شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۴
عباس شعری مقدم اظهار کرد:
عباس شعری مقدم گفت: بر اساس تفاهم نامه ی منعقد شده، دانشگاه شیراز روی متانول کار می کند و دانشگاه تربیت مدرس روی اولیفن ها، پژوشگاه مهندسی شیمی ایران روی پروپیلن و مشتقات آن و دانشگاه صنعتی امیرکبیر روی کاتالیست هی پر مصرف کار می کنند.

شوشان-سپیده اسکندری: به گزارش خبرنگار شوشان عباس شعری مقدم پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی اظهار کرد: با ابتکار وزیر نفت، طرحی را پیاده کرده ایم و با چهار دانشگاه و مرکز تحقیقاتی قرارداد بستیم و موسسات تحقیقاتی دائمی نیز در این مراکز ایجاد شد.

وی افزود: تفاهم نامه هایی را نیز با دانشگاه ها و این موسسات تحقیقاتی بسته شد، به گونه ای که مقرر شد هر دانشگاه روی یک فناوری خاص متمرکز شود.

شعری مقدم افزود: به عنوان صنعت، تمام هزینه های این تحقیقات را به صورت کامل پرداخت می کنیم و امکانات لازم را به موسسات تحقیقاتی اختصاص می دهیم  و آن ها می توانند درصورت لزوم حتا از کمک مراکز تحقیقاتی خارج از کشور بهره مند شوند.
معاون وزیر نفت گفت: برای شروع سه فرآورده را در نظر گرفتیم؛ متانول ها، اولفین ها و مشتقات پروپیلن ها. کشور ما در منابع گازی رتبه دوم جهانی را داراست درحالی که در عربستان نفت بیشتری وجود دارد لذا باید روی گاز تمرکز کنیم.

وی اضافه کرد: از گاز می توان کود مانده، آمونیاک و متانول تهیه کرد لذا مزیت نسبی ما تولید محصولاتی است که از متانول مشتق می شود.

مدیر عامل صنایع پتروشیمی ایران عنوان کرد: متالون ماده اولیه ۱۷ مورد از صنایع پایین دستی است و با روش های جدید ابداعی از متانول پرواتانول و پروپیلن تولید می شود و خود پروپیلن ماده ی اولیه برای تولید  ۱۹ ماده برای استفاده در صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه ی منعقد شده، دانشگاه شیراز روی متانول کار می کند و دانشگاه تربیت مدرس روی اولیفن ها، پژوشگاه مهندسی شیمی ایران روی پروپیلن و مشتقات آن و دانشگاه صنعتی امیرکبیر روی کاتالیست هی پر مصرف  کار می کنند.

شعری مقدم در خصوص نحوه انتخاب دانشگاه اذعان داشت: این دانشگاه ها بر اساس توانمندی و امکانات انتخاب شدند و امکانات آن ها مورد بازرسی و ارزیابی کامل قرار گرفتند.

معاون وزیر نفت درمورد دانشگاه های همکار بیان کرد: دانشگاه شریف، رازی کرمانشاه و شهید چمران و سیستان و بلوچستان با دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه علم و صنعت و پژوهشگاه پلیمر با پژوهشگاه مهندسی شیمی ایران و دانشگاه های تبریز و تهران و آزاد اسلامی و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با دانشگاه امیرکبیر همکاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای شروع، قرارداد پنج ساله با این موسسات بسته شده و شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور تمام امکانات و اطلاعات را در اختیار این مراکز می گذارد. دانشگاه ها هم فضای لازم را برای استقرار موسسات فراهم خواهند کرد و امکانات آزمایشگاهی و استاد و پژوهش گر را در اختیار آن ه اخواهند گذاشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور یادآور شد: هزینه های این تحقیقات را شرکت ملی صنایع پتروشیمی تقبل کرده و دانشگاه باید در کنار صنعت طوری کار کند که روی یک فناوری خاص صاحب تخصص شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار