شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
  عبدالوهاب سیلاوی

در درون جبهه اصلاحات دو نوع گرایش و روش سیاسی وجود دارد . یک گروه دنبال دین مداری توام بامدنیت امروز جهان معاصر و نیز باورمند به همه اصول قانون اساسی می باشند و اینها حاضر به عدول از دین و قانون به معنای واقعی کلمه نیستند و یک عده ای ازآنها نیز اصلاحاتی مدنظرشان می باشد که درنهایت به لائیزم منجر میگردد و دومکراسی هم ابزاری برای توجیه می باشد.

 بنابراین هم اصول گرایان دین مدار و هم اصلاح طلبان ولایت مدار هردو از ابزارهای تعالی عزت مسلمین وایران اسلامی تلقی میگردند و هم اصول گرایان شعارمدار و هم اصلاح طلبان سکولار مطرود ملت خواهند بود و آنچه ماندگار خواهد بود دین مداران معتقد به شیوه های صحیح مدیریتی مبتنی براصلاحات روز جامعه خواهند بود .

مواضع خلف صالح استاد مطهری پیوسته از یک منطق و استدلال متینی برخوردار است و اتکا آرای ایشان به قانون و اصول مسلم است عده ای از اصطلاح اصلاحات طالب مقاصد و منویات خیالی خویش هستند و هیچگاه منظور خود از اصلاحات رابیان نکرده اند و معلوم نیست در پی اصلاح کدام انحراف و یا زدودن کدام عنصر نا مانوس با انقلاب اسلامی هستند.

پر واضح است این عده در با سپر نمودن این شعار مقدس سعی در دشمنی با اصول مسلم انقلاب اسلامی دارند اصلاحات نیاز جامعه ای پویا است ولی حضور چنین افرادی در صحنه که اتفاقا مورد غفلت اصلاح طلبان اصیل نیستند موجب می شود عده ای از تمامیت خواهان و اصولگرایان دروغین با باورهای فرا قانونی تمامی افرادی که نسبت به تفکرات آنها غیر خودی هستند قلع وقمع نمایند ودر واقع مصداق فرمایش امام علی که می فرمایند کلمه حق یراد بها باطل می شوند.

از این جهت است که جناب روحانی با شعار اعتدال و تدبیر پا پیش گذاشته اند یعنی نه به افراط تمامیت خواهان و نه تفریط منادیان دروغین اصلاحات بنظر می رسد مطهری از مهندسین چنین گفتمانی است و باور دارند که هیچگاه اصلاحات بدون قانون محقق نمیشود و تمام مواضع ایشان مستند به اصول قانون اساسی و مواد قانونی که توسط نمایندگان جریانات سیاسی تصویب شده است این کلمه سواء قانون است که می بایست فصل الخطاب تمام جناحها و جریانات سیاسی باشد اصلاحات یعنی بازگشت به قانون و احتکام با آن و محکوم نمودن تمام قدرتهای مافوق قانونی است و قانون اصول اصلاحات و تدبیر و مبنای اصول است.

 از این جهت آقای مطهری هم جریان فتنه را محکوم میکند و هم خواهان رسیدگی قانونی و عادلانه به متهمین است آقای مطهری بر خلاف اصلاح طلبان دروغین هیچگاه انتخابات را تحریم نکرد و هیچ وقت منادی عبور از قانون اساسی نشد و به تعدادی از اصول قانون اساسی باور و منکر تعداد دیگری نیست کلیت قانون اساسی را باور دارند قانون اساسی تمامیت اصول آن باید محترم و فصل الخطاب همه و میثاق ناگسستنی با امام راحل مقام معظم رهبری شهدا جانبازان و ملت شریف ایران اسلامی است .



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار