شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد
مدیر امور بیمارستان ها و خدمات تعالی بالینی دانشگاه: به دلیل افزایش مرگ و میر از طریق حوادث ترافیکی در کشورمان، طبق سند ملی تا سال 1404 باید 20 درصد از حوادث ترافیکی جاده ای کاهش یابد

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اولین كارگروه جلوگیری از حوادث ترافیكی زیر مجموعه كمیته دانشگاهی پیشگیری و كنترل بیماری های غیر واگیر با حضور دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه، دکتر میثم معزی مدیر امور بیمارستان ها و خدمات تعالی بالینی دانشگاه و نمایندگانی از حوزه های  بهداشت، درمان، توسعه و منابع فیزیکی، فرهنگی و دانشجویی،  آموزشی و فوریت های پزشکی استان در معاونت درمان برگزار شد.

دکتر معزی برگزاری این کارگروه را در راستای تنظیم سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر با تمرکز بر حوادث ترافیکی برشمرد و گفت: به دلیل افزایش مرگ و میر و آسیب به آحاد جامعه از طریق حوادث ترافیکی که کشور ما بیشترین آسیب را در منطقه از آن خود کرده است، طبق  سند ملی تا سال 1404 باید 20 درصد از حوادث ترافیکی جاده ای کاهش یابد.

وی در خصوص اعلام آمادگی گروه طب اورژانس گفت: طب اورژانس در برگزاری آموزش های کمک های اولیه و ارتقاء سطح دانش تکنیک های فوریت های پزشکی و افراد مرتبط در این زمینه اعلام آمادگی کامل نموده است و آماده کمک در ارتقاء سطح دانش خدمات بالینی مراکز درمانی در مواجهه با حوادث ترافیکی می باشد.

در ادامه دکتر نظری با اشاره به مطالعه دقیق سند 1404 و گنجاندن آن در برنامه استراتژیک هر معاونت، به اهمیت موضوع آمبولانس های هوایی،  سازماندهی و تعیین بیمارستان های ارجاع به نزدیک ترین محل  حادثه در تمام نقاط استان اشاره نمود.

وی مشکلات پیش روی فوریت های و حوادث استان را بی شمار دانست و گفت: از زمان شروع بکار مدیریت جدید فوریت های استان شاهد رسیدگی خوبی به مصدومان حوادث ترافیکی توسط اورژانس های پیش بیمارستانی بوده ایم.

نظری از افزایش تعداد نیرو جهت رسیدگی به بیماران سانتر ترومای استان خبر داده و خواستار قرار گرفتن مناسب این نیروها در محل خدمت شد.

در پایان جلسه نمایندگان معاونت های بهداشت، درمان، توسعه و منابع فیزیکی، فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و فوریت های پزشکی استان به بیان نظرات خود پرداخته و ضمن تأکید بر هماهنگی هرچه بیشتر کمیته دانشگاهی در زمینه های برون بخشی، مقرر شد با هماهنگی صدا و سیما، کلیپ های آموزشی جهت افزایش سطح سلامت جامعه و جلوگیری از حوادث ترافیکی تهیه گردد.







نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار