اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
اجرای طرح شهردار مدارس در 121 مدرسه در اهواز
شهرداری اهواز در سال گذشته، 7 فرهنگ‌سرا را کلنگ‌زنی کرد و در تلاش هستیم که تا پیش از خردادماه سال آینده یکی از این فرهنگ‌سراها در منطقه 2 شهرداری به بهره‌برداری برسد.
شوشان: مراسم اعطای نشان شهرداران مدارس با حضور شهردار اهواز ، معاوون فرهنگی شهرداری و اعضای شورای شهر و جمعی دیگر از مسئولین در تالار مهتاب برگزار شد. در این مراسم ، نشان شهردار مدرسه به شهرداران 121 مدرسه در اهواز اعطا شد.

سیدخلف موسوی در مراسم اعطا نشان شهرداران مدارس  اظهار کرد: طرح شهردار مدارس، در راستای فرهنگ‌سازی برای داشتن شهری سالم و زیبا اجرا می‌شود، این طرح همچنین تمرینی است برای دانش‌آموزان که شهردار شدن را بیاموزند.
 
وی افزود: شهرداری مجموعه‌ای است که امور آن با مشارکت مردم انجام می‌شود؛ انجام امور فرهنگی نیز از وظایف اصلی ما است و همان‌گونه که به رفت و روب و عمران و سایر بخش‌های شهر رسیدگی می‌شود باید در زمینه فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
موسوی با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی گفت: عملیات پروژه پل شهید دقایقی در مدت یک سال به پایان رسید و همچنین پروژه تقاطع جوادالائمه در میدان پادادشهر تا پایان سال انجام خواهد شد. پروژه روگذر شهید بندر واقع در میدان چهارشیر نیز آغاز شده که طبق برنامه زمان‌بندی شهرداری، این پروژه 36 ماهه است ولی شهرداری در تلاش است این طرح را در مدت یک سال به پایان برساند.
 
وی با اشاره به روند اجرای پروژه‌های دیگر تقاطع‌های شهر اهواز ادامه داد: پروژه تقاطع ولایت و زیرگذر شریعتی مورد نیاز شهروندان اهوازی بود که پروژه تقاطع ولایت تا 5 ماه آینده تکمیل می‌شود و زیرگذر شریعتی نیز در حال ادامه کار است. همچنین مجوز ساخت 5 تقاطع دیگر از شورای شهر گرفته شده است.
 
شهردار اهواز گفت: همچنین در دهه فجر امسال 12 زمین ورزشی از سوی شهرداری اهواز افتتاح می‌شود. 7 فرهنگ‌سرا نیز در اهواز در حال ساخت است در صورتی که پیش از این تنها دو فرهنگ‌سرا در اهواز وجود داشت.
 
وی افزود: علی‌رغم این که شهرداری با رکود اقتصادی مواجه بوده ولی نه تنها در حال به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام است بلکه پروژه‌های بزرگ دیگری نیز آغاز شده و مشغول طرح‌های این پروژه‌ها هستیم.
 
موسوی اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مورد نیاز شهر، ایجاد کشتارگاه صنعتی بود که انجام شده است ولی از آنجا که با تبدیل کشتارگاه از سنتی به صنعتی امکان بروز نارضایتی زمان افتتاح کشتارگاه در بین کارکنان آن وجود داشت، مراسم افتتاحیه آن را برگزار نکردیم ولی به هر حال به دلیل این که ایجاد این کشتارگاه صنعتی یکی از خواسته‌های بحق مردم بود، آن را انجام دادیم.
 
شهردار اهواز با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان گفت: شهرداری انتظار دارد که در زمینه پاکیزه نگه‌داشتن شهر فرهنگ‌سازی شود زیرا در صورت نبود این زمینه فرهنگی، پاکیزگی شهر بسیار پرهزینه است. در کلان‌شهر اصفهان زباله‌ها هر سه روز یک‌بار از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود در صورتی که در کلان‌شهر اهواز شهرداری روزی دو بار به جمع‌آوری زباله ها در سطح شهر می‌پردازد.
 
وی افزود: شهرداری در بودجه سال 95 برای جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر مبلغ 93 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده در صورتی که اگر هر سه روز یک‌بار این جمع‌آوری صورت بگیرد، این هزینه کاهش می‌یابد به 30 میلیارد تومان می‌رسد.
 
موسوی اظهار کرد: در این زمینه، فرهنگ‌سازی و نظافت از جمله کارهایی است که باید شهروندان از خود و خانواده شروع کنند.


همچنین معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری اهواز در این همایش از اجرای طرح شهردار مدارس در 121 مدرسه در مناطق هفت‌گانه شهر اهواز در سال جاری خبر داد.
امیر آهن‌جان در با بیان این که طرح شهردار مدارس پنجمین سال اجرا در اهواز را سپری می‌کند، اظهار کرد: شهرداری اهواز به طرح شهرداران مدارس نگاه ویژه‌ای دارد و این طرح تاکنون تنها در دو کلان‌شهر اهواز و تهران اجرا شده است.

 وی افزود: در سال جاری با کمک همکارانمان در معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری، طرح شهردار مدارس در 121 مدرسه، طرح غنچه‌های شهر در 173 مهدکودک و طرح شهردار خانواده در 132 دبستان در مناطق هفت‌گانه شهر اهواز اجرا شده است و دانش‌آموزان در طرح شهردار مدارس به عنوان سفیران شهرداری در خانواده و مدارس خود فعالیت می‌کنند.
 
آهن‌جان با اشاره به اقدامات عمرانی در حوزه فرهنگی گفت: شهرداری اهواز در سال گذشته، 7 فرهنگ‌سرا را کلنگ‌زنی کرد و در تلاش هستیم که تا پیش از خردادماه سال آینده یکی از این فرهنگ‌سراها در منطقه 2 شهرداری به بهره‌برداری برسد. همچنین در دهه فجر پیش رو 11 زمین چمن که به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، افتتاح می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز اظهار کرد: شهرداری متولی فرهنگ و هنر نیست، بلکه متولی آموزش شهروندی در استان است که با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی هنری جهت کاهش هزینه شهر در این زمینه سالانه بیش از 250 میلیارد تومان برای نگهداری شهر هزینه می‌کند. در این بخش اگر مشارکت شهروندان در زمینه آموزش شهروندی نباشد، قطعا پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار