شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
"بیعت سران عشایر خوزستان با امام خمینی (ره) و آرمان های انقلاب اسلامی"

داود سالمی- دانشجوی ارشد مدیریت امور شهری

هنوز روزهایی از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران نگذشته بود که در این برهه ی حساس همزمان با شور و شادمانی که زمان و مکان را فرا گرافته بود در گوشه کنار کشور صداهای ناخوشی به گوش می رسید که سعی در ایجاد ناامنی و آشوب در اوایل روزهای پیروزی این انقلاب نو پا داشتند و استان عزیزمان خوزستان هم از این قائله مستثنی نبود و توسط معدود افراد خود باخته و گاهأ باز مانده از سلطنت طاغوت سرکوب شده ، صدای تفرقه ی قومی به گوش می رسید هر چند اینان به آخر کارشان رسیده بودند ولی نیاز به اقدام اساسی و انقلابی جهت خاموش کردن آتش  فتنه گران بود.
در این برهه حساس و سرنوست ساز جمعی از سران عشایر خوزستان به طور کاملا خودجوش و مستقل تصمیم گرفتند
که مرزبندی های انقلابی خود را بر همگان آشکار سازند و آبی بر آتش کینه توزان تفرقه افکن بریزند آنان تصمیم گرفتند به محضر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شرفیات شوند.

لذا جهت دیدار با بنیانگذار انقلاب راهی بیت ایشان در قم شدند و به حضور آن ابرمرد الهی مشرف شدند ودر آن فضای صمیمی و معنوی،اوج سادگی، عظمت و نور الهی را در چهره مبارک ایشان نظاره گر شدند.

قرائت بیانیه بیعت سران عشایر خوزستان با امام خمینی (ره) و آرمان های انقلاب اسلامی آغاز شد.
در این بیانیه تاریخی سران عشایر خوزستان، پایبندی و وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام داشتند و عهد و پیمان بستند که تنها در راستای وحدت ملی و همبستگی اقوام و عشایر گام بردارند و اقدامات گروهک های  خائن به نظام را محکوم کردند. در این واقعه تاریخی بود که امام پس از ایراد سخنانی گهربار ،آن جمله تاریخی را به زبان آوردند:
                                                   "عشایر ذخایر انقلابند"
و امروز سران عشایر خوزستان نیز به تأسی از سران عشایر دیروز ادامه دهنده راه پر افتخار آنان هستند.
تصویر تاریخی فروردین سال 1358- بیت امام در قم

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار