شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بیان کرد:
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: باید با هم تولید کنیم و به مرور زمان صاحب فناوری و تکنولوژی شویم تا در آینده آن را صادر کنیم ضمن اینکه شرکت های خارجی بدانند ما باید شریک خارجی ها باشیم و آنها تکنولوژی خود را در اختیار ما قرار دهند تا ما هم صادرکننده تکنولوژی باشیم.

شوشان-سپیده اسکندری: به گزارش خبرنگار شوشان، مسعود شفیعی پیش از ظهر امروز چهارشنبه 30 دی ماه در مراسم افتتاحیه ی نوزدهمین کنگره همکاری های دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی که در تالار امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال عملیاتی کردن ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم و اگر همدلی و همکاری بین دولت، صنعت و دانشگاه رخ دهد، اتفاقات خوبی خواهد افتد.

وی افزود: از مسئولان می خواهیم که قراردادهایی که در کنگره بسته می شود و نیز آموزش هایی که داده می شود شکل واقعی به خود گیرد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور عنوان کرد: در ابتدای تشکیل این کنگره در سال 72 تنها صحبت از ارتباط صنعت و دانشگاه بود و متوجه شدیم ارتباط این دو شکل نخواهد گرفت مگر با حضور رکن اصلی این ارتباط یعنی دولت و امروز دولت نیز در کنار آن ها قرار گرفته و باید دانست که بدون این سه ضلع فناوری شکل نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: اصل ۴۴ قانون اساسی هرگز عملی نشد زیرا بلد نیستیم خصوصی سازی کنیم و با فناوری کار کنیم؛ پس باید دولت، دانشگاه و صنعت به معنای واقعي در کنار هم قرار بگیرند و با آرامش و انگیزه کار کنند.

شفیعی با بیان این که علم، سیاست و اقتصاد باید در کنار هم قرار بگیرند، بیان داشت: دولت باید سیاستگذاری و برنامه ریزی کند و صنعت هم باید نیازهای خود را به دانشگاه ارجاع دهد زیرا صنعت بدون اقتصاد و درآمد فایده ای ندارد.

وی یادآور شد: ما در ایران در زمینه تولید علم مشکلی نداریم اما در فناوری عملکرد خوبی نداشته ايم و وقتی فناوری نداریم چیزی تبدیل به علم نمی شود.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور به اجرایی شدن برجام اشاره و تاکید کرد: با گسیل شدن شرکت های خارجی باید صنعت و دانشگاه و دولت آماده باشند و از فرصت استفاده کنند. پیام ما در این زمینه به خارجی ها این است که اگر می خواهید وارد ایران شوید ما باید شریک تکنولوژی شما شویم. باید به زودی با هم تولید کنیم و ما قسمتی از این فناوری شویم و آن را به دنیا بفروشیم.

وی خاطر نشان کرد: باید به مرور زمان صاحب فناوری شویم لذا در همین راستا نفت را نباید ارزان بفروشیم، و باید آن را تبدیل به فرآورده های بالا تر تبدیل کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار