اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
محسن رضایی تاکید کرد:
رضایی بیان کرد: جمهوری اسلامی مخالف اعتراضات خیابانی است و اگر کسی انتقاد کند کسی با او مخالفتی نمی کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت خوزستان گفت: مدیران خوزستان باید خوزستانی باشند. مگر خوزستان کم نخبه دارد. اکنون فرزندان عشایر دارای مدارج علمی بالایی  هستند و اگر در استان استفاده نشود، در کجا از این ظرفیت ها استفاده می شود.

به گزارش ایسنا منطقه خوزستان، محسن رضایی در همایش نقش عشایر در پیروزی و دستاوردهای انقلاب اسلامی که امروز، 15 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، با تبریک دهه فجر اظهار کرد: 22 بهمن عید بزرگ و یکی از مقاطع عجیب تاریخ ایران است. تمام مردم خوزستان در انقلاب دین خود را ادا کردند. در مقطعی اگر خوزستانی ها وارد نمی شدند، انقلاب پیروز نمی شد.

وی با اشاره به اعتصاب کارکنان صنعت نفت در خوزستان در آستانه انقلاب، افزود: در زمان انقلاب اگر یک کشتی نفت، بار و استان خارج می شد، شاه به دنیا ثابت می کرد که در بر قدرت است و تمام قدرت ها در حمایت از شاه می ماندند. این حساسیت شرایط آن زمان را نشان می دهد. اما در خوزستان اجازه خروج یک کشتی نفت از استان هم داده نشد و این مهمترین پیامی از سوی مردم خوزستان و از جانب ملت ایران و امام (ره) به دنیا بود که کار شاه تمام شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در یکی از سالهای مبارزات انقلاب تانکهای رژیم در خیابان های اهواز به مردم حمله می کردند و می خواستند در مردم خوزستان رعب و وحشت ایجاد کنند اما برادران عرب، بختیاری و تمام اقوم محکم ایستادند و نظام اسلامی را ایجاد کردند.

رضایی ادامه داد: در جنگ هشت ساله نیز صدام گمان می کرد که اگر به خوزستان حمله کند، از او استقبال می شود. اما نخستین کسانی که به تانک های صدام شلیک کردند برادران عرب بودند و در هشت سال دفاع مقدس تمام اقوام دست در دست یکدیگر از انقلاب دفاع کردند. در کجای ایران این صحنه تاریخی تکرار می شود. اکنون اقوام خوزستان برای سایر اقوام کشور الگو هستند.

وی با بیان اینکه رژیم سابق، مردم را از یکدیگر جدا کرده و علیه یکدیگر تحریک می کرد، گفت: رژیم شاهنشاهی، اقوام و طوایف را علیه یکدیگر تحریک می کرد زیرا سران رژیم می دانستند که با اختلافات می توانند در مرکز حکومت کنند. اساس رژیم سابق بر تحقیر اقوام و اساس جمهوری اسلامی بر عزت اقوام است. این عزت از برکات انقلاب است. انقلابی که هم اسلامی و هم مردمی است. اسلام به ما سفارش می کند که به مردم توجه کنیم. به معنای دیگر اگر نماینده مجلسی رأی بگیرد، نباید به تهران برود و دیگر کاری برای اهواز انجام ندهد. اسلام سفارش کرده که به مردم رسیدگی و به آنها عزت داده شود و انقلاب ما هم از جنبه مردمی نیز همین منطق را دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در منطقه کسانی بودند که از ابتدا منطق جمهوری اسلامی را نپذیرفتند، گفت: دوستان ما در منطقه به جای آنکه به نظام جمهوری اسلامی جایزه دهند و تشکر کنند که یک نظام ملی گرا را بر کنار و نظام اسلامی ایجاد کرده است، از همان ابتدا علیه ما تحریک می کردند. صدام را تحریک و جنگ 8 ساله را آغاز کردند. اکنون نیز رژیم آل سعود از خشونت دست بر نمی دارد و مدام ما را تحریک می کند و اقدامات بسیاری در منطقه انجام دادند. تمام یمن اکنون نابود شده است. اگر مردم یک کشوری طرفدار نظامی باشند آیا باید بر سر آنها بمب ریخت؟

رضایی با اشاره به وضعیت خوزستان عنوان کرد: مدیران خوزستان باید خوزستانی باشند. مگر خوزستان کم نخبه دارد. مردم خود می توانند مدیریت کنند. شاید زمانی به سختی افراد تحصیلکرده در عشایر عرب یا بختیاری وجود داشت اما اکنون مدارک علمی بسیاری در بین فرزندان این عشایر وجود دارد. اگر در استان استفاده نشود، در کجا این ظرفیت ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر خود به خوزستان در نامه ای که به مقام معظم رهبری نوشته ام، خواستار رسیدگی به سه مورد از مشکلات خوزستان شدم که شامل آلودگی کارون، گردوغبار خوزستان و سد گتوند بود که رهبر انقلاب به رئیس جمهور ابلاغ کردند که این سه مساله مهم باید در دستور کار قرار بگیرد و اکنون در برنامه ششم توسعه به این موارد توجه شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا با تحریم گمان می کرد که در کشور قحطی ایجاد می شود، گفت: آنقدر تحریم شدید بود که در جهان نمی شد به اسم ایران معامله کرد. هر کس با ایران معامله می کرد را تحریم می کردند تا عقب نشینی کند. آمریکا گمان می کرد با این تحریم ها ایران از پا درمی اید اما ملت ما مقاومت و صبر کرد و از تحریم ها بیرون آمدیم.

رضایی عنوان کرد: آمریکا می خواهد که دین از سیاست جدا شود. آنها می گویند که شورای نگهبان و رهبری در نظام وجود نداشته باشد و سپاه منحل و دین از سیاست جدا شود و خیلی های دیگر در منطقه می خواهند که مردم از سیاست جدا شوند. آنها از وجود مردم در سیاست ناراحت هستند.

وی ادامه داد: کشور عربستان را تعداد اندکی اداره می کنند. اما ایران را جمعیت عظیمی مدیریت می کنند و این موجب ناراحتی آنها شده است. شهید شیخ نمر هیچ اهانتی به پادشاه آل سعود نکرده بود و تنها امر به معروف و نهی از منکر کرده بود.

رضایی بیان کرد: جمهوری اسلامی مخالف شکایت نیست. اگر کسی رد صلاحیت شده شکایت کند و ثابت کند. جمهوری اسلامی مخالف اعتراضات خیابانی است و اگر کسی انتقاد کند کسی با او مخالفتی نمی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آزادسازی دو شهر در سوریه تصریح کرد: ارتش سوریه این دو شهر را پس از چهار سال محاصره آزاد کرد و 30 هزار نفر نیز در این شهرها محاصره بودند آزاد شدند. در این شکست فرزندان خوزستان نقش داشتند و شهدایی را نیز تقدیم کردند. خوزستانی ها از ابتدای انقلاب دلیرانه پای انقلاب ایستادند. از همین جا به رهبر انقلاب اعلام می کنم که مطمئن باشید تا یک خوزستانی در جهان باشد کوچکترین آسیبی به انقلاب نمی رسد و با تمام وجود از اسلام ناب و واقعی دفاع خواهند کرد. عشایر استان طلایه دار دفاع از انقلاب و افتخار دارند که خوزستانی هستند.

رضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ثمره تجربه هاست، تصریح کرد: در انقلاب مشروطه نهضت ملیت نفت و نهضت پانزده خرداد شکست خوردیم و همه اینها تجربه بود و درسهایی برای ما داشت و دانستیم که نباید فاصله ای بین مردم و حکومت وجود داشته باشد و حقیقتا نباید جدا از هم باشند. امام(ره) این تجارب تاریخی را در کنار یکدیگر قرار دادند تا جمهوری اسلامی حاصل شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی مایه عزت است، گفت: ممکن است که مشکلاتی در اقتصاد کشور وجود داشته باشد، که این مشکلات ممکن است از بیرون کشور یا عوامل آنها از داخل ایجاد شود اما این مشکل هم حل و خوزستان تبدیل به استانی توانمند از نظر اشتغال و اقتصاد خواهد شد. موانع در حال برداشته شدن است و البته مردم هم باید وارد صحنه شوند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
comment
0
0
comment همه مدیران خوزستان بجز آنان که از دیگر استان ها آمدند از عشایر و طوایف خوزستان هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار