اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به ارتقای رتبه کنکور استان از 27 به 21 در سال گذشته، گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم برای راه‌اندازی 120 پایگاه کنکور می‌توان امسال این جایگاه را تا رتبه 15 ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، محمد تقی‌زاده در شورای آموزش‌و‌پرورش استان که 26 بهمن‌ماه در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به لزوم شناسایی و جذب دانش‌آموزان عشایری بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار دوره پیش‌دبستانی در مناطق عشایری راه‌اندازی و 75 درصد نوآموزان تحت پوشش قرار گرفته‌اند. البته نارسایی‌های بسیار وجود دارد؛ در منطقه سردشت دزفول حدود 22 روستا در دو منطقه مُد و آرپناه وجود دارد که از سال 55 تاکنون فاقد مدرسه هستند.

وی ادامه داد: در این 22 روستا هیچ‌گونه مدرسه‌ای وجود ندارد و حدود 100 کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد که باید شناسایی و جذب شوند. مسائل این منطقه در جلسات آموزش‌و‌پرورش در شهریورماه سال جاری مطرح شد اما نتایجی حاصل نشد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان‌ با اشاره به برنامه‌های ارتقای رتبه کنکور، گفت: در سال گذشته توانستیم از رتبه 27 به رتبه 21 در کنکور ارتقا پیدا کنیم و این اتفاق بزرگی بود. امسال نیز اگر بتوانیم 120 پایگاه کنکور در طول این مدت راه‌اندازی کنیم به‌طوری که در هر منطقه آموزشی در استان سه پایگاه مستقر شود، می‌توانیم از رتبه 21 به 15 ارتقا یابیم و این نیازمند تأمین اعتباراتی است.

همچنین در این نشست، حمید قنبری مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان، با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق عشایری استان اظهار کرد: در برخی مناطق عشایری ردّ پای هیچ ارگان دولتی مشاهده نمی‌شود و تنها در انتخابات و با بالگرد مأموران اجرایی انتخابات آراء مردم را اخذ می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از 100 کودک بازمانده از تحصیل در یکی از مناطق عشایری استان وجود دارد که مسیر آن بسیار صعب‌العبور و دشوار است و نیاز به 20 ساعت پیاده‌روی دارد. با وجود پیگیری‌ها و مکاتباتی که پس از مطرح‌شدن این مشکل در شورای آموزش‌وپرورش انجام شد، هنوز موفق نشده‌ایم که بالگردی برای این مناطق اختصاص دهیم.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با تأکید بر لزوم انسداد مبادی بی‌سوادی، گفت: در سال گذشته توانستیم 157 کودک بازمانده از تحصیل را تحت پوشش قرار دهیم. البته هنوز مشکلات بسیاری وجود دارد‌ و امیدواریم این مطالبه امام راحل (ره) که "سراسر ایران را مدرسه کنیم" محقق کنیم و تمام مناطق عشایر را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین در این نشست علی خدادادی مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خوزستان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما توجه ویژه به مناطق محروم است و تاکنون اقلام مورد نیاز بسیاری از مناطق محروم با بالگرد و اخذ مجوزهایی که به سختی اعطا می‌شود، توزیع شده است.

وی ادامه داد: هلال‌احمر نهادی کاملاً متمایز است. تلاش کردیم که بتوانیم تمام مسائل را تحت پوشش قرار دهیم اما این اقدامات نیاز به نهادهای بالاتر دارد. این‌که چرا از سال 55 تاکنون به منطقه‌ای توجهی نشده است از دغدغه‌های ماست.

مدیرکل هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: باید دغدغه ما این باشد که از امکانات تمام مجموعه‌ها در راستای محرومیت‌زدایی استفاده و احساس شود که ظلم‌ستیزی در جامعه حاکم است. اگر همت در مرکز وجود داشته باشد برای محرومیت‌زدایی در مناطق شدیداً محروم که از امکانات اولیه نیز محروم هستند اقدام خواهیم کرد و نیازها را می‌توانیم برطرف کنیم.

همچنین در این نشست مهرداد نیکو معاون اقتصادی استاندار خوزستان، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبارات بسیار خوبی برای مدارس عشایری در نظر گرفته است‌ که از بیش از 7 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده، 4 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: قطعا اگر در اعتبارات اولویت‌بندی مدنظر قرار می‌گرفت، منطقه‌ای که از مدارس محروم است باید در اولویت اول باشد و اگر اولویت‌بندی درستی شود، دیگر شاهد این‌گونه مشکلات نخواهیم بود.

همچنین در این نشست رضا رضایی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان، با بیان این‌که اعتباراتی که در سال گذشته برای مناطق عشایری در نظر گرفته‌شده بی‌سابقه بود، اظهار کرد: تمام اعتبارات در نظر گرفته‌شده اختصاص پیدا نکرد و فقط 50 درصد آن تخصیص یافته است و منطقه سردشت در اولویت بود اما تخصیص آن صفر شد.

وی افزود: اعتباراتی که برای مناطق عشایری در شهرستان در نظر گرفته‌شده حذف و به پروژه‌های دیگری اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان با بیان این‌که نباید بدبینانه نگاه کرد، گفت: برخی مناطق عشایری فاقد جاده هستند در این حالت هیچ کاری نمی‌توان انجام داد با این حال امسال سال بی‌نظیری در تجهیز مدارس عشایری بود. تمام مدارس عشایری تجهیز شده‌اند و برنامه داریم که به این موضوع نگاه بهتری شود.

رضایی عنوان کرد: از محل اعتبارات استانی 86 میلیارد تومان برای اداره‌کل نوسازی مدارس در نظر گرفته‌شده است‌ که تنها 15 درصد آن اختصاص یافته است. اگر 50 درصد اعتبارات اختصاص داده شود، مشکلات حل می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار