اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
مشکلات بهبهان، آغاجاری و ... از نگاه مهندس سید فریدون جلوزاده:
نبود یک شبکه کارآمد فاضلاب و مناسب با ساختار امروز شهری جزو مشکلات مهم شهرستان بهبهان است و باید برای رفع آن چاره ای اندیشیده شود.


سید فریدون جلوزاده متولد 1350 در خانواده ای کشاورز در بخش جولکی توابع شهرستان آغاجاری دیده به جهان گشود. ایشان دوران ابتدایی و راهنمایی را در بخش جولکی سپری کرد و در آزمون ورودی آموزشگاه حرفه ای شهید رجایی شرکت نفت و گاز آغاجاری شرکت و پذیرفته شد. ایشان مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته تحصیلی توسعه اقتصادی و برنامه ریزی از دانشگاه آزاد یزد اخذ نمودند. جلو زاده در سال 1392 در انتخابات شورای اسلامی شهر امیدیه کاندیدا شد و با اخذ آرا لازم راهی ساختمان این شورا گردید. ایشان اکنون به عنوان رئیس این شورا خدمتگذار مردم می باشد. از دیگر سمت های جلوزاده 

می توان به کارشناس ارشد امور مالی، دبیر پولشویی، مسوول کنترل بودجه شرکت نفت و گاز آغاجاری، جانشین فرماندهی پایگاه مقاومت شهید قنواتی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، نایب رئیسی و عضویت در هیات مدیره تعاونی وحدت گستر کارکنان شرکت نفت، عضو هیات مدیره تعاونی مسکن حسابگر کوشا، عضو هیات امنا محبین زهرا (ع) امیدیه و عضو افتخاری بنیاد حضرت مهدی امیدیه را برشمرد.

برای آگاهی هرچه  بیشتر شهروندان از دیدگاه های این کاندیدای مجلس،  مشکلات شهرستان بهبهان و آغاجاری را از ایشان جویا شدیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

* مشکلات موجود در سیستم فاضلاب
سید فریدون جلوزاده، کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه بهبهان، آغاجاری، تشان، زیدون، جولکی، منصوریه و حومه به عنوان یک کارشناس ارشد توسعه در مورد توسعه اقتصادی شهرها به خبرنگار ما می‌گوید: اولین نتیجه تمرکز جمعیت و فعالیت‌ها در شهرها، مسائل زیست محیطی بوده که به اشکال مختلف آلودگی هوا، آب، خاک، صوتی و غیره نمود پیدا کرده است. به همین دلیل جلوگیری از آلودگی محیط های شهری و ارتقاء بهداشت جوامع شهری و عوامل مختلف دیگر از جمله ضرورت هایی است که منجر به احداث شبکه ها و تأسیسات فاضلاب شهری در شهرهای مختلف گردید، در همین حال شهرستان بهبهان با داشتن مشکلاتی بسیار در این زمینه به نوآوری و انجام پروژه های اساسی نیازمند است.

مهندس سید فریدون جلوزاده در این رابطه می گوید: نبود یک شبکه کارآمد فاضلاب و مناسب با ساختار امروز شهری جزو مشکلات مهم شهرستان بهبهان است و باید برای رفع آن چاره ای اندیشیده شود.
این کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه بهبهان در ادامه افزود: از توسعه در آبرساني و جمع آوري فاضلاب شهري به عنوان دو عامل مؤثر در حفظ سطح بهداشت عمومي مردم یاد می شود و با توجه به وجود جوی های روباز بسیار فاضلاب در کوچه و خیابان های شهرستان بهبهان می توان به عدم رعایت بخش مهمی از این اصول پی برد.

* احتمال آلوده شدن آب ها
این استاد دانشگاه در ادامه به احتمال آلوده شدن آب مصرفی شهروندان به دلیل نفوذ فاضلاب در خاک ها اشاره کرد و افزود: در بسیاری از بخش های اطراف شهر وضعیت دفع فاضلاب وخیم تر است و از آنجائی که منبع اصلي آبهای آلوده وارد شده به شبکه فاضلاب ناشي از مصرف آب لوله کشي در شهر است لذا بايستی برای جلوگیری از نفوذ آب های آلوده به سفره های آب زیر زمینی و همچنین شبکه های آبرسانی دقت فراوانی انجام داد. یکی از مقوله‌های مهم در سلامت انسان آب و غذا است که متاسفانه در بحث آب روستایی در تعدادی از روستاهای بخش زیدون همیشه گزارش صفر داده شده است، چندی پیش یکی از مسئولان بهداشت گفته بود که شکستگی‌های لوله آب تعدادی از روستاها باعث بیماری‌های خطرناک و غیرقابل کنترل در منطقه شده که امیدواریم مسئولان به این مهم توجه کنند.

مهندس سید فریدون جلوزاده همچنین در خصوص کیفیت آب شرب نیز اظهار داشت: خوشبختانه زحمات فراوانی برای خدمترسانی به مردم در حوزه تامین و انتقال آب شرب شده است اما تحقیقات نشان می دهد در مناطقی که دفع فاضلاب به صورت سنتی و از طریق جوی ها و چاه های فاضلاب انجام می شود، به دلیل نفوذ فاضلاب به سفره های آب زیرزمینی، میزان نیترات موجود در آب بسیار بالاست و از آن جایی که نیترات در آب به صورت محلول وجود دارد روش های معمول تصفیه آب قادر به حذف آن نیستند، از این ‌رو نیاز به آن دسته از روش های تصفیه پیشرفته می باشد که قادر به کاهش آلاینده های محلول هستند. از سوی دیگر چرخه نیترات سازی در شهرهایی که دفع نادرست فاضلاب از طریق چاه های جذبی انجام می شود همچنان ادامه دارد و مشکل تولید پیوسته نیترات و انتشار آن به آب های زیرزمینی را سبب می گردد.

این کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با توجه به نیازهای شهرستان بهبهان به تقویت کمربند سبز می توان با تخصيص بخشي از آب تصفيه شده فاضلاب براي آبياري فضاي سبز جنگلي حاشيه شهر، هم كمك شاياني به كاهش مصرف آب و برداشت از سفره هاي زيرزميني و هم به توسعه فضاي سبز شهر براي مقابله با پديده ريزگردها كمك کرد.

*کمبودهای حوزه سلامت و درمانی
رئیس دو دوره شورای شهر شهرستان امیدیه در ادامه ضمن اشاره به کمبودهای بخش پزشکی و خدمات رسانی حوزه سلامت به مردم اظهار کرد: وجود زیرساخت های مجهز در زمینه بهداشت و درمان باعث بهبود کیفیت شهروندان و رضایت آنها خواهد شد و شهرستان بهبهان نیز با داشتن توابع مختلف که جمعیتی بسیار در آن ساکن می باشند نیاز به توسعه در این زمینه می باشد.
وی به کمبود تخت های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: مسئولان وزارت بهداشت و خصوصا آقای قاضی زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت و درمان در زمان تصدی این پست توانسته اند با ابتکاراتی بجا و پشتکاری خوب گام های اساسی را در راستای کاهش هزینه های درمانی که سنگینی آن بر دوش خانواده ها احساس می شد، بردارند و در چند سفری که به استان خوزستان داشته اند بر لزوم رفع محرومیت های حوزه بهداشت و درمان تاکیدات بسیاری داشتند و قطعا در این فضای سازنده مسئولان بهبهان و نمایندگان این شهر نیز می تواند برای بهبود اوضاع فعلی کمک شایانی انجام دهند.

*کمبود آمبولانس در بهبهان
مهندس سید فریدون جلوزاده در ادامه به کمبود آمبولانس در بهبهان اشاره کرد و افزود: این شهرستان نیازمند ارتقا سطح مراکز بهداشتی، درمانی و مراکز خدمات درمانی شبانه روزی است و یکی دیگر از مشکلاتی که پی‌درپی درباره آن صحبت می‌شود بحث آمبولانس و اورژانس‌ است که این شهرستان به دلیل مخاطرات جدی جاده‌ هیا برون شهری نیاز جدی به چندین دستگاه آمبولانس مجهز و پایگاه های برون شهری دارد.این کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخاباتی بهبهان و آغاجاری همچنین اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود و بستر های فراهم شده توسط سازمان منطقه آزاد اروند و استاندار محترم می توان نسبت به ورود آمبولانس های خارجی با قیمت های خوب اقدام کرد چراکه متاسفانه تعداد قابل توجهی از آمبولانس‌های موجود در شهرستان فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارند.

* تعداد پزشک های متخصص متناسب با جمعیت نیست
جلوزاده در ادامه به کمبود پزشک های متخصص در شهر بهبهان، آغاجاری و همچنین مناطقی همچون زیدون، جولکی و تشتان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود سوانح مختلف جاده ای، وجود صنایع تولیدی و همچنین آمار عقرب گزیدگی در این مناطق بجاست که سیاست هایی برای حضور حداکثری پزشکان متخصص و کادر پرستاری در مراکز درمانی این مناطق اندیشیده شده و امیدواریم با همکاری و پیگیری مسئولان تجهیزات و امکانات همراه با جراح در این بخش ها فعال شود. در حال حاضر امکانات موجود در بهبهان جوابگوی نیاز شهروندان نبوده و از آنجایی که خدمات درمانی این منطقه چندین شهر همجوار را پوشش می دهد و با توجه به گستردگی جغرافیایی و ازدیاد بیماران تحت پوشش باید توجه خاصی به این منطقه شود.

*جوانان را باید به سمت ورزش هدایت کرد
مهندس سید فریدون جلوزاده همچنین با اشاره به لزوم بهبود فضاهای ورزشی در شهرستان بهبهان، آغاجاری و مناطق اطراف آن عنوان‌كرد: جمعیت اصلی این مناطق را جوانان تشکیل داده اند و باید برنامه ریزی لازم جهت پرورش این نسل انجام گیرد. ورزش يك موضوع اجتماعي است كه در سلامت انسان‌ها نقش داشته و به عنوان يك ركن اصلي اجتماع نيز معرفي مي‌شود؛ بنابراین اداره کل ورزش خوزستان بايد به ورزش به عنوان يك موضوع مهم و جديد نگاه كرده و در این زمینه فراتر از  گذشته بیاندیشد.

 این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اماکن ورزشی در بهبهان و آغاجاری مشکلات زیادی دارند عنوان کرد: بیشترین مشکل امروز خانواده‌ ورزش، مباحث مالی است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات کافی را در جهت تامین اعتبار و رفع نواقص آنها انجام دهیم.البته مسئولان شهرستان همگی ورزشی هستند و به ضرورت و واقعیت ورزش آگاه هستند که وقتی دست به دست هم بدهند و با هم تعامل داشته باشند زمینه رشد ورزش شهرستان فراهم خواهد شد. به هر صورت پتانسیل خیلی خوبی در سطح شهرستان وجود دارد و امیدواریم ورزشکاران شهرستان از نظر امکانات تقویت شوند. 


*بانوان به زیر ساخت های ورزشی نیازمند می باشند
ایشان با اشاره به کمبود زیرساخت های لازم جهت حضور بانوان در محیط های ورزشی اظهار کرد: البته در برخي از شهرها، دولت و شهرداري‌ها اقداماتی را براي بخش بانوان انجام داده اند كه ازجمله آن می توان به پارك ها و سالن‌هاي مخصوص بانوان اشاره كرد و می توان با بهره بردن از این روش ها زیرساخت های لازم برای حضور بانوان محترم را فراهم کرد. جلوزاده با تاکید بر ضرورت برخورداری بانوان از مکان‌های خاص خود جهت انجام فعالیت‌های ورزشی بدون دغدغه به دلیل مشترک بودن فضاهای ورزشی با آقایان افزود: واقعیت این است که در خصوص ورزش بانوان کم کاری شده و باید برای جبران آن با همراهی و تعامل بانوان شهرستان بکوشیم. وي تاکید کرد: اگر امكانات لازم براي ورزش بانوان در نظر گرفته شود و آن‌ها بتوانند با آزادي و راحتي به ورزش بپردازند، طبيعي است كه مي‌توانيم شاهد تاثيرات بيشتر بانوان در جامعه باشيم.

*بافت فرسوده بهبهان نیازمند توجه است
این کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خاتمه با تاکید بر لزوم حل مشکلات بافت های فرسوده در شهرها گفت: امروزه بافتهای فرسوده شهری از جمله مهمترین معضلاتی هستند که گیربان گیر شهرها شده اند. این بافت ها به طور عمده بخش هایی از شهر هستند که از چرخه تکاملی حیات آن جدا گشته و به شکل کانون مشکلات و نارسایی ها درآمده اند. این درحالیست که این بافت ها از ظرفیت ها و قابلیت های نهان بسیاری برخودارند که اگر به فعلیت برسند می توانند در فرآیند توسعه شهر به عنوان نیروی محرک استفاده شوند. از این رو توسعه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری از اهداف اصلی نوسازی شهرها قرار گرفته است. طی سال های متمادی برای برطرف نمودن این معضلات راهکارهای بسیاری پیش روی مسولین شهری قرار گرفته است. اما این رویکردها عمدتا به دلیل نگرش های صرفاً کالبدی، گرایشهای صرفاً طراحانه و در نظر نگرفتن خواست ساکنین این بافت ها، عمدتًا با شکست مواجه شدند. با توجه به اینکه نوسازی شهرها در جهت ارتقا کیفیت زندگی صورت می گیرد لازم است کلیه ابعاد کالبدی و غیرکالبدی (اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی) شهر مدنظر قرار گرفته شود و از آنجا که مردم استفاده کنندگان و ذینفعان اصلی طرح های شهری هستند، توجه به خواست و نیازهای آنها در طرح های شهری اهمیت به سزایی دارد و راه را برای تحقق پذیری این طرح ها نیز هموار می سازد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار