمع کنندگان به ساختمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان برای مذاکره با مدیرکل امور اقتصادی راهنمایی شدند که تجمع کنندگان با وعده پیگیری متفرق شدند.


مافیای مرغ و دلالان عامل ورشکستگی مرغداران خوزستانی هستند

دارابی پور گفت : وضعیت مرغداران خوزستانی بسیار نابسامان است زیرا مافیای مرغ از سایر استان ها مرغ ارزان قیمت وارد می کنند و از این طریق دلالان بجای تولید کنندگان سود می کنند.

جمعی از تولیدکنندگان مرغ استان در یک تجمع صنفی در مقابل استانداری خواهان توجه و چاره جویی استانداری جهت جلوگیری از ورشکستی شدند. به همین منظور اهوازنوین در گفتگو با یکی نمایندگان صنف مرغداری گفتگویی انجام داد.

درابی پور یکی از مرغداران معترض  استان در گفتگو با اهواز نوین درخصوص علت تجمع مرغداران استان در استانداری اظهار کرد: وضعیت مرغداران خوزستانی بسیار نابسامان است زیرا مافیای مرغ از سایر استان ها مرغ ارزان قیمت وارد می کنند و از این طریق دلالان بجای تولید کنندگان سود می کنند.

وی تصریح کرد: برای تولید هر کیلو مرغ گوشتی ۴۵۰۰ تومان توسط مرغداران هزینه می شود اما در حال حاضر مرغ کیلویی ۳هزار تومان به استان وارد می شود و این یعنی مرغداران استان برای هر کیلو مرغ حدود ۱۲۰۰ تومان ضرر می کنند که اگر این وضعیت تا پایان سال ادامه داشته باشد مرغداران دچار ورشکستگی می شوند.

این مرغدار تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام زیر نظر جهاد کشاورزی استان تأسیس شده بود تا در مواقعی که مرغ در استان بیش از نیاز بازار تولید می شود آنها را انبار کند تا مرغداران متضرر نشوند اما سال گذشته این اتحادیه تمام مرغ های مازاد را خریداری و بجای آن که در طول سال بین مردم توزیع کند آنها را احتکار و هنگامی که زمان انقضای آنها نزدیک بود با قیمت بسیار پایین روانه بازار کرد که همین مساله باعث کاهش قیمت مرغ در بازار شد. هدف آنان شکسته شدن قیمت مرغ در بازار است تا بتوانند مرغ های ارزان را از سایر استان ها و یا کشورهای دیگر وارد بازار استان کنند تا سود اصلی نصیب دلالان شود.

وی ضمن انتقاد از وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از عوامل نابسامانی مرغداران در سراسر کشور مدیریت ناکارآمد و ضعیف اتحادیه ها است، افرادی صرفا با گرفتن پروانه مرغداری وارد اتحادیه می شوند و به جای حمایت از تولید کننده ها به دلالی می پردازند که نمونه آن مدیریت ضعیف اتحادیه مرغداران استان خوزستان می باشد که تاکنون هیچ اقدام مثبتی در این خصوص انجام نداده است.

 
وی با بیان اینکه مرغداران در جهت افزایش تولید کشور اقدام می کنند اما هیچ کدام از مسئولان به تولید داخل اعتنایی ندارند، بیان کرد: دولت تدبیر و امید به جای کاشت نهال امید در دل مردم، با عدم تدبیر در تصمیمات خود آنها را ناامید کرد، وزیر جهاد کشاورزی در چند سال گذشته هیچ اقدام مثبتی انجام نداده و به همین جهت باید از سوی نمایندگان مجلس استیضاح شود.

درابی پور با اشاره به اینکه هیچ سازمان دولتی از آنان حمایت نمی کند، افزود: جهاد کشاورزی استان، اتحادیه مرغداران و دامپزشکی هیچ کدام جوابگوی اعتراضات مرغداران نیستند به همین جهت به سراغ استانداری رفتیم زیرا استانداری باید نسبت به تمام مسائل استان اشرافیت داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار