اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کلینتون: من به اوباما و تیم او تبریک می گویم و به نقش خود در آغاز این فرایند دیپلماتیک افتخار می کنم. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق و یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا از اجرایی شدن برجام استقبال کرد و به باراک اوباما و تیم او بابت این پیروزی دیپلماتیک تبریک گفت.هیلاری کلینتون : افتخار می کنم که آغازگر روند مذاکرات هسته ای با ایران بودم
به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت هیل، کلینتون با صدور بیانیه ای رسیدن به توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام را یک پیروزی دیپلماتیک بزرگ بین ایران و جامعه جهانی دانست.

کلینتون تاکید کرد: اجرایی شدن برجام قدمی مهم رو به جلو در جهت جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است. (با این توافق) ایران تعداد سانتریفیوژهای خود را کاهش داد، یک راکتور هسته ای (اراک) خود را تغییر داد و تقریبا تمامی ذخائر اورانیوم خود را به خارج از این کشور منتقل کرد.

کلینتون افزود: اینها گام هایی مهم هستند که ایالات متحده و متحدان ما و تمامی جهان را امن تر می کند. من به اوباما و تیم او تبریک می گویم و به نقش خود در آغاز این فرایند دیپلماتیک افتخار می کنم.

گفتنی است اشاره کلینتون به سال 2012 و زمانی بود که او در مقام وزارت امور خارجه آمریکا ترتیبات برگزاری چند جلسه محرمانه با ایران (در زمستان 1391) در کشور عمان را داد که در قالب آن گفت و گو ها، چارچوب مذاکرات هسته ای در قالب جدید تعیین و در دولت یازدهم پیگیری شد.

 کلینتون در عین حال از آزمایش های موشکی اخیر ایران ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد به خاطر این آزمایش ها ایالات متحده آمریکا باید تحریم هایی را علیه ایران اعمال کند.

او همچنین دستگیری و انتشار ویدئو و تصاویر ملوانان آمریکایی از سوی ایران را اقدامی موهن و تحریک آمیز دانست و از آن به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا از آزادی 4 زندانی آمریکایی از زندان ایران استقبال کرد ولی در عین حال مدعی شد هنوز از سرنوشت دو آمریکایی که در ایران مفقود شده اند و خانواده های آنها انتظار بازگشت شان را می کشند، خبری نیست.

کلینتون تاکید کرد اگر به مقام ریاست جمهوری آمریکا برسد رویکردی سختگیرانه در قبال ایران در پیش خواهد گرفت. او گفت رویکرد دولت او در قبال ایران بر مبنای بی اعتمادی و بررسی خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار