مراسم افتتاح 16 پروژه دانشگاه شهید چمران اهواز که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اهواز انجام شد با حاشیه هایی همراه بود.

"> حاشيه هاي افتتاح پروژه های دانشگاه شهيد چمران اهواز
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹

مراسم افتتاح 16 پروژه دانشگاه شهید چمران اهواز که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اهواز انجام شد با حاشیه هایی همراه بود.

شوشان: مراسم تعداد 11 پروژه عمراني دانشگاه شهيد چمران اهواز افتتاح و 5 پروژه جديد كلنگ زني شد.

اين پروژه‌ها با حضور دكتر متكان معاون اداري مالي و مديريت منابع انساني و دكتر ساداتي نژاد معاون امور حقوقي ومجلس وزير علوم، تحقيقات و فناوري به بهره‌برداري رسيد. اين پروژه ها شامل مركز رشد جامع پارك علم وفناوري، سالن غذاخوري خليج فارس، فاز دوم ساختمان آزمايشگاه مركزي، نيروگاه خورشيدي، ساختمان اداري پارك علم وفناوري خوزستان، پرديس دانشگاهي، سايبان‌هاي دانشگاه، سيستم اتوماسيون وزارتي، بهينه سازي شبكه اينترنت دانشگاه، تعمير و راه‌اندازي دستگاه ميكروسكوپ الكتروني عبوري (TEM ) و تكميل عمليات محوطه سازي خوابگاه شهيد علم الهدي‏‏، كلنگ زني سالن چند منظوره دانشگاه، ساختمان مركزي پارك علم وفناوري ودانشكده علوم زمين بود.

تجلی توان متخصصین دانشگاه شهید چمران در سال حمایت از تولید ملی

در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" نام‌گذاري شده است، دستگاه TEM كه يك ميليارد و 800 ميليون تومان هزينه خريد آن است و مدت زيادي به دليل خرابي قابل استفاده نبود، با توان متخصصين دانشگاه و مديريت صحيح تنها با 20 ميليون تومان احياء شد و مورد استفاده مجدد قرار گرفت.

رشد 71 درصدی بودجه دانشگاه های خوزستان

معاون اداري‏ مالي و‏ مديريت منابع انساني وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري در مراسم افتتاح اين پروژه ها از رشد به طور متوسط 71 درصدي بودجه جاري دانشگاه‌‌هاي خوزستان در سال‌جاري با وجود كاهش بودجه جاري دولت خبر داد و گفت: عنايت خاص دولت خدمتگزار و پيگيري دلسوزانه مديريت دانشگاه دکتر مروتی باعث اين رشد ارزشمند در اعتبارات دانشگاه شهيد چمران اهواز گرديده است. وی عملکرد دکتر مروتی به عنوان یک مدیر نمونه ی دانشگاهی در دانشگاه شهید چمران اهواز را مطلوب ارزیابی کرد. معاون اداري‏ مالي‏ و مديريت منابع انساني وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري متعهد شد به همان ميزان كه استانداري خوزستان براي تجهيز آزمايشگاه مركزي و زيرساخت‌هاي پژوهشي دانشگاه شهيد چمران اعتبار اختصاص دهد، معاونت اداري مالي وزارت علوم نيز بودجه اختصاص دهد.

حلقه مفقوده خوزستان از نگاه استاندار

دكتر حجازي استاندار خوزستان نيز در اين مراسم گفت: نيروي انساني يكي از حلقه‌هاي مفقوده توسعه استان خوزستان است و اعتقاد ما اين است كه اگر اين حلقه‌ها را به يكديگر وصل نماييم مشكلات استان نيز حل خواهند شد. دكتر حجازي خاطرنشان كرد: در بخش نيروي انساني خوزستان اگر چه نيروهاي ما از لحاظ ولايتمداري اعتقاد و كيفي در وضعيت خوبي هستند اما در بحث توانمندي مشكلات جدي داريم.

جایگاه 14 خوزستان از لحاظ رتبه علمی دانش آموزان

دكتر حجازي گفت: طبق برنامه‌ريزي‌هايي كه انجام شد رتبه علمي دانش آموزان استان از 27 به 14 ارتقاء پيدا كرد. البته اين رتبه براي استاني كه در صنعت، تجارت و كشاورزي حرف نخست را مي‌زند، خوب نيست و لازم بود با توجه به ظرفيت‌ها، پايه‌هاي‌ آن را بيش از اين تقويت مي‌كرديم. حجازي گفت: پايه‌هاي استان نيروي انساني است كه بايستي، توانمند، ‌كارآمد، متعهد، خلاق و در خدمت استان باشد كه به حمدالله اين حركت در آموزش پرورش شروع شد. در بخش‌هاي اعتقادي هم با آغاز طرح معراج انديشه و هماهنگي با حوزه علميه، حركت‌هايي را در پيش گرفته‌ايم.

اولویت های آینده دانشگاه چمران

دكتر حسن مروتي رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز نيز در اين مراسم اظهار داشت: احداث دانشكده‌هاي عمران و معماري، حقوق، هوا و فضا و فيزيك و مهندسي هسته‌اي از جمله طرح‌هاي اولويت‌دار دانشگاه در سال‌هاي آينده هستند. وي خاطرنشان كرد: مجوز احداث دانشكده فيزيك و مهندسي هسته‌اي از هيئت امناي دانشگاه اخذ شده و درباره دانشكده عمران ومعماري نيز در سال 92 عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود.

افزایش سرانه فضای آموزشی

رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: سرانه فضاي آموزشي در دانشگاه شهيد چمران اهواز تا قبل از سفرهاي دولت به خوزستان 4.46 مترمربع به ازاي هر دانشجو بود ولي اين شاخص هم اكنون به 7 مترمربع افزايش يافته است اين درحالي است كه در اين سال‌ها حداقل 5 هزار دانشجو به جمعيت دانشجويي دانشگاه افزوده شده است. همچنين در اين مدت سرانه فضاي كمك آموزشي شامل خوابگاه‌ها و زمين‌هاي ورزشي به 13.69 مترمربع رسيده است. در ابتداي برنامه چهارم توسعه و سفر نخست رياست جمهوري به خوزستان، مشخص شد 277 هزار مترمربع ازنظر فضاي آموزشي و كمك آموزشي دانشگاه شهيد چمران اهواز با كمبود مواجه است كه با عزم دولتمردان و پيگيري هاي انجام شده تاكنون 78 هزار و 873 مترمربع فضاي آموزشي و كمك آموزشي تكميل و ايجاد شده و 43 هزار و 900 مترمربع نيز فضا در دست احداث است وي از تلاش ها و حمايت هاي صادقانه استاندار محترم خوزستان صميمانه قدرداني كرد.

استقبال اساتيد و روساي دانشكده ها از اين مراسم از نكات قابل توجه اين مراسم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار