شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد:
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ضمن ابراز امیدواری از اتمام طرح بازنگری دروس برخی رشته ها تا پایان سال جاری گفت: در این زمان ۳۸ مرکز علمی کاربردی در خوزستان مستقر است که از این تعداد ۲۰ مرکز دولتی و ۱۸ مرکز غیر دولتی است

شوشان-سپیده اسکندری: به گزارش خبرنگار شوشان محمد اخباری عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: هیچ کدام از دوره های دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز خود دانشگاه تعریف نشده، بلکه همه بر اساس نیازمندی های موجود در دستگاه های اجرایی تعریف شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی بزرگ ترین دانشگاه مهارتی کشور محسوب می شود که وظیفه ی تربیت، مهارت آموزی و کارآفرینی قشر تکنسین و کارشناس را در کشور بر عهده دارد. این دانشگاه تنها دانشگاه نسل سوم کشور محسوب می شود زیرا توانسته مهارت، پژوهش و فناوری را به اقتصاد دانش بنیان تبدیل کند و تجاری سازی علمی انجام دهد.

وی با اشاره به ویژگی های خاص دانشگاه نخستین جامع علمی کاربردی بیان داشت: نخستین ویژگی دانشگاه تقاضا محور بودن آن است یعنی بر اساس نیاز روز بازار کار و دستگاه های اجرایی رشته ها را تدوین کرده و برای اجرا به مراکز مختلف ابلاغ می کنیم.

اخباری افزود: دومین ویژگی این دانشگاه این است که توانسته از دل صنعت، خدمات، فرهنگ و کشاورزی بیرون آید و عملا مراکز اش در کنار محیط کار سازماندهی شده لذا بحث ارتباط دانشگاه با صنعت در این دانشگاه عملا جایگاهی ندارد زیرا این ارتباط وجود دارد.

وی ادامه داد: ویژگی سوم دانشگاه جامعه علمی کاربردی محصور بودن آن است. در این دانشگاه، کلیه ی فارغ التحصیلان خودش را رصد می کند تا ببیند پس از فارغ التحصیلی در کجا مشغولند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد: این دانشگاه با ویژگی های برشمرده، در کنار نسل سوم بودن دانشگاه و پاسخگو بودن، وظیفه دارد بتواند در کنار آموزش های اش، پاسخگوی این مسئله باشد که چه مشکلی از مشکلات کشور را در جهت مهارتی و مهارت افزایی انجام داده است.

اخباری خاطر در خصوص تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز علمی کاربردی کشور توضیح داد: امروزه بیش از 550 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و به شکل محدود در ارشد در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و حدود 1100 مرکز آموزشی در کشور وجود دارد که 42 هزار مدرس و 800 رشته تحصیلی دارند و این تعداد رشته 3 هزار فرصت شغلی را پوشش می دهند.

وی درباره ی سیاست های این دانشگاه بیان کرد: سیاست راهبردی این دانشگاه بر رتبه بندی مراکز متمرکز شده است لذا تا پایان امسال کلیه ی مراکز آموزشی علمی کاربردی رتبه بندی خواهند شد و بر اساس این رتبه بندی بسته ی آموزشی تشویقی خواهند گرفت.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: سیاست دوم این دانشگاه ارتقای کیفی مدرسان دانشگاه است و تلاش خواهیم کرد تا با بازآموزی و نوآموزی و آموزش خبرگان از بحث مهارتی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: موضوع سوم بازنگری در دروس و رشته هاست که بر اساس نیاز روز جامعه و تغییرات ایجاد شده بر صنایع و تکنولوژی های نو صورت می گیرد.

اخباری با اشاره به رصد وضعیت فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: بر اساس آمار ارائه شده در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور فارغ التحصل شده اند که از این تعداد حدود ۷۰ درصد آنها شاغل هستند، این مسئله نشان دهنده این مسئله است که دانشگاه در مسیر اصلی خود گام برداشته است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ضمن ابراز امیدواری از اتمام طرح بازنگری دروس برخی رشته ها تا پایان سال جاری گفت: خوزستان بیشترین تعداد جذب دانشجو را در سراسر کشور داراست و در حال حاضر ۳۸ مرکز علمی کاربردی در این استان مستقر است که از این تعداد ۲۰ مرکز دولتی و ۱۸ مرکز غیر دولتی است و در 4 گروه صنعت، خدمات، فرهنگ و کشاورزی فعال هستند که 50 درصد در صنعت، 30 درصد در خدمات، 8 درصد در فرهنگ و هنر و کمتر از 2 درصد بر کشاورزی متمرکز است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار